Polzbieznosc to nic innego jak zbieżność połówkowa czyli dla jednego kola.
KÑTY KÓ¸
średnie obciążeniebar
pełne obciążeniebar
– zbieżność
– pochylnie
– połowa zbieżności (dla koła)
– zbieżność
– połowa zbieżności (dla koła)
USTAWIENIE SAMOCHODU Wersje TI posiadają ustawienie obniżone o około 20 mm w stosunku do innych wersji.
Opony 205/55 R16 91V przednie tylne
2,3 2,3
2,6 2,6
Opony 215/55 R16 93V przednie tylne
2,3 2,3
2,5 2,5
Opony 225/50 R17 98W przednie tylne
2,5 2,5
2,9 2,7
Opony 235/40 ZR19 96Y (▼) przednie tylne
2,7 2,5
3,0 2,8
Wszystkie typy
–35’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 24’ 4° 15’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 18’ –8’ 4’ maksymalna różnica prawe/lewe: 4’ –40’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 24’ 13’ 7’ (zbieżność całkowita: 26’ 7’)
Opony 235/45 R18 98W(▼) przednie tylne
2,7 2,5
2,9 2,7
Koła przednie
Koła tylne
Wersje 4x2 –1° 1’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 24’ 4° 15’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 18’ –7’ 4’ maksymalna różnica prawe/lewe: 4’ –1° 3’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 24’ 11’ 7’ (zbieżność całkowita: 22’ 7’)
Wersje 4x4 –38’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 24’ 4° 15’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 18’ –7’ 4’ maksymalna różnica prawe/lewe: 4’ –1° 3’ 18’ maksymalna różnica prawe/lewe: 24’ 11’ 7’ (zbieżność całkowita: 22’ 7’)
Przeczytałem jeszcze kilka tematów o zbieżności i mam mętlik. Nawiązując do wycinka instrukcji, który wstawiłem w pierwszym poście - półzbieżność kół przednich -1mm oznacza, że rozstaw przedniej części kół ma być mniejszy o 2mm niż rozstaw ich tylnej części i koła mają byś ustawione zbieżnie czyli tak /---\ ?
Zbieżność na plus to koła zbieżne / \, na minus rozbieżne \ /.
kiedy miałem ustawioną zbieżność wg fabrycznych danych (wszystkie parametry w normie) to miałem mocno zdarte opony od wewnątrz (opony zamieniałem przód, tył, strona praw, lew - zawsze wycierały się w ten sam sposób). Po wymianie opon ustawili mi zbieżność na 0 (na moją prośbę). Po przejechaniu około 5kkm nie zauważyłem zdzierania opon.
Bałem się, ze będzie coś nie tak. Różnicy nie zauważyłem.
Zdjęcie 1 - Na tym ustawieniu opony zdzierało od wewnątrz
Załącznik 226233
Zdjęcie 2 - Na tym ustawieniu opon nie zdzierało
Załącznik 226234
W międzyczasie, kiedy stwierdziłem, że na powyższym ustawieniu opon nie zdziera wymieniłem opony i wahacze górne na nowe.
Od czasu wymiany opon przejechałem ponad 10kkm (nie jak wcześniej napisałem 5kkm)
Zdjęcie 3- wymieniłem wahacze dolne i zrobiłem ustawienie:
Załącznik 226235