Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 13

Temat: Alfa Romeo Giulia interfejs

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska/Londyn
    Auto
    Giulia 2.2 Speciale /Alfa Romeo 166 2.0 TS byla/ 159 2.4 JTDM byla /
    Postów
    26

    Domyślnie Alfa Romeo Giulia interfejs

    Witam.
    Z gory przepraszam jezeli podobny temat istnieje ale nie moglem znalezc.
    Potrzebuje informacji na temat interfejsu do Giulia 2.2 . Posiadam elm 327 usb ale nie moge sie polaczyc. Widzialem na internecie jakies adaptery kolorowe ale nie wiem o co chodzi.
    Problem polega na tym ze auto nagle stracilo moc. Ciezko rozpedzic, turbo jakby nie reaguje do 2000rpm a sam proces rozpedzania wyglada jakby auto nie reagowalo na gaz . Sama turbina sprawdzona w serwisie i wszystko ok
    Check na desce.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Harvaster
    Dołączył
    03 2015
    Mieszka w
    Częstochowa
    Auto
    była 159 2.0 jtdm 170km, była Giulietta 1.4 MA 170km, jest Giulia Super 2.0T
    Postów
    308

    Domyślnie

    Napisz więcej informacji. Który rok produkcji samochodu (może masz SGW i to jest powodem)? Jaki masz soft, jakie ustawienia interfejsu (prędkość etc.)?
    Do połączenia się z ECU nie trzeba przejściówek, sam ELM327 wystarczy jeśli nie masz SGW. Chyba, że masz SGW to potrzebujesz przejściówkę obchodzącą zabezpieczanie SGW.
    Ostatnio edytowane przez Harvaster ; 24-08-2021 o 13:21

  3. #3
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska/Londyn
    Auto
    Giulia 2.2 Speciale /Alfa Romeo 166 2.0 TS byla/ 159 2.4 JTDM byla /
    Postów
    26

    Domyślnie

    Rok produkcji na szybach 2016 w dowodzie pierwsza rejestracja 2018. Uzywam mes 4.7. Wywala jakis komunikat ze potrzebuje obd key czy cos takiego. Predkosc 38400 interfejsc widziany jako com1. Da sie jakos po vinie rozkodowac czy jest sgw czy go nie ma.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Shimmy
    Dołączył
    04 2019
    Mieszka w
    PO/ERA
    Auto
    Giulia B-Tech+
    Postów
    908

    Domyślnie

    Cytat Napisał woj222 Zobacz post
    Da sie jakos po vinie rozkodowac czy jest sgw czy go nie ma.
    Nie ma. Pierwsze SGW były w autach w 2018.

    Auto było sprawdzane w serwisie... Jak tam nie znaleźli nic w kompie to nie wiem czy samodzielnie MESem coś więcej się dowiesz...

    Adaptery są potrzebne jak się podłączasz do niektórych modułów (np. ABS etc). Ale wtedy MES mówi, żeby użyć takiego i takiego. Do Giulii potrzeba niebieskiego i szarego. Nie wiem czy prędzej nie jest problem ze sterownikami ELMa, którego używasz.

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska/Londyn
    Auto
    Giulia 2.2 Speciale /Alfa Romeo 166 2.0 TS byla/ 159 2.4 JTDM byla /
    Postów
    26

    Domyślnie

    Auto bylo w na serwisie olejowym i jakims cudem rozwalili czujnik temperatury spalin od dpf ( jakas porcelanka im pekla ) czy cos wiec zostal zmieniony na nowy. Po serwisie nie bylo do ok 800 km. Nagle wyskoczyl w trakcie jazdy i auto zaczelo tracic moc. turbina byla wyjeta i odeslana do sprawdzenia ale wrocila i wszystko ok. Dziwne jest to ze jak ja juz rozpedze jakims cudem to powyzej 150 leci normalnie jakby nigdy nic.

  6. #6
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfy Romeo MiTo; Alfa Romeo 159sw; Alfa Romeo Gulia Super
    Postów
    1,314

    Domyślnie

    Bez urazy ale pisz Kolego dokładnie. Samochód był na serwisie olejowym w ASO czy w innym warsztacie?. Co to znaczy rozwalili czujnik temperatury spalin, po co go ruszali?. Czy wymienili na oryginalny czy zamiennik?. Po co wyjmowali turbinę - na jakiej podstawie?. Jaka była diagnoza aby ją wyciągać?. Co do interfejsu - to czy właściwie został zainstalowany sterownik i czy jest on kompatybilny z MES?. MES z licencją czy z "witaminą"?.

  7. #7
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2011
    Mieszka w
    Huta Krzeszowska/Londyn
    Auto
    Giulia 2.2 Speciale /Alfa Romeo 166 2.0 TS byla/ 159 2.4 JTDM byla /
    Postów
    26

    Domyślnie

    Witaj Marku.
    postaram sie opisac cala sytuacje w skrocie.
    Auto zostalo oddane do nieautoryzowanego serwisu na wymiane oleju i filtrow. Podczas wymiany filtrow okazalo sie ze jest odrobina oleju w dolocie o czym mnie poinformowali telefonicznie i zaproponowali demontaz turbiny i odeslanie jej do zakladu zajmujacego sie regeneracja w celu sprawdzenia. Podczas wyjmowania turbiny uszkodzili czujnik jak nie mam pojecia ale wyminili go na wlasny koszt. Po dwoch dniach dostalem wiadomosc ze turbina wrocila i jest sprawna wszystko odmy etc sprawdzone i jest ok. Wiec wzieli sie do wymiany oleju co sie okazalo ze ktos przelal poprzednio stad olej w dolocie. Auto odebralem bez bledu wszystko smigalo poprawnie do momentu az po ok 800 km wyskoczyl check i turbina jakby przestala tloczyc. Dziwne jest to ze jak osiagne ok 150 wszystko zaczyna zyc mimo bledu. Stad moje pytanie odnosnie interfejsu gdzyz chce sam sprawdzic blad zanim oddam auto do tego warsztatu aby naprawili ewentualne bledy ktore popelnili. Mes jest bez licencji dziala do 20 minut sterownik ten byl poprzednio uzywany przezemnie przy 159 i nie bylo najmniejszych problemow podczas laczenia. Byc moze porzebuje innego nie wiem dlatego pytam. I przepraszam za poprzednie niedokladne opisanie problemu

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Alfy Romeo MiTo; Alfa Romeo 159sw; Alfa Romeo Gulia Super
    Postów
    1,314

    Domyślnie

    1. Jeżeli interfejs działał ze 159 to nie powinno być problemów z Giulią.
    2. No cóż, coś ewidentnie zepsuł warsztat. Na oryginalne części w ASO czeka się około tygodnia, jeżeli nie dłużej.
    3. Ciężko jest na podstawie domysłów co robili zdiagnozować problem, dobrze byłoby mieć kod błędu.

  9. #9
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

    Domyślnie

    Mój interfejs od 159 w Giulii nie działał , kupiłem inny dedykowany do Giuli.

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar epsonix
    Dołączył
    10 2011
    Auto
    Giulia'18, Tonale'23, Spider V6'99
    Postów
    10,621

    Domyślnie

    moje niektóre też ze 159 nie dawały rady w Giulii np Vgate scan, ELMy na BT zaś nie obsłużą proxi. Kupowałem nowe interfejsy żeby działać w Giulii
    To jest forum. Na pytania ogólne zwykle może odpowiedzieć wiele innych osób na forum, a odpowiedź może być przydatna innym. Pożytek potencjalny dla całej grupy który nie służy społeczności. Nie będę odpowiadał na takie priv, a tylko skrzynka wiecznie się zapycha.

    Tematów na nurtujący Was problem szukajcie z googlami a nie wyszukiwarką formuową która jest beznadziejna: w googlach wpisujcie (site:forum.alfaholicy.org/giulia_stelvio <TEMAT>). Wiele rzeczy na forum było wielokrtonie, najwyżej w tamtych wątkach dopytujcie żeby śmietnika nie robić na forum.

Podobne wątki

  1. Interfejs Giulia (pełne kodowanie + błędy)
    Utworzone przez kajak w dziale Giulia/Stelvio
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 23-05-2020, 17:19
  2. Interfejs ELM327 - Program diagnostyczny Alfa Romeo
    Utworzone przez GeGu w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-01-2013, 12:16
  3. [33] Alfa Romeo 33 1.4 boxer potrzebny interfejs.
    Utworzone przez mateusz60482531 w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 14-12-2009, 21:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory