Pokaż wyniki od 1 do 4 z 4

Temat: Problem z falujacymi obrotam

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2018
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8ts
    Postów
    1

    Domyślnie Problem z falujacymi obrotam

    Panowie, potrzebuje waszego zdania
    otoz, ostatnimi czasu alfa zaczela falowac na obrotach, a majac na mysli falowanie chodzi mi o wzrost obrotow od 1000 do 1500/2000 na biegu jalowym, a przy chamowaniu do 0 auto potrafi przygasnac. Bylem u dwoch mechanikow i oboje maja odmienne zdania. Pierwszy powiedzial mi ze to wina przepustnicy, zas drugi chce majstrowac przy sondach. CZytalem wczesniejsze tematy i takie same objawy wystepowaly u innych uzytkownikow, ale przechodzila im usterka boskim blogoslawienstwem. Dodam tez ze alfa chodzi na gazie i gazownik widzi tez wady we wtryskach. Co poradzicie na poczatek ?

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    01 2016
    Auto
    mercedes 300 SE, Fiat MW 2,0 20v
    Postów
    274

    Domyślnie

    Za utrzymanie obrotów na biegu jałowym odpowiada silniczek krokowy (w niektórych modelach go nie ma), tyle ze do jego normalnej pracy potrzebne są prawidłowe odczyty temperatury silnika, sondy lambda, przepływomierza, lub położenia przepustnicy. Tak więc usterka każdego z tych czujników może powodować problemy opisane przez ciebie. Podobne objawy może dawać nieszczelny dolot i związane z tym zasysanie lewego powietrza.
    specjalista z zakresu rekonstrukcji wypadków drogowych i odszkodowań powypadkowych.

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    11 2017
    Auto
    Alfa Romeo 156 FL 2.0 JTS Selespeed
    Postów
    17

    Domyślnie

    Dokładnie tak jak kolega pisze.
    Ja bym najpierw wyczyścił przepustnicę bo to 15 minut roboty i przy okazji sprawdzisz częściowo szczelność dolotu przy demontażu:
    odkręcasz dolot, demontujesz przepustnicę, pędzelek malarski plus benzyna w słoiku i czyścisz ją w środku aż będzie jak nówka - bez czarnego osadu, możesz pomóc sobie sprężonym powietrzem (kompresorem) jeżeli posiadasz, składasz całość mocno dokręcając rurę dolotową, wsiadasz do auta, przekręcasz kluczyk tak, żeby zaświeciły się kontrolki ale nie odpalasz silnika i nasłuchujesz czy spod maski słychać jakiś dźwięk - powinna następować adaptacja przepustnicy, jeżeli nie to niesprawny lub dodatkowo zabrudzony jest silniczek korkowy i najlepiej kupić używaną przepustnicę na szrocie za 20 zł.
    To tak mniej więcej napisane. Szukaj filmików na YT i postów na forum jak to dokładnie zrobić.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    09 2011
    Auto
    Alfa 156 1.8 t.s 144km & Alfa 159 1.8MPI 140km
    Postów
    373

    Domyślnie

    Witam

    Pierwsze tak jak wyżej czyszczenie przepustnicy, następnie "reset parametrów silnika krokowego" + "adaptacja przepustnicy" w programie FES, następnie uruchomić silnik i zostawić do nagrzania do 90C.

    U mnie po tej operacji przestał gasnąć i spadać z obrotów przed światłami, jak i od razu po odpaleniu.

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Problem z silnikiem, Giulietta 2.0 JTDM/170 KM, problem z start/stop???
    Utworzone przez kandy82 w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 03-05-2016, 19:27
  2. Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-05-2014, 16:41
  3. Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 16:03
  4. Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 04-09-2012, 18:25
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 23-10-2011, 09:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory