Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Mechanizm opuszczania szyb , styki

  1. #1
    Gregorov
    Gość

    Domyślnie Mechanizm opuszczania szyb , styki

    Witam
    Kolejny problem mam z szybą pasażera. Otóż po naciśnięciu przycisku szyba otwiera się ,ale nie zawsze. Wygląda jakby styk lapal co któreś naciśniecie. Czy można to jakoś spróbować naprawić?? Muszę nacisnąć kilka razy zanim zareaguje.

  2. #2
    thing
    Gość

    Domyślnie

    możliwe że styki zaśniedziały i trzeba przeczyścić

  3. #3
    Gregorov
    Gość

    Domyślnie

    ok dzięki , a czym najlepiej to zrobić?? ( może głupie pytanie )

    ---------- Post dodany o godzinie 19:48 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:47 ----------

    Może to i głupie pytanie ale czym najlepiej to wyczyścić??

  4. #4
    thing
    Gość

    Domyślnie

    hm.. mały kawałeczek papieru ściernego, śrubokręt, igła czy coś takiego zależy jaki dostęp jest do styków. Ja to robiłem u taty w mondeo.

  5. #5
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Rozbierz przycisk i zobaczysz o co chodzi, plastik na włączniku po jakimś czasie wyżłabia się od nacisku plastikowego przycisku, najlepiej jest wymienić przycisk ale można też to naprawić małą ilością kleju epoksydowego.

  6. #6
    Gregorov
    Gość

    Domyślnie

    wypiąłem cały panel z przyciskami do opuszczania szyb. Teraz pytanie czy da się tę kostkę rozebrać jeszcze bardziej ?? Tak aby dostać się do samych styków przy przyciskach?? Kostka wygląda jakby się dało ale trzeba podwarzyć zatyczki - boję się połamać.

  7. #7
    ViP Romeo Avatar Lesio
    Dołączył
    02 2007
    Mieszka w
    Radom
    Auto
    Subaru Forester XT, Mini Countryman CS
    Postów
    1,917

    Domyślnie

    Cytat Napisał Gregorov Zobacz post
    wypiąłem cały panel z przyciskami do opuszczania szyb. Teraz pytanie czy da się tę kostkę rozebrać jeszcze bardziej ?? Tak aby dostać się do samych styków przy przyciskach?? Kostka wygląda jakby się dało ale trzeba podwarzyć zatyczki - boję się połamać.
    Spokojnie możesz wyciągnąć kostkę, można też wyciągnać cały przycisk z tego plastiku co trzyma go w drzwiach nic się nie połamie o ile oczywiści nie podejdziesz do tego zbyt brutalnie

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar nec2nd
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Leszczyny
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer
    Postów
    98

    Domyślnie

    Mam pytanie, rozbierałem dziś tapicerkę drzwi bocznych, przy okazji ułamałem 3 zaczepy "sprężynki", w sumie to nieważne ale również przy okazji zapytam, gdzie takowe dostać? Celem było nasmarowanie mechanizmu podnoszenia szyb, gumowe uszczelki popsikałem smarem silikonowym w spray'u, metalowe prowadnice gęstym smarem...niewiadomego pochodzenia, ale nieużywany ;P Szyby chodzą lepiej, ale to nie to. W dół całkiem płynnie... niemal niezmiennie, choć im dalej tym słychać że silniczek musi mocniej pracować, od 1/3 do końca schodzi nieco wolniej. W górę jest znacznie gorzej, do 1/3 wysokości jest padaka, nieraz "stanie" i trzeba pare razy kliknąć, do 2/3 jest nieco lepiej, a dalej idzie już zdaje się normalnie. W czym problem? Coś pominąłem? Może wiecej posmarować? Styki? Wiem że to banalna sprawa, ale chce to zrobić raz a dobrze...przynajmniej przed przyszłościową zmianą na poliftowe wnetrze

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar Wicked
    Dołączył
    03 2011
    Mieszka w
    Dublin
    Auto
    145 1.4 TS
    Postów
    517

    Domyślnie

    Sprawdź przełącznik, to raczej na nim występuje spadek napięcia. spowalniający szybę przy ruchu w górę. Prawdopodobnie styki do przeczyszczenia papierem ściernym. Możesz też podmienić na inny przycisk i sprawdzić jak wtedy będzie działało.

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar nec2nd
    Dołączył
    06 2011
    Mieszka w
    Leszczyny
    Auto
    Alfa Romeo 145 1.6 Boxer
    Postów
    98

    Domyślnie

    Przeczyściłem styki, ale na niewiele się to zdało (w sumie to tragicznie nie wyglądały), rozbierać na częsci pierwsze i czyścić wewnętrzne styki za przyciskiem czy darować sobie i szukać nowego pstryczka? Nie bardzo mam jak na szybko podmienić, a nie chciałbym kupić używanego działającego jak ten mój ;P Swoją drogą to na pewno tylko pstryczek?Czy jeszcze może coś brać uwagę? Z góry dzięki za info.

Podobne wątki

  1. Mechanizm opuszczania elektrycznych szyb
    Utworzone przez lutek26 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-07-2013, 18:57
  2. [159] Mechanizm opuszczania/podnoszenia szyb - tył
    Utworzone przez sebsob w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 13-09-2011, 18:23
  3. Mechanizm opuszczania szyb
    Utworzone przez dav6id w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 06-05-2011, 17:24
  4. [145] Mechanizm ręcznego opuszczania/podnoszenia szyb
    Utworzone przez as w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 12-08-2010, 23:21

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory