Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: Zacisk hamulcowy - regeneracja/naprawa

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie Zacisk hamulcowy - regeneracja/naprawa

    Od pewnego czasu obserwowałem nieco słabszą reakcję na naciśniecie hamulca oraz nienaturalne zużycie przednich tarcz hamulcowych objawiające się niejednorodną barwą powierzchni współpracujacych z klockami. Powierzchnie robocze tarcz posiadają odcień od białego do lekko niebieskiego. Wnioskuję, że tarcze nieco się przegrzały jednak tragedii nie ma. Na pewno nie są pokrzywione ani popękane - ba powiedziałbym, że są nawet bardziej gładkie niż powinny. Podczas normalnej jazdy koło się raczej nie nagrzewa od tarczy - no chyba, że mocniej przyhamuję. Gdy podniosę auto na lewarku i zakręcę kołem - kręci się ono swobodnie, jednak wyczuwalne są minimalne opory spowodowane tarciem się tarczy o klocki hamulcowe.

    Przeczyściłem ostatnio powiechchnie jarzma w które wsuwa się klocki hamulcowe, wymieniłem prowadnice zacisku hamulcowego oraz odpowietrzyłem układ. Jest lepiej - klocki swobodnie przesuwają się w jarzmie, zaś reakcja na naciśnięcie hamulca jest zdecydowanie bardziej mocniejsza. Nadal, jednak po podniesieniu auta na lewarku wyczuwam minimalne opory spowodowane tarciem się tarczy o klocki hamulcowe. Domyślam się, że jest to wina tłoczka w zacisku hamulcowym, który wprawdzie odpuszcza po zwolnieniu hamulca, jednak się nie odbija tak, jak powinien.

    Chciałbym zregenerować zacisk, może nawet pomalować. Czy koś z Was rozbierał już tłoczek w zacisku hamulcowym? Na co zwrócić uwagę? Jaki zestaw naprawczy "gumek" kupić?
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  2. #2
    edek
    Gość

    Domyślnie

    Skoro sie kręci to nie blokuje. Weź pod uwage jeszcze ze jest opór na mechaniźmie róźnicowym, o przecież nie kręcisz samym kołem ale kołem razem z półośką i mech. róznicowym w skrzyni.
    Jeżeli chcesz przeczyścić to robota nie jest skomplikowana. Wystarczy wypompować tłoczek, mozna potem zacisnąć jakiś zacisk na przewodzie elastycznym żeby płyn nie ciekł. Sprawdzić czy tłoczek nie ma wżerów, jeżeli duze to wymiana jak małe to papier drobniutki i spolerować. Uszczelki to są tam dwie. Pierwsza to tzw. osłona przeciwkurzowa druga uszczelnia połączenie tłoczek zacisk i jest odpowiedzialna za powrót tłoczka po zwolnieniu pedału hamulca. Tą druga warto zmienić nawet trzeba bo strata jej elastycznosci powoduje mniejsze/trudniejsze cofanie sie tłoczka i może byc powodem zwiekszonego trzymania hamulca. Mozna umyć, wyczyscić rowki na uszczelki poskładać i jeździć.
    Uszcelki to zależy jaki masz układ czy lukas girling czy ate. średnica w obu to 54mm jak dobrze pamietam.
    Malowanie? jak dla mnie strata czasu.

  3. #3
    thing
    Gość

    Domyślnie

    chłopaki dosłownie z nieba mi spadacie

    as, gdzie moge dostać nowe prowadnice i ile może to kosztować? U mnie się już wyrobiły i "dzwonią". Czy jarzma się wymienia?
    chodzi o tylne zaciski
    Ostatnio edytowane przez thing ; 20-06-2009 o 20:06

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Gopcio
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Dąbrowa Górnicza
    Auto
    Alfa Romeo 147 1,9 JTD 115KM 2002r
    Postów
    841

    Domyślnie

    Witam nie bede zakladal nowego tematu o hamulcach wiec zapytam tu...
    Od jakiegos czasu mam problem z hamowaniem, gdy przychodzi do ostrzejszego hamowania to pedal robi sie czasem twardy i ledwo auto hamuje, gdy taka sytuacja sie zdarzy drugie hamowanie juz jest normalne, zaczolem podejrzewac przewody hamulcowe, bo tarcze sa nowe, klocki nowe, uklad odpowietrzony, plyn wymieniony, moze mial ktos podobny problem, byl bym wdzieczny za jakies wskazowki
    Było AR 145 Boxer 1,6 ---> Blu Inca AR 147 JTD 1,9 115KM +

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar aniol_jojo
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Ruszów
    Auto
    156 SW - 2.4 JTDm 2004r
    Postów
    1,987

    Domyślnie

    Gopcio a może problem tkwi w pompie? Jeśli chodzi o same przewody to jeśli nie są sparciałe ("popękane") i nie ma na nich płynu tzn nie sączy się z nich to powinny być ok
    "Alfa chociaż mała prowokuje do zgwałcenia pierwszych stu stron kodeksu drogowego."
    jest: 156 2.4 JTD 04r...
    była: Gtv 2.0 Twin Spark Verde Tropico 96r...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Cieszę się, że do założonego przeze mnie tematu podchodzicie z takim zrozumieniem. Myślę, że letnia pora powinna sprzyjać tego typu prostym naprawom, które nie wymagają specjalistycznego oprzyrządowania warsztatowego. Pomimo najszczerszych chęci i zapału do tego typu prac rozbraja mnie ostatnio bardzo kapryśna pogoda i wścipscy sąsiedzi, którzy albo patrzą na mnie z politowaniem (myśląc zapewne - znów grzebie przy tym "trupie") , albo zaraz pytają - co się popsuło? Nie mogą pojąć tego, że niektórzy (w przeciwieństwie z resztą do nich) nie chcą jeździć do momentu aż się coś nie rozp... Ubolewam nad tym, że nie mam garażu z kanałem, bo gdy tylko robi się ciemno lub zaczyna padać muszę wszystko zbierać w expresowym tępie :/

    Cytat Napisał edek Zobacz post
    Skoro sie kręci to nie blokuje. Weź pod uwage jeszcze ze jest opór na mechaniźmie róźnicowym, o przecież nie kręcisz samym kołem ale kołem razem z półośką i mech. róznicowym w skrzyni.
    Oczywiście biorę pod uwagę opór mechanizmu różnicowego, ale odnoszę się w tym momencie do porównania oporów przy zamontowanym i zdemontowanym zacisku oraz klockach.

    Cytat Napisał edek Zobacz post
    Wystarczy wypompować tłoczek...
    Słyszałem o różnych "szkołach jazdy" - jedni dokonują tego jeszcze przed odkręceniem przewodu hamulcowego naciskając hamulec inni zaś już po dokręceniu przewodu za pomocą sprężonego powietrza doprowadzonego do odpowietrznika bądź otworu, którym doprowadzany jest płyn z przewodu. Ci najbardziej zdesperowani pomagają sobie nawet "żabką"

    Cytat Napisał edek Zobacz post
    zacisnąć jakiś zacisk na przewodzie elastycznym żeby płyn nie ciekł
    Zastanawiam sie, czy nie może się to odbić negatywnie na przewodzie, gdyż jeśli są zbrojone może dojść do trwałego odkształcenia :/ Może lepiej byłoby to jakoś tymczasowo zalepić?

    Cytat Napisał edek Zobacz post
    Uszcelki to zależy jaki masz układ czy lukas girling czy ate. średnica w obu to 54mm jak dobrze pamietam.
    Po czym można poznać, jaki ma się układ? Orientujesz sie może czy ta średnica na którą się powołujesz to zewnętrzna średnica tłoczka? Jaki kształt przekroju ma gumowy pierścień uszczelniajacy połączenie cylinder-tłoczek - prostokątny, czy okrągły?

    Cytat Napisał thing Zobacz post
    as, gdzie moge dostać nowe prowadnice i ile może to kosztować? U mnie się już wyrobiły i "dzwonią". Czy jarzma się wymienia?
    O zestawy naprawcze pytaj w sklepach motoryzacyjnych. Zestaw prowadnic z gumowymi osłonami, śrubami do zacisku oraz zaszetką smaru kosztuje ok. 35-45 zł na stronę. Mnie udało się dostać zestaw f-my QUICK BRAKE o ozn. 1302X za 35 zł, jednak musiałem nieco skrócić prowadnice bo były ok. 10 mm dłuższe. Co do jarzma możesz je oczywiście wymienić jednak musisz się liczyć ze sporo większym wydatkiem niż za prowadnice. Zdjęcie prowadnic zacisku (starej, nowej po skróceniu i nowej przed skróceniem) przedstawiam poniżej.
    Ostatnio edytowane przez as ; 21-06-2009 o 10:14
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  7. #7
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gopcio Zobacz post
    Witam nie bede zakladal nowego tematu o hamulcach wiec zapytam tu...
    Od jakiegos czasu mam problem z hamowaniem, gdy przychodzi do ostrzejszego hamowania to pedal robi sie czasem twardy i ledwo auto hamuje, gdy taka sytuacja sie zdarzy drugie hamowanie juz jest normalne, zaczolem podejrzewac przewody hamulcowe, bo tarcze sa nowe, klocki nowe, uklad odpowietrzony, plyn wymieniony, moze mial ktos podobny problem, byl bym wdzieczny za jakies wskazowki
    Może to być zaworek zwrotny na serwie.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar as
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Zduńska Wola
    Auto
    AR 145 / 1994 1,4 BOXER
    Postów
    1,112

    Domyślnie

    Czy ma ktoś z Was namiary na jakiegoś producenta ewentualnie dystrybutora zestawów naprawczych do zacisków hamulcowych? Pytam, bo nie znalazłem nic konkretnego w sieci a niechciałbym kupować przysłowiowego kota w worku i "kupy" niepotrzebnych dupereli. Najbardziej interesują mnie zestawy zawierajace dwie uszczelki tłoczka hamulcowego i dwie osłony przeciwkurzowe - coś takiego, jak tutaj:

    http://www.teilesuche24.de/ersatztei...04237?c=100807
    Ostatnio edytowane przez as ; 21-06-2009 o 17:23
    Errare humanum est - Mylić się jest rzeczą ludzką.

  9. #9
    ViP Maniak resoraków Avatar majk
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    ALFY
    Postów
    676

    Domyślnie

    Zobacz na www.intercars.com.pl , Home - eneralnie większe hurtownie motoryzacyjne mają na miejscu tego typu zestawy naprawcze zacisku ok 9 - 15 zł .

  10. #10
    edek
    Gość

    Domyślnie

    Tak co do wypompowywania tłoczka to moza robic to na dwa sposoby. Wypompować na samochodzie wciskajac pedał hamulca czy po odkręceniu spręzonym powietrzem. Jak dla mnie bez znaczenia, obie są dobre, jak sie ma sprężarkę :-) Żaby to bym raczej nie uzywał do tego.
    Zacisk na przewodzie fakt może go uszkodzić. Z drugiej strrony nie jest on niezbedny bo i tak mamy układ do odpowietrzenia wiec przy okazji warto zmienić płyn. Mozna próbować nakręcić jakąś zaślepkę ewentualnie.

    Kształt uszczelki na pewno jest prostokątny a 54mm to średnica tłoczka
    Rodzaj układu mozna dojśc po klockach prawdopodobnie. Jak masz klocki jak np fdb370 to masz lukasa a jak masz fdb1137 to masz ate

Podobne wątki

  1. [164] Zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez p_r_z_e_m_k_o w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 17:36
  2. zacisk hamulcowy tył
    Utworzone przez CIAMILL156 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 07-02-2014, 21:48
  3. Zacisk hamulcowy
    Utworzone przez aza1983 w dziale 147
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-12-2011, 20:54
  4. [156] Zacisk hamulcowy tył. 2.0TS SW
    Utworzone przez grzegorzf w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-09-2008, 21:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory