Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Łącznik stabilizatora ociera o półoś

  1. #1
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie Łącznik stabilizatora ociera o półoś

    Witam,
    Parę dni temu zleciłem mechanikowi wymianę górnego wahacza, przy tej okazji miał wymienić także łączniki stabilizatora.
    Przy odbiorze auta nie widziałem żadnych niedociągnięć. Wszystko grało.
    Później skręcając w jedną z bocznych uliczek dobiegł mnie hałas z lewego koła.
    Sprawdziłem to i występował on każdorazowo przy maksymalnym skręcie w prawo.
    Po wstępnej diagnozie przeprowadzonej przez tego samego mechanika wynika, że łącznik stabilizatora styka się z półosią.

    Co może być tego przyczyną?

    Mógł coś źle poskładać?
    Dodam tylko, że wcześniej objaw nie występował, a nowe łączniki są z TRW.
    Zasugerował, że gwint w łączniku jest zbyt długi i zaproponował by go poprostu skrócić, jednak ja nie chciałbym usuwać objawów, a znaleźć przyczynę.

    Liczę na szybkie sugestie, bo jutro oddaje mu z powrotem samochów

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    ewiedentnie ten "mechanik" musiał coś źle poskładać...

    może założył odwrotnie łącznik,zamienił widełki od amortyzatora(chociaż to chyba raczej nie możliwe),możliwe że stabilizator jest przesunięty względem osi samochodu i dlatego obciera z jednej strony...

    inne przyczyny nie przychodzą mi do głowy.

    gwint w łączniku nawet jak będzie za długi to nie ma możliwości żeby gdzieś dotykał.

    pozdrawiam!!!
    Ostatnio edytowane przez andro34 ; 07-08-2009 o 19:47


    moja druga ulubienica...

  3. #3
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Może ktoś mógłby sprawdzić jaka u niego jest odległość między końcem dolnego gwintu w łączniku a tym zgrubieniem na półosi w lewym kole przy maksymalnym skręcie w prawo?

    Totalnie nic nie przychodzi mi do głowy...

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    Może ktoś mógłby sprawdzić jaka u niego jest odległość między końcem dolnego gwintu w łączniku a tym zgrubieniem na półosi w lewym kole przy maksymalnym skręcie w prawo?
    właśnie po obejrzeniu zawieszenia ze skręconymi kołami napisałem...


    moja druga ulubienica...

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    Może ktoś mógłby sprawdzić jaka u niego jest odległość między końcem dolnego gwintu w łączniku a tym zgrubieniem na półosi w lewym kole przy maksymalnym skręcie w prawo?

    Totalnie nic nie przychodzi mi do głowy...
    Miałem to samo po zmianie łącznika na zamiennik (Delphi) i dopiero powrót do TRW zlikwidował tą przypadłość. Zamienniki mają obie śruby w sworzniu tej samej długości a jedna z nich powinna być trochę krótsza i to właśnie ten krótszy gwint musi być mocowany przy półosi żeby nie ocierało o nią lub co gorsza odważnik (może zerwać ten odważnik zahaczając o nawiercenia w nim).

  6. #6
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    U mnie właśnie zahacza o ten odważnik chyba (jeśli odważnik to jest to zgrubienie na półosi)
    Podpowiem mechanikowi, żeby sprawdził czy oba gwinty są tej samej długości

    edit:
    Rację okazał się mieć Belfer27, dzięki.
    Nie wiem czemu obydwa gwinty miałem równe w TRW
    Ostatnio edytowane przez puotek ; 08-08-2009 o 14:53

  7. #7
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Dokładnie miałem to samo po założeniu nowego łącznika.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał piotriix Zobacz post
    Dokładnie miałem to samo po założeniu nowego łącznika.
    To teraz albo skrócić gwint, albo zamienić łączniki i śmigać aż miło!

    ---------- Post dodany o godzinie 00:33 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 00:30 ----------

    Cytat Napisał puotek Zobacz post
    U mnie właśnie zahacza o ten odważnik chyba (jeśli odważnik to jest to zgrubienie na półosi)
    Podpowiem mechanikowi, żeby sprawdził czy oba gwinty są tej samej długości

    edit:
    Rację okazał się mieć Belfer27, dzięki.
    Nie wiem czemu obydwa gwinty miałem równe w TRW
    Z tego co pamiętam, tam chyba sworznie też się lekko różniły, ale nie jestem pewien i nie mam łącznika przed sobą, więc niech mechanik sam do tego dojdzie metodą "obserwacyjno- pomiarową".

    Pozdrawiam.

  9. #9
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,518

    Domyślnie

    Skróciłem gwint ,ale co mi to nerwy zjadło to moje.
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  10. #10
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Ja też skróciłem gwint, nie chciało mi się bawić w reklamacje.

    Mógłby się wypowiedzieć alces1 jak wyglądają łączniki trw, które kupił niedawno ode mnie

Podobne wątki

  1. [159] Łącznik stabilizatora
    Utworzone przez spdr w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 10-03-2021, 10:43
  2. Łącznik stabilizatora
    Utworzone przez 0405leszek w dziale 147
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 20-08-2017, 18:22
  3. Łącznik stabilizatora tył
    Utworzone przez olaf w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 20-08-2014, 10:36
  4. Czy to łącznik stabilizatora??
    Utworzone przez smooder w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 11-04-2014, 15:52
  5. [155] Łącznik stabilizatora
    Utworzone przez lysy76 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 08-06-2008, 08:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory