Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Blok silnika 1.6 105 KM FL vs 1.6 KM 120 KM przed FL

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcino_14
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL 1.6
    Postów
    188

    Domyślnie Blok silnika 1.6 105 KM FL vs 1.6 KM 120 KM przed FL

    Cześć,
    w ostatnich dniach miałem trochę czasu więc wziąłem się dość mocno za przygotowania do remontu swojego TS'a (105 KM, 2006r) - będę dawał do roboty blok silnika (tłoki, wał itp mam już ogarnięte) i w związku z tym mam pytanie: jakie są różnice w bloku od 120 KM z wersji przed FL (2001r.) i 105KM po FL? Głownie chodzi mi o to że mam blok do remontu od AR 147 1.6 120 KM z 2001r i bardzo by mi ułatwiło gdym to jego wyremontował (na 105 KM) a nie musiał wyjmować bloku ze swojego bo obecny silnik w alfie jeszcze jakoś jeździ więc nie miałbym wyłączonego z użytkowania samochodu na czas remontu, cały osprzęt + miskę olejową chcę zostawić z mojego obecnego silnika. Silniki różnią się miską olejową (po FL jest z podporą półosi i bez "chłodniczki"), pytanie czy inne mocowania i łapy będą pasować (alternator, klima itp.) od 105tki FL po włożeniu miski z podporą do ww bloku bo nie chcę sytuacji że zrobię blok ze starszej wersji a kiedy będę skręcać wszystko do kupy to się okaże że mocowania lub inne elementy nie będą pasować i będę musiał kombinować graty od 120ki przed FL.
    Ostatnio edytowane przez Marcino_14 ; 14-04-2020 o 23:12

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Moim zdaniem blok przed FL i po FL niczym się nie różni i wszystko powinno pasować 1:1, jedyna różnica jest w misce ale to już wiesz. Też miałem robić remont ale u nie w miescie żadna szlifiernia nie chciała się podjąć twierdząc że maja złe doswiadczenia z ty silnikiem więc byłem zmuszony wymienić silnik. Z tego co pamiętam jest bardzo mala różnica między nominałem a pierwszym szlifem i nie dokładnie zrobiony szlif skutkuje dalszym poborem oleju. A Ty co u siebie robisz przy tym remoncie?
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar gruber007
    Dołączył
    12 2011
    Mieszka w
    SCI
    Auto
    147FL 1.6 Blu Montecarlo
    Postów
    234

    Domyślnie

    jak byście dalej szukali zdrowego, sprawnego TSa po wymianie rozrządu z przebiegiem 135tkm to mam do sprzedania
    była: 147 1.6 TS Eco Blu Inca
    jest: 147FL 1.6 TS 120PS Blu Montecarlo

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Tarnów
    Auto
    E90, Dedra, Berlingo
    Postów
    267

    Domyślnie

    A ja mam nowy wał do 1.6 gdyby ktoś szukał

  5. #5
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcino_14
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL 1.6
    Postów
    188

    Domyślnie

    Cytat Napisał esco1982 Zobacz post
    A Ty co u siebie robisz przy tym remoncie?
    Kupno używki to zawsze jakieś ryzyko- nie oszukujmy się, te silniki mają już ponad 10 lat i a przebieg czesto nie mówi nic o silniku,np zawór może upalić nawet jak prawidłowo eksploatujesz silnik dlatego stwierdzilem że wolę dołożyć i mieć pewniaka. Tłoków na szlif nikt już nie ma w ofercie, ani do 105 ani do 120 KM, dlatego będzie tulejowanie. Mam sprawdzone zakłady więc nie powinno być problemu ale muszę trochę się najeździć. Ogólnie samochód jest w bdb stanie więc z silnikem robię wszystko: wał na szlif, tulejowanie bloku, planowanie głowicy, wcześniejszy właściciel wymieniał wszystkie zawory po rozrządzie jakieś 30 kkm temu więc je zostawiam, uszczelniacze, paskii rozrząd to już elementarz. Samochodu nie zamierzam sprzedawać w najbliższym czasie, chyba że zmusi mnie do tego sytuacja życiowa. Zrobię podsumowanie remontu na koniec w temacie mojej belli ������
    Ostatnio edytowane przez Marcino_14 ; 15-04-2020 o 11:36

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar esco1982
    Dołączył
    12 2014
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    AR 166 3.0 V6 99r.,AR 147TI 1.6 TS 06r.
    Postów
    758

    Domyślnie

    Tłoki nadwymiarowe znalazłem https://www.autoczesciexpert.pl/alfa...579/10629/tlok - może Ci się przyda. Będę sledził temat Twojej belli, jestem ciekawy jakie będziesz miał rezultaty.
    AR 146 1.4 BOXER, AR 147TI 1.6 TS, AR 166 3.0 V6

  7. #7
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcino_14
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL 1.6
    Postów
    188

    Domyślnie

    Dzięki esco, tłoki nowe nural już ogarnąłem ale nominały za 220 pln za szt. z pierścieniami i sworzniami, akurat pojawiły się a allegro, pewnie jakaś wyprzedaż magazynu. Zrobię tulejowanie to cenowo wyjdzie to podobnie a może nawet lepiej, w każdym razie nie zamierzam oszczędzać, chcę to mieć zrobione porządnie.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar Marcino_14
    Dołączył
    07 2019
    Auto
    Alfa Romeo 147 FL 1.6
    Postów
    188

    Domyślnie

    Informacja dla potomnych: jestem już po zamianie, bloki są identyczne - wszystko pasuje P&P.

Podobne wątki

  1. Blok silnika 1,9 JTD 115
    Utworzone przez Falcoon w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 25-04-2016, 12:56
  2. [33] Wał i blok silnika
    Utworzone przez Spirit w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-11-2009, 13:17

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory