Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 1.9 jtdm po dłuższej jeździe nie odpala na ciepłym przez kilka minut - analiza logów

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie 1.9 jtdm po dłuższej jeździe nie odpala na ciepłym przez kilka minut - analiza logów

    Powitać,

    Problem już kilka razy wałkowany na forum. Przeczytałem chyba każdy temat, ale potrzebuje pomocy.
    Objawy takie:
    Po dłuższej jeździe powiedzmy 15 minut w górę, temperatura 90 stopni utrzymana. Staje, gasze, odczekam minute, dwie, trzy, kręcę, rozrusznik ostro daje i nic, mogę do jutra kręcić.
    Poczekam 5 minut, odpala bez zająknięcia...? Na zimnym czy letnim silniku idealnie pali.
    Błędów zero.

    Na pierwszy rzut poszedł czujnik położenia wału, zamiennik, nie pomogło, kupiłem oryginał, nie pomogło. Wymieniłem czujnik wałka rozrządu, oryginał używany na podmiankę, nie pomogło.
    Sprawdziłem wtryski, idealnie leją. Sprawdziłem napięcie rozrusznika w momencie jak nie chce odpalić, nic nie zabiera energii, wszystko idealnie.
    Regulator ciśnienia paliwa wyjąłem, ale był idealnie czysty, włożyłem z powrotem.

    Dzisiaj po powrocie z krótkiej 60km trasy, po dwóch minutach postoju zrobiłem logi, trzy razy próbowałem odpalić i lipa.
    Nie wiem czy logi są dobre, ale proszę o analizę, załączam print screen jak i spakowane 3 na raz pliki .csv

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	1.jpg
Wyświetleń:	27
Rozmiar:	68.6 KB
ID:	229143

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	2.jpg
Wyświetleń:	25
Rozmiar:	77.8 KB
ID:	229144

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	3.jpg
Wyświetleń:	26
Rozmiar:	82.2 KB
ID:	229145
    Attached Files Attached Files
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar Zenonzlasu
    Dołączył
    02 2015
    Mieszka w
    Rzeszów
    Auto
    Były: AR 156 JTD, AR 156 1.8 TS 144 KM | Zostało Reno, PT Cruiser i Lancia Thesis .
    Postów
    1,020

    Domyślnie

    Ciśnienie paliwa leży....przeczyść regulator ciśnienia może?
    Wygląda jakby czujnik ciśnienia padł, może coś nie łączy? Bo na jednym screenie pokazuje jakieś mizerne wartości, ale na pozostałych już całkiem 0 - nie sądzę, żeby pompa wysokiego ciśnienia padła tak kompletnie, żeby nie była w stanie nabić ani bara ciśnienia.
    Ostatnio edytowane przez Zenonzlasu ; 27-05-2017 o 20:17

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Regulator tylko wyjąłem, był idealnie czysty i nic go nie ruszałem.
    Tylko najdziwniejsze, że to taki temat bezobsługowy, 5 minut poczekam i odpala od razu, także chyba połączenie ok.
    Czy coś poza regulatorem ciśnienia jest po drodze? Pompe wysokiego ciśnienia to raczej nie obstawiam, bardziej ten regulator patrząc po logach.

    Zauważyłem także, że po trasie, jak zgaszę i odpalę od razu po kilku sekundach to bez problemu gada, ale po dwóch minutach na zgaszonym silniku już nie i trzeba odczekać chwile...
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  4. #4
    Moderator Quadrifoglio Verde Avatar magil
    Dołączył
    07 2012
    Mieszka w
    LHR
    Auto
    Nuova Bravo, 159
    Postów
    13,787

    Domyślnie

    Słychać wtedy pompkę w baku? Po logach wygląda jakby w rzeczywistości regulator ciśnienia się nie otwierał.
    159 1.9 JTDm 16V '06 => 2.2 JTS '07 => 1750 TBi '09 => 3.2 JTS Q4 '06 => 159 2.2 JTS '08, Nuova Bravo 1.4 T-Jet '10

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Tak pompę słychać
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    03 2017
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm 120KM
    Postów
    62

    Domyślnie

    Może być również wina czujnika ciśnienia na listwie, jeżeli nie widzi odpowiedniego ciśnienia to sterownik nie otworzy wtrysków, takowy w tym modelu chyba jest. Najlepiej podmienić i spróbować.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Dodaję jeszcze logi z przyśpieszania, spojrzcie czy to ciśnienie powinno mieć takie wartości.

    Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	kkk.jpg
Wyświetleń:	32
Rozmiar:	227.9 KB
ID:	229235

    Od czego zacząć, regulator cisnienia nowy brać, to chyba najbardziej prawdopodobne?
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Czujnik na listwie wymieniony ale nic to nie dało. Dalej nie odpala po zagrzaniu. Zamowilem regulator cisnienia paliwa.
    Jeżeli to nie pomoże to pozostaje mi jedynie pompa wysokiego cisnienia czy jest jeszcze jakas inna opcja?
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Pompę sprawdzisz schładzając ją (np. polej woda) - jak odpali to jest do regeneracji
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Marcino20
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    DDZ
    Auto
    AR 159 1.9 JTD 16V
    Postów
    376

    Domyślnie

    Regulator ciśnienia paliwa nie pomógł. Pozostaje pompa wysokiego ciśnienia tak jak piszesz Maćku sprawdzę i jeszcze nasuwa się pompa w baku. Teraz jak jest gorąco na dworze to nie chce od razu palić nawet na zimnym jak auto stoi w pelnym słońcu. A jak sie zrobi wieczorem chlodno to zagada...
    Było 156 jtd 16v, jest 159 jtdm 16v

Podobne wątki

  1. CD Error po dłuższej jeździe
    Utworzone przez mouthwired w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 19-05-2017, 19:37
  2. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 01-01-2016, 08:38
  3. [159] Analiza logów 1.9 JTDm 16v - ciśnienie doładowania
    Utworzone przez riwo w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 20-05-2014, 14:40
  4. Check engine. Silnik nie odpala przez 15 minut JTD
    Utworzone przez ksawery166 w dziale 166
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-11-2013, 19:02
  5. analiza logów 1,9 JTDm 16V
    Utworzone przez kajzer w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 15-08-2013, 16:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory