Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Alfa 147 immo failure

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    147
    Postów
    7

    Domyślnie Alfa 147 immo failure

    Witam wszystkich.
    Mam problem z Alfa 147 1.6 benzyna 120ps. Na wyświetlaczu mruga dość intensywnie kontrolka Check i komunikat immobilizer failure .sprawdziłem już wszystkie masy do przepustnicy dodałem nawet dodatkową masę. Antena i wszystkie możliwe połączenia sprawdzone. Po podpięciu testera błąd p0120 czujnik położenia przepustnicy. Kupiłem druga przepustnice i jest to samo . CZujnik gazu też podmieniony. Jedyne co udało się przypadkiem odkryć to jak odepne kostkę od przepustnicy kontrolka Check przestaje mrugać i swieci ciągle Ale nie mam błędu immo i auto odpala niestety nie reaguje na gaz a jak kostka jest podpieta do przepustnicy a odlacze tylko masę to immo błąd jest ale kontrolka Check Chęci nie mruga. Zanim tu napisałem naprawdę przejrzałem już chyba wszystkie tematy Ale od trzech tygodni się z tą Alfa męczę i nie daje rady

  2. #2
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    Z tego co piszesz, może to wyglądać na awarię samego kompa skoro wszystkie połączenia są sprawdzone. Immo failure sugerowałoby brak komunikacji komputera z immobilajzerem.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    147
    Postów
    7

    Domyślnie

    Dodam że jak jest wpieta kostka do przepustnice to nie mogę się połączyć testerem z komputerem. Jak kostkę odlacze to się nawiązuje połączenie. Koledzy jak kupię komputer używany to muszę immo programować???

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    Hm, z drugiej strony to zastanawiające że przepustnica powoduje problemy z immo. Zrób eksperyment, daj nowe, idące obok wiązki kable od kostki przepustnicy do kompa, bo możliwe jest też zwarcie we wiązce.

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    147
    Postów
    7

    Domyślnie

    Jak już pisałem połączenia sprawdzone. Tz. Wiązka od kostki przepustnicy do kompa odizolowana całkowicie i pomiezona i jest ok. Jest tam 6 przewodów jeden idzie do czujnika temperatury A pięć do kompa

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    Hm, no to wszystko wskazuje na kompa. Warto rozebrać i zobaczyć czy nie dostała się tam gdzieś woda i nie narobiła zielenizny. Miernik może nie wychwycić przywarcia spowodowanego przez zamoczenie.
    Ostatnio edytowane przez Screwdriver ; 28-12-2017 o 22:25

  7. #7
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    147
    Postów
    7

    Domyślnie

    Chodzi o sterownik silnika ?? Ten na przepustnicy ?? Jeżeli tak to już rozebrany . Nie widać żadnych zmian i na pewno suchy w środku. Powiedz mi proszę czy jak ten sterownik wymienię na używany to trzeba immo programować. Czy immo jest gdzie indziej

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    Ja dokładnie nie wiem gdzie on jest, ale jeśli jest to rozwiązanie podobne do tego z fiata Stilo, to już kiedyś się z takim kompem od Stilo kumpla męczyłem i zrobiłem.

  9. #9
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2017
    Auto
    147
    Postów
    7

    Domyślnie

    Fiat i Alfa raczej to samo możesz powiedzieć co było uwalone

    Każda rada na wagę złota.
    Siedzę przy tym już od trzech tygodni

  10. #10
    Użytkownik Świeżak Avatar Screwdriver
    Dołączył
    10 2016
    Mieszka w
    Pomorskie
    Auto
    AR 159 2.4 JTDM 2006r
    Postów
    55

    Domyślnie

    No u kumpla w Stilo komp był przykręcony do silnika, co nie wydawało mi się dobrym rozwiązaniem, gdyż płytka kompa była niestety narażona na częste i drastyczne zmiany temperatur, a to niestety na elektronikę dobrze nie działa. Kolega skarżył się na głupiejące immo właśnie, brak odpalania, brak reakcji czasem na gaz itp. Wyczytał gdzieś na forum Fiata że to przerwy na module kompa. Przyczyną okazały się utlenione kulki procesora BGA znajdującego się po spodniej stronie płytki kompa. Ponowne przegrzanie scalaka hot-airem załatwiło sprawę :-)

Podobne wątki

  1. Alfa 156 - immo po wymianie ECU
    Utworzone przez Moto-Lucas w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 14-04-2017, 04:30
  2. [147 1.6 TS] Immo failure+bzyczenie przekaźnika
    Utworzone przez Troublemaker w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 16-05-2016, 17:19
  3. alfa nie kreci immo nie dziala
    Utworzone przez yogi w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 10-05-2015, 10:53
  4. Alfa immo problem
    Utworzone przez jarek665141 w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 30-09-2013, 09:27
  5. Immo / ASR failure i miganie kontrolki silnika
    Utworzone przez fr0zi w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-04-2013, 12:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory