Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Zamula przy wciśnięciu gazu do podłogi

  1. #1
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie Zamula przy wciśnięciu gazu do podłogi

    Witajcie może ktoś z was miał takie objawy w swojej alfie moja to 2.0TS z 2000r. przy wciśnięciu pedału gazu do podłogi silnik wkręci się do 4500 obr/min a jak robię to powoli to silnik wchodzi na obroty bez problemu, wiem że mam do wymiany wariator czy to była by ta przyczyna? Dodam jeszcze że podczas jazdy jest tak samo. Może ktoś wieco to może być?

  2. #2
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Sprawdź przepływomierz... Odepnij i sprawdx czy z odpiętym chodzi lepiej, lub jak masz mozliwośc podepnij 100% sprawny i wszystko będziesz wiedział.

    Taki jest mój typ...

    Zacznij od podpięcia pod komputer i sprawdź wszystkie parametry... to podstawa w takich przypadkach.

    pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - uszkodzony wariator może powodować takie problemy.
    - poniżej zakresy obrotów dla wariatora oraz zaworu dwukomorowego.

    - VVT , wariator reaguje dynamicznie od 1.800 obrotów do 2.600.
    - VVT statycznie włącza sie od 2.600 do 7.600 i działa w zakresie 7.600 do 2.600.
    - dynamicznie działa w zakresie 2.600 do 1.800 obrotów.

    - VIM , zawór dwukomorowy działa od 2.900 do 5.300 dynamicznie, nie aktywny od 5.300 do 7600 obrotów.
    - przy spadku obrotów od 7.600 do 4.400 , zaczyna działać dynamicznie od 4.400 do zakresu 2.760 obrotów.
    - powyższe ważne dla 156 TS 2.0 99 rok, 0.24 wersja softu, 103735 9651, 948.
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-06-2009 o 07:27
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Czyli jak odepnę przepływomierz to później odpalę bez problemu silnik czy coś się stanie jak odepnę go podczas pracy silnika?

    ---------- Post dodany o godzinie 14:29 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 14:24 ----------

    A jeszcze zapytam gdzie znajduje się ten zawór dwukomorowy? dodam jeszcze że jest takie dziwne bzyczenie w okolicy przepustnicy czy to może być normalna praca silniczka krokowego?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    podczas pracy silnika to raczej nie, ponieważ on ma dwa napiecia na swoich stykach i może być ŻLE.
    - kolega pisał odłącz przepływomierz i zobacz jak jeżdzi, czyli po odłaczeniu przpływomierza dopiero uruchom silnik.
    - w podpisie nie masz z którego roku masz auto, jeśli produkcja po 2000 roku to może się nie uruchomić.
    - zawór dwukomorowy to miały silniki 1.8 oraz 2.0, 1.6 nie miał tego wynalazku.
    - przepustnica nie powinna "mruczeć" cały czas, cos jest zle z jej nastawami.

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 15-06-2009 o 13:38
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Moja alfa jest z 2000 roku z listopada silnik 2,0 114kw a jak można zmienić ustawienia przepustnicy bo u mnie słychać wyraźne bzyczenie przepustnicy.

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    to "bzyczenie " to zawieszenie silnika krokowego lub co gorsze zatarcie silnika krokowego.
    - usterkę tę usuwa , jeśli to tylko możliwe, diagnostyka silnika krokowego a potem zerowanie parametrów adaptacyjnych silnika krokowego.
    - proszę nie mylić zerowanie parametrów adaptacyjnych silnika krokowego
    z zerowaniem parametrów adaptacyjnych ECU.
    - to dwie rózne rzeczy.
    - jeśli mechanik nie wie co to, to cię naciągnie na nowy silnik krokowy.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    Dzięki bardzo za rady jakwrócę do domu to spróbuję pojechać do mechaniora bo już tak było że czyścił mi przepustnicę i nie chciał silnik się wkrecać na obroty powyżej 4tys.ale coś poprawił i teraz wkręca się ale nie przy raptownym wciśnięciu gazu, alfę mam dopiero dwa miechy więc za bardzo się nie orientuje co jest grane.

Podobne wątki

  1. [146] Dławienie po wciśnięciu gazu
    Utworzone przez Kuba5093 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 03-02-2013, 19:56
  2. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-08-2012, 20:21
  3. Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 16-07-2012, 05:50
  4. [159] Lekki spadek mocy i spalanie 40-50l na biegu jałowym, przy wciśnięciu gazu spada
    Utworzone przez partyboy w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-08-2011, 12:41
  5. Gaśnie przy gwałtownyn wciśnięciu gazu
    Utworzone przez lukaszgsxrk7 w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 20-04-2011, 14:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory