Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 41

Temat: 2.0 JTS zatarty silnik - sprzedać czy wymienić?

Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Auto
    2003 Alfa Romeo 156 FL 2.0 JTS

Unhappy 2.0 JTS zatarty silnik - sprzedać czy wymienić?

Witam, mam następujące dylemat z samochodem.

Półtora roku temu, kupiłem 156 FL 2.0 JTS 2003 z przebiegiem 114tys km. Ja Alfą zrobiłem około 20tys km, tym czasie zmieniłem całe przednie zawieszenie, skrzynie biegów, sprzęgło, sporo innych drobiazgów których łączna cena zbliżyła się do ceny zakupu auta. Teraz nastąpiła katastrofa, ponieważ zatarł się silnik, mechanik twierdzi, że był on i tak w strasznym stanie, więc naprawa nie wchodzi w grę. Dodam, że jestem studentem z pracą doraźną, wiec moje dochody nie są duże i koszta utrzymania Alfy były dla mnie dość znaczące. Obecnie, widzę 4 opcje.

1. Kupić używany silnik, wymienić i jeździć dalej, ze sporym spalaniem i ryzykiem innej awarii?
    2. Sprzedać co się da (koła, szyby, daszki, drzwi), tylko czy uda mi się to sprzedać, a resztę na złom?
    3. Kupić silnik używany, wymienić, sprzedać cały samochód?
    4. Sprzedać samochód w stanie jakim jest handlarzowi?

Opcje 2, 3 i 4 wiążą się z kupnem innego samochodu, najlepiej czegoś taniego z gazem. 156 lub ewentualnie coś innego zamierzam użytkować przez mniej więcej 3 lata. Stąd moje pytanie, co doradzacie zrobić, co mi się opłaci, może macie inne opcje, o których ja nie pomyślałem.

Użytkownik Pirat drogowy
    Mieszka w
    Mińsk Mazowiecki
    Auto
    -była: Alfa 156 1.8ts , Alfa 147 1.9jtd, jest: Seat Leon 1.9TDI 210hp, Alfa 147 1.9 16v

Domyślnie

Najlepszym rozwiązaniem byłoby zrobić remont swojego.
    1. : jest ryzyko,że może długo nie pochodzić,trzeba byłoby go dobrze sprawdzić przy zakupie- chyba najtańsza opcja
    2. : udać się uda,pytanie w jakim czasie,możesz sprzedawać nawet 2 lata