Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Alfa 156 TS Selespeed po przełożeniu skrzyni na manual

  1. #1
    Bro2000
    Gość

    Domyślnie Alfa 156 TS Selespeed po przełożeniu skrzyni na manual

    Witam,
    Mam Alfę 156 2.0 TS z 2000r. w orginale to był selespeed, jednak potem (nie wiem dokładnie kiedy, jestem 3-cim właścicielem, auto kupione w Polsce, przyciski selsa na kierownicy w ogóle nie wytarte), włożono do auta normalną skrzynię. Mam problem z obrotami i szarpaniem mojej belli.

    Oto opis:
    1. na zimnym silniku (do ok. 70 st. C) samochód szarpie do równo 3 tys. obrotów, powyżej dostaje mocy i jedzie normalnie, choć ostatnio zdarzyło się że i na ciepłym silnik dziwnie przerywał, jakby coś z zapłonem czy przepustnicą

    2. po wysprzęgleniu obroty same rosną, dopiero po chwili się "uspakajają", czasem nawet na swiatłach potrafią skoczyć do ok 3 tys. po uprzednim uspokojeniu.

    Byłem u Pawła w Porębach ale on nie ma kompa, Tomek z Lesznowoli zdiagnozował niesprawną sondę Lambda, dodatkowo może przepustnicę lub przepływomierz. Ma ktoś podobne doświadczenia lub pomysł co to takiego?

    Pozdrawiam, Paweł.

  2. #2
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Wypadało by może przejrzeć chociaż forum , lub użyć opcji szukaj . Tematów o falowaniu obrotów w TS-ach jest całe mnóstwo .

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  4. #4
    ViP Rowerzysta Avatar jazzu
    Dołączył
    07 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 SW 1.8 TS (2001)
    Postów
    380

    Domyślnie

    Co do skrzyni to chyba skrzynia w selespeed jest taka sama jak w manualu, cala zabawa polega na hydraulicznym "zmieniaku"
    I właściwie kto wódki nie pije ten jest wywrotowcem, tak świadomie uszczuplającym dochody państwa - bezideowcem...

  5. #5
    Bro2000
    Gość

    Domyślnie

    dzięki za odpowiedzi, przyznam się, że jakoś szaleńczo nie przeszukiwałem forum w odpowiedzi na moje pytanie. Zacznę od sondy Lambda, zobaczymy co to da. Pozdrawiam

  6. #6
    Bro2000
    Gość

    Domyślnie

    Wymieniłem przepływomierz, sondę Lambda i przepustnicę i ... niewiele w kwestii obrotów się poprawiło. Jak wyjechałem z warsztatu to było oki przez jakiś czas, ale potem po pierwszym zgaszeniu i powtórnym zapaleniu obroty zaczęły wariowacrosnąc do 2500 tys, następował dziwny odgłos, jakby puknięcie i spadały na chwilę po czym znów do 2500 tys rosły. Po kilku takich cyklach na moment się uspakajały. Mnie to już tak wkurzało że odłączyłem na moment akumulator żeby mu reset zrobic i po podłaczeniu jest lepiej, obroty nadal rosną ale nie aż do 2500 i nie tak często. Mechanik powiedział że nowa przepustnica musi się chwilę "dopasowac". Już nie mam pojęcia co to moze byc, pojadę jeszcze w tygodniu do niego jak się nie poprawi.

    Pozdrawiam.

  7. #7
    Bro2000
    Gość

    Domyślnie

    Uff, no nareszcie jest nieźle (odpukac!) Obroty wracają do ok 900 n/m, jeszcze czasem po wysprzęgleniu nie od razu, ale i tak jest o niebo lepiej. Mechanik mówił że w selspeedach jest tak ustawione że one nie spadają od razu, to specyfika tej "zmieniarki". No ale w końcu jest frajda z jazdy a nie nerwy na każdych światłach

Podobne wątki

  1. [147] Awaria skrzyni biegów Selespeed Alfa 147 2.0
    Utworzone przez MarcelusWallace w dziale 147
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-02-2013, 15:17
  2. Swap skrzyni - selespeed -> manual
    Utworzone przez hemicuda w dziale 147
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 26-04-2011, 18:32
  3. 147 selespeed - reprogram sterownikow na manual
    Utworzone przez owenik w dziale 147
    Odpowiedzi: 16
    Ostatni post / autor: 22-09-2010, 21:34
  4. przeróbka selespeed na manual!
    Utworzone przez wawe w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-01-2008, 12:13

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory