Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: silnik 2.0 dlaczego umarł??

  1. #1
    subratri
    Gość

    Domyślnie silnik 2.0 dlaczego umarł??

    witam ponownie. Z silnika wypadł mi tłok gdzieś po drodze. Wyrwałem motor. zdjąłem głowicę, chciałem się dowiedzieć jak bardzo zużyty był silnik skoro się takie rzeczy działy i szoku doznałem. tuleje (te co zostały) głodziusieńkie, żadnych progów rysek... głowica - no gdyby nie to, że na pierwszym cylindrze tłokiem dostała - idealna, zdjąłem korbowód z drugiego układu i wszystko jak nowe (nie ruszałem jeszcze łożysk głównych ale już nie widzę sensu)

    Czy ma ktoś pomysł dlaczego ten silnik umarł??

    Pytanie nie jest tylko z ciekawości bo będę wszczepiał nowy motor już niedługo i nie chciał bym, żeby sytuacja się powtórzyła. Może to jakis problem ze sterowaniem? spotkał się ktoś z taką sytuacją?? Może jakieś sugestie??
    jak wykręciłem świece to był na nich brązowy nalot, więc spalanie nie było całkiem dobre (chyba).

    dodam jeszcze że silnik był nie dogrzany podczas tej 430 kilometrowej podróży w nieznane.
    Ostatnio edytowane przez subratri ; 29-07-2009 o 10:10

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar sedici
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    OPL & (ANsbach) DE
    Auto
    Bravo1,6Mj , Astra J
    Postów
    1,912

    Domyślnie

    to teraz już wiesz dlaczego alfy z TS stoją prawie za darmo w ogłoszeniach
    this is my truth tell me yours
    "Polityka została wymyślona po to, aby kłamstwo brzmiało jak prawda." G.Orwell
    http://www.youtube.com/watch?v=liSxjtd16xQ - bastard

  3. #3
    subratri
    Gość

    Domyślnie

    za darmo???? a to jaki to powinno mieć motor żeby działało?

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar krzychoo
    Dołączył
    01 2008
    Mieszka w
    Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V
    Postów
    116

    Domyślnie

    V6 albo JTD.
    Alfa Romeo 147 Q2 JTD 16V '03

    Były:
    AR 156 2.6 V6, AR 156 2.0 TS SW

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    A jaki masz przebieg w tym T.S.'ie? Pd kogo go kupiłeś, czy znasz historię swojego auta? Czy miałeś na czas wymieniany olej, czy miałeś jego właściwy poziom itp, itd. Ja najpierw tutaj szukałbym przyczyny, zanim zacząłbym wylewać swoje żale na samą konstrukcję jaką jest motor Twin Spark.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzychoo Zobacz post
    V6 albo JTD.
    albo 2.0 TS 8V ..

    na pytanie "dlaczego umarł?" doskonale powinni odpowiedzieć księgowi Fiata
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  7. #7
    ViP Romeo Avatar Alfamaniak156
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    Luboń
    Auto
    Seat Leon FR 186KM/413Nm - Lancia Y 1,2 8V 1998r/ 60KM
    Postów
    1,315

    Domyślnie

    Cytat Napisał krzychoo Zobacz post
    V6 albo JTD.
    Uważasz że reszta to syf? Jestes w błędzie... Nie mówie V6 to klasa, ale nie przesadzaj z tym TSem, jak ma się reke do auta i dba sie o nie to służy bezawaryjnie...więc daj sobie luz z takim komentami...

    Cytat Napisał fr33 Zobacz post
    na pytanie "dlaczego umarł?" doskonale powinni odpowiedzieć księgowi Fiata
    A może własciciel który tylko lał benzynke i pod mache nawet nie zajrzał a olej wymieniał co 20 tys, rozrarząd tak jak instrukcja mówi, coś tam stukało ale po co sprawdzic co to... itp itd....no i mamy tego efekty...

    Albo...pech poprostu i kolega trafił na jakis trefny egzemplarz...

    Jakby nie było przykra sprawa...

    Pzdr
    "Wiem że masz duszę. Masz Alfę - masz klasę" - Jeremy Clarkson
    Alfa Romeo 166 3.0V6 226 KM i uśmiech z twarzy nie schodzi
    Lancia Ypsilon 1,2 - Miejski przemieszczacz

  8. #8
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Alfamaniak156 Zobacz post
    pech poprostu i kolega trafił na jakis trefny egzemplarz...
    ja bym sie ku temu przychylił ... coś było felerne, nie wytrzymało i są skutki..
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  9. #9
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar RafcioL27
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Świdnik
    Auto
    AR 156 2.0 TS 2000r.SW + LPG
    Postów
    472

    Domyślnie

    U mojego kolegi w alfie też była podobna sytuacja też korbowód wyszedł bokiem silnika ale wtedy kolega akurat miał na liczniku ponad "2zł" więc niema co się dziwić u kolegi przyczyna była jedna odkręciła sie jedna ze śrub stopki korbowodu, znaleźliśmy ją w misce oleju, prawdopodobnie u Ciebie też mogła się poluzować taka śruba musiał byś się dokładnie przyjrzeć korbowodom.

  10. #10
    subratri
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał alces1 Zobacz post
    A jaki masz przebieg w tym T.S.'ie? Pd kogo go kupiłeś, czy znasz historię swojego auta? Czy miałeś na czas wymieniany olej, czy miałeś jego właściwy poziom itp, itd. Ja najpierw tutaj szukałbym przyczyny, zanim zacząłbym wylewać swoje żale na samą konstrukcję jaką jest motor Twin Spark.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    auto od znajomego, 245 tyś przebiegu, pełna historia, znajomy był 2 właścicielem, pierwszym był tez znajomy tamten był fanatykiem samochodu. Tak naprawdę to ja tej jeb... ej alfy nie kupiłem tylko pożyczyłem bo w moim galaxy klima padła i myslałem, że alfą będzie trochę taniej a musiałem wyjechać nagle. (na pogrzeb) teraz już ten "samochód" jest mój siłą rzeczy tylk zastanawiam się czy go robić czy... ale z drugiej strony, nowe sprzęgło, skrzynia po remoncie, wnętrze jak nowe (czerwona skóra) zawieszenie niedawno robione itd...
    ale jak ma mi znowu się rozpaść po przekroczeniu 180 to ...

    ---------- Post dodany o godzinie 19:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:04 ----------

    Cytat Napisał RafcioL27 Zobacz post
    U mojego kolegi w alfie też była podobna sytuacja też korbowód wyszedł bokiem silnika ale wtedy kolega akurat miał na liczniku ponad "2zł" więc niema co się dziwić u kolegi przyczyna była jedna odkręciła sie jedna ze śrub stopki korbowodu, znaleźliśmy ją w misce oleju, prawdopodobnie u Ciebie też mogła się poluzować taka śruba musiał byś się dokładnie przyjrzeć korbowodom.
    sory że jeden pod drugim...

    kurcze mam fiestę co ma 20 lat i ona te 2 stówki dalej robi bez problemu (i pokonuje naporawdę duże odległości z taką prędkością) galaxy mocy nabiera po przekroczeniu 150,

    kurcze, jak może się odkręcić śruba od korbowodu??? to jakaś... klątwa czy co? poza tym kolejna sprawa to ułożenie "rzeczy" w komorze silnika, jak teraz na to wszystko patrzę to mam wrażenie, że ta alfa to jakiś żart włoskich inżynierów silnik już wyrwałem, ale po kawałku. narazie nie mam pojęcia jak włożyć "nowy" w całości

    a odnośnie sprawdzania korbowodów... niewiele można sprawdzić na czymś co się urwało kręcąc się w zamkniętej przestrzeni z prędkością 3 czy 4 tyś razy na minutę

    jednym słowem auto może i faktycznie fajne, zapewne wygodne, napewno się fajnie prowadzi, w środku cicho itd ale... jedyny porzytek z tej przejaszczki to to, że wiem już jak korzystać z asistance robię po 40 tyś rocznie ale żadne auto jeszcze mnie tego nie uczyło nawet nie zwracałem nigdy uwagi na to, czy w ubezpieczeniu mam taką opcję



    no ale tak na marginesie... jak dużo trzeba zmienić żeby wlożyć V6?? osprzęt jest ten sam? skrzynia podejdzie pod blok od V6? sterowanie rozumiem że musi być od innego silnika ale sprężarka klimy? alternator? pompa wspomagania? filtry powietrza?

    ma ktoś doświadczenia z takim swapem?

Podobne wątki

  1. [164] Dlaczego 164?
    Utworzone przez CheX w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 18-07-2016, 15:51
  2. Obrotomierz umarł po wymianie nagrzewnicy
    Utworzone przez mikell0 w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 08-03-2012, 16:53
  3. [146] 146 1.7 16 v umarł silnik....
    Utworzone przez drakon-00 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 20-02-2012, 11:21
  4. Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 27-06-2011, 21:26
  5. 164 3,0 v6 silnik umarł ?
    Utworzone przez pieniek w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-02-2007, 08:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory