Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Wymiana silnika (słupka) 1.9JTDM 16V 150KM

  1. #1
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    10

    Domyślnie Wymiana silnika (słupka) 1.9JTDM 16V 150KM

    Cześć wszystkim.

    Niestety spotkała mnie przykra niespodzianka po 6 miesiącach i 10k km przejechanych. Lejące wtryski uszkodziły tłoki, nie ma kompresji.

    Zamierzam zakupić "nowy" słupek silnika i moje pytanie brzmi czy na coś powinienem zwrócić uwagę? Handlarze twierdzą, że każda wersja 1.9JTDM 16V 150KM jest taka sama, nie ma żadnych różnic. Jest to logiczne, ale chciałbym się jeszcze upewnić.

    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stiopa
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    AR 147 1.9 JTD
    Postów
    383

    Domyślnie

    Zrzucałeś głowicę dla stwierdzenia zniszczenia tłoków?
    Jak masz zdjęta głowicę to najlepiej szukać po numerze silnika na bloku.

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
    "You cannot be a true petrolhead until you've owned one... it's like having really great sex that leaves you with an embarrassing itch." Jeremy Clarkson o Alfa Romeo

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    10

    Domyślnie

    Diagnoza po zdjęciach z kamery, na których widać wżery. No i nie ma ciśnienia na cylindrze. Nie chce się pakować w jeszcze większe koszty demontażu głowicy, a sam niestety tego nie robię.

  4. #4
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Stiopa
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Gorzów Wielkopolski
    Auto
    AR 147 1.9 JTD
    Postów
    383

    Domyślnie

    Cytat Napisał irys Zobacz post
    Diagnoza po zdjęciach z kamery, na których widać wżery. No i nie ma ciśnienia na cylindrze. Nie chce się pakować w jeszcze większe koszty demontażu głowicy, a sam niestety tego nie robię.
    Ale wiesz ze to może być kwestia wymiany pierścieni? A przecież skoro i tak chcesz slupek wymieniać to co za problem zdjąć głowicę. Może się okazać że koszt wymiany pierścieni będzie niższy niż słupek i wiesz konkretnie na czym stoisz.

    Wysłane z mojego Mi A2 przy użyciu Tapatalka
    "You cannot be a true petrolhead until you've owned one... it's like having really great sex that leaves you with an embarrassing itch." Jeremy Clarkson o Alfa Romeo

  5. #5
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    12 2015
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159 1.9 JTDM 16V
    Postów
    10

    Domyślnie

    Silnik rozebrany i jednak to tłoki. Dodatkowo na kolektorze nie było żadnych klap, z czego jedna wbita w tłok.
    Słupek zamówiony, czekamy na drugie życie, no i oczywiście zaślepiam klapki

Podobne wątki

  1. [159] Remont silnika czy wymiana? 1.9 jtd 16v 150km
    Utworzone przez subterras w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 02-10-2020, 15:10
  2. [159] Wymiana silnika 939A2000 1.9 16V 150KM
    Utworzone przez jurand82 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 01-04-2018, 20:09
  3. [159] Wysokie spalanie oraz kontrolka silnika ALFA ROMEO 159 1.9jtdm 150km DPF
    Utworzone przez CYGANHIO1992 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 06-12-2016, 19:15
  4. Odpowiedzi: 19
    Ostatni post / autor: 12-06-2016, 05:47
  5. AR 147 150km 1.9jtdm slizgi silnika
    Utworzone przez czosnek1802 w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-06-2014, 20:22

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory