Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: 2.5V6 słaby dół + brak kopa powyżej 5000 obr.

  1. #1
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Unhappy 2.5V6 słaby dół + brak kopa powyżej 5000 obr.

    Witam,

    Pomału brakuje mi pomysłów..
    Przed chwilą testowaliśmy Alfę z kolegą rkarol (ma identyczną - silnik 2.5V6, skrzynia Sportronic) i oto spostrzeżenia:
    moja Alfa na niskich obrotach jest słabsza, potem jest OK, ale gdy dochodzimy do 5000 zamiast dostać "kopa" jak to bywa w V6 ona z coraz większym trudem wkręca się aż do odcięcia...
    Efekt: 0-100 około 13s!!! pomiar niedokładny, ale.. porażka

    Jedyna różnica miedzy naszymi alfami to opony: moja ma 215/55, Karola 205/55.

    Co było zrobione (silnik):
    rozrząd, wymieniona przepływka (bosch) + filtr, wymienione świece... dziś odebrałem po kolejnym ustawieniu rozrządu (examiner pokazał zły kąt wyprzedzenia zapłonu) - wał był przestawiony o ząbek.. brak efektu. Na examinerze przepływka + soda lambda OK.

    Czemu tak wałkuje tą przepływkę? Bo pierwsza była ewidentnie uszkodzona (problemy z odpaleniem na zimnym, zła analiza) i po jej wymianie przestał "ciągnąć". Od tego momentu już nigdy nie pojechał tak, jak przedtem!

    Czy ktoś ma jakiś pomysł??? Czy czujnik pedału przyspieszenia pokazałby błąd na examinerze? Ostatnio parę razy padł mi akumulator (jest do wymiany) - czy to może mieć wpływ (jakiś reset parametrów/cokolwiek)?

    Pomóżcie proszę, bo krew już mnie zalewa... silnik chodzi równo, cichutko, pięknie brzmi i... ciągnie jak 1.8 z opla astry #$%^&

    pozdrawiam,
    ~tomaz

  2. #2
    Administrator Quadrifoglio Verde Avatar Piotriix
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    PL
    Auto
    Alfa psuje się w dniu zakupu i ten stan trwa aż do dnia sprzedaży.
    Postów
    7,535

    Domyślnie

    Cytat Napisał tomaz Zobacz post
    Czemu tak wałkuje tą przepływkę? Bo pierwsza była ewidentnie uszkodzona (problemy z odpaleniem na zimnym, zła analiza) i po jej wymianie przestał "ciągnąć". Od tego momentu już nigdy nie pojechał tak, jak przedtem!
    Sam odpowiedziałeś na swój problem.
    Sprawdz czy aby napewno to odpowiednia przepływka.
    No i czy jest sprawna
    Kto chce szuka sposobu,
    kto nie chce szuka powodu.
    155 V6 LPG-163 KM-była
    156 V6 LPG-190 KM-była
    147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
    166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
    Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest

    Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest

  3. #3
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    dzięki piotriix za reakcję testuje cały czas autko i mam pewne spostrzeżenia:
    1. jak nacisnę gaz na powiedzmy 90% to całkiem nieźle jedzie, na pewno lepiej niż na 100%
    2. przy normalnej, spokojnej jeździe wszystko wydaje się być OK
    Wnioski:
    - może to jednak nie przepływka?
    - jak tylko będę miał chwilę to sprawdzę wtyczkę przy pedale gazu i przy przepustnicy
    bo może to być potencjometr pedału gazu lub potencjometr przepustnicy
    ALE
    rozumiem że bez kompa (examinera) nie sprawdzę samych potencjometrów?
    czy może wystarczy po prostu podpiąć się omomierzem i sprawdzić cały zakres pracy??

    myślę żeby to sprawdzić najpierw, bo mogę to zrobić sam, a do przepływki muszę fatygować kolege

    pozdr,
    ~tomaz

  4. #4
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Tomaz który to rocznik 166tki, na jakim ecu wtrysku?? Zdecydowanie wszystko w V6 da się sprawdzić darmowym unidiagiem plus kablem za 70zł pod warunkiem że nie jest to sterownik ME 7.X.X

    Druga sprawa, sprawdzałeś tak błachą sprawę jak lewe powietrze? Może "harmonijka" w dolocie posiekła sie od spodu i ssie lewiznę, będzie wtedy auto właśnie przymulone i będzie miało opóźniona reakcje na gaz.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Grzesiek: 166 rocznik 99 miesiąc wg EPER:04. Na jakim ECU? nie mam pojęcia... wg EPER widze:
    CF2, version code 936A2001... itd.
    Jak można to sprawdzić? może jakoś w ICS?

    Lewe powietrze będę sprawdzał dzięki!

    pozdrawiam,
    ~tomaz

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Jak 99rok to jeszcze silnika na jednej sondzie, ze starszym ecu wtrysku Me2.1 jak u mnie, tu wszystko zrobisz darmowym unidiagiem i tanim kablem od Viakena ;] Wiec kupuj kabel i egzaminery zbedne ;]
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    Kabelek zakupiony, wysyła się a tymczasem nowe wnioski:
    - wczoraj przeczyściłem wtyczkę potencjometru przepustnicy i zrobiłem reset 90s/90s
    - przepustnica była już kiedyś czyszczona więc nie ruszałem...
    efekt:
    - po odpaleniu jak dodałem gazu chodził na moje ucho na 5 cylindrów i wtedy mnie olśniło!
    od jakiegoś już (dłuższego) czasu pojawiło mi się dziwne drżenie przy dużym obciążeniu silnika... myślałem że kończy się jakaś poduszka, ale teraz mam nieodparte wrażenie że to jeden cylinder wypada. Świece mam nówki NGK dopiero co wymieniałem.. po wymianie na wolnych chodził jak pszczółka, ale potem przestał już być taki gładki.
    Jeżeli chodzi na 5 cylindrów to by tłumaczyło kiepskie osiągi... Pytanie co to może być?
    Cewka?
    Jak mogę sprawdzić cewkę? Czy na unidiagu mi to pokaże? widziałem że jest taki kod błędu "wypadanie zapłonu na cylindrze"...

    pozdrawiam,
    ~tomaz

  8. #8
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Sprawdź czy nie czuć benzyny z wydechu, jeżeli tak to wtryskiwacz leje paliwo do cylindra i możesz z czasem rozrzedzić olej benzyną. W takim przypadku odradzam jazdę do momentu usunięcia usterki. Poza tym katalizator umrze.
    O konsekwencjach takiej jazdy nie muszę pisać.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  9. #9
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,459

    Domyślnie

    chyba to jednak nie wtryskiwacz, bo na gazie jest identycznie....

    pozdr,
    ~tomaz

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - sprawdzenie cewki na danym cylindrze w 156 TS jest proste, odpinany wtyczkę zasilającą daną cewkę W.N.
    - w 2.5 v6 to nie wiem czy jest taka możliwość podczas pracy silnika ( dostęp ).
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Czy słaby akumulator może powodować brak świateł ??
    Utworzone przez GrzesiuSiedlce w dziale 166
    Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 20-03-2013, 22:51
  2. Brak mocy powyżej 5000 obr/min
    Utworzone przez bilard w dziale 166
    Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 09-04-2012, 10:34
  3. Brak kopa, silnik dusi się powyżej 3500 tys. obr.
    Utworzone przez markos126 w dziale 156
    Odpowiedzi: 46
    Ostatni post / autor: 05-12-2011, 22:03
  4. Brak Kopa 1.9 JTD 105KM
    Utworzone przez coq w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-09-2011, 21:32
  5. Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 19-06-2011, 09:19

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory