Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 17

Temat: 1.9 JTDm, dziwne zachowanie.

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2021
    Mieszka w
    Kujawsko-Pomorskie
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 2010
    Postów
    21

    Domyślnie 1.9 JTDm, dziwne zachowanie.

    Witam. Otóż od pewnego czasu przy delikatnym przyspieszaniu na 1-ym biegu (na drugim już tak nie czuć) powyżej 3 tysięcy obrotów Alfa dostaje jakby więcej "kopa", słychać nawet lekko boksujące koła. Alfa ma prawidłową moc, ma 127.000km i jest po chipie. Poza tym nie widać żadnych błędów, auto bdb się zbiera. Jakieś pomysły? Wyczytałem, że winny może być elektrozawór sterujący turbiną. Myślicie, że to dobry trop?

  2. #2
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2021
    Mieszka w
    Kujawsko-Pomorskie
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 2010
    Postów
    21

    Domyślnie

    Mała aktualizacja. Dźwięk przypominający boksujące koła to przedmuch z turbiny. Turbo jest do regeneracji - puściło spaliny i trochę oleju w dolot. Ponad to sprawdziłem logi i fest przeładowuje. Jeżeli ktoś z Was przy 3k obrotów usłyszy taki dźwięk to warto zajrzeć do turbosprężarki. Szukać nowej turbo czy regenerować?

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    07 2021
    Auto
    159 1.9 16v impresion
    Postów
    7

    Domyślnie

    Zapieczone kierownice albo dziurawe podciśnienie, od tego bym zaczął sprawdzanie. Te wężyki lubią łapać nieszczelności a wystarczy mała dziurka i sterowanie sztangą zmiennej geometrii nie chodzi jak powinno.

  4. #4
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2021
    Mieszka w
    Kujawsko-Pomorskie
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 2010
    Postów
    21

    Domyślnie

    Widać przy turbo, że puszcza spaliny. Okopcone wszystko jest, w dodatku z węża dolotowego do turbo kapie już oliwą. Przy około 3-3.200 obrotów słychać upust ciśnienia. Mechanik jest pewien, że jeśli puściło spaliny to już na 100% do regeneracji. Miałem jeszcze zapamiętany błąd na elektrozaworze sterującym klapkami. Według autodaty winny jest elektrozawór, który jest zaraz po otwarciu maski i wychodzą z niego dwa wężyki z podciśnieniem. Jeden na turbo i drugi na zawór od klapek. Tylko dziwna sytuacja bo na 100% klapki są zaspawane. Sam elektrozawór od klapek jest podłączony i stąd błąd?

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał MateuszAl Zobacz post
    Widać przy turbo, że puszcza spaliny. Okopcone wszystko jest
    W którym miejscu?

  6. #6
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2021
    Mieszka w
    Kujawsko-Pomorskie
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 2010
    Postów
    21

    Domyślnie

    Przy muszli od strony gorącej.

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    W strone wydechu czy dolotu do kolektora?
    I co to znaczy, że "na 100% klapki są zaspawane"? Kto je zaspawał? Klapki w turbinie po stronie goracej muszą sie ruszać

  8. #8
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2021
    Mieszka w
    Kujawsko-Pomorskie
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 2010
    Postów
    21

    Domyślnie

    Poprzedni właściciel miał przygodę z urwaną klapką. Z tego co wiem to są one usunięte a kolektor zaspawany. Okopcony jest blok, okolice kolektora wydechowego, gruszka podciśnienia i turbo. Do tego widać, że już trochę oleju z węża dolotowego skapuje.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    11 2010
    Auto
    159 2,4 200 KM
    Postów
    397

    Domyślnie

    Cytat Napisał MateuszAl Zobacz post
    Poprzedni właściciel miał przygodę z urwaną klapką. Z tego co wiem to są one usunięte a kolektor zaspawany.
    Wynikło małe nieporozumienie, bo opisywałeś zawór overboost ("Według autodaty winny jest elektrozawór, który jest zaraz po otwarciu maski i wychodzą z niego dwa wężyki z podciśnieniem. Jeden na turbo i drugi na zawór od klapek").
    Ten drugi wężyk nie idzie do zaworu od klapek, tylko wchodzi do zaworu overboost (IN) z pompy vacuum.

    Cytat Napisał MateuszAl Zobacz post
    Okopcony jest blok, okolice kolektora wydechowego, gruszka podciśnienia i turbo.
    Wygląda na urwaną szpilkę kolektora

  10. #10
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    01 2021
    Mieszka w
    Kujawsko-Pomorskie
    Auto
    Alfa 159 1.9 JTDm 2010
    Postów
    21

    Domyślnie

    Spec się przejechał Alfą i stwierdził, że turbo przeladowuje i jest do regenerki. Myślisz, że urwana szpilka by tak namieszała? Skąd więc olej w dolocie?

Podobne wątki

  1. Dziwne zachowanie 147
    Utworzone przez alfabetyczny w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-02-2017, 18:52
  2. [159] SW 1.9 JTDm dziwne zachowanie auta na drodze.
    Utworzone przez Kamilkain w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 07-01-2017, 10:04
  3. Dziwne zachowanie V6
    Utworzone przez lolix w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 14-06-2012, 17:55
  4. [159] 1,9 JTDm 8V, dziwne zachowanie silnika
    Utworzone przez iNTELL w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 29-01-2011, 00:31
  5. dziwne zachowanie jtd
    Utworzone przez viruskill w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 04-08-2010, 00:39

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory