Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: Jaka instalacja do Alfy Romeo 147 1,6 120KM

  1. #1
    Ether
    Gość

    Domyślnie Jaka instalacja do Alfy Romeo 147 1,6 120KM

    Witam
    Kolejna czesc moich dylematow na temat wyboru autka i mysle ciagle czy diesel czy benzyna (tu raczej na bank z gazem bedzie).
    Mozecie mnie troszke rozjasnic i powiedziec mi ile wynosi koszt dobre instalacji LPG do tego autka i do tego silnika. I gdzie warto taką instalację założyć - chodzi mi o dolnyslask - Legnica - Wrocław i okolice.
    I czy nie ma problemow z gazem i z tym silnikiem.
    A takze kolejne pytanie - bo nigdy na gazie niejezdzilem a nawet w samochodzie z gazem nie bylem, wiec jestem zielony w tym... Czy majac ta instalacje to auto sie uruchamia na benzynie, a potem po jakims czasie przelacza na gaz, czy tez uruchamia się na gazie?
    I jak to wyglada z miejscem w bagazniku? Czy jest butla na gaz instalowana w miejscu kola zapasowego czy w bagazniku? I czy duzo miejsca zabiera? Bo bagaznik i tak jest maly w tym modelu a bylby jeszcze mniejszy...
    Dzieki za wszystkie odpowiedzi.

    I przepraszam za chaotyczny post ale pisany jest na bardzo szybko

    pzdr

  2. #2
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Poczytaj na forum.

    Zasadniczo uruchomienie auta jest na benzynie. Butlę możesz zmieścić w miejsce koła zapasowego, ale Ci za duża nie wejdzie (mi weszła 41l czyli 80% napełniania = ok. 32,5l wchodzi). Koło wyrzuciłem, bo uznałem za niepotrzebne.

    Cytat Napisał Ether Zobacz post
    I czy nie ma problemow z gazem i z tym silnikiem.
    Temat rzeka w którym rzadko kto ma coś mądrego do powiedzenia.

    Znajdziesz takich co to kilkaset tysięcy km przejechali bez problemów, a znajdziesz i takich co po kilku tys remontowali silnik, albo auto (mimo prób wielu "fachowców") "nie chciało" normalnie jeździć na gazie.
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Cena instalacji zależy głownie od wybranej firmy i ilości cylindrów. Jeśli chcesz sekwencję do jakiegoś TSa, to zmieścisz sie między 2000-3000zl. Jeśli natomiast chcesz do V6 to musisz liczyć około 2500-3500zl.

    Co do rozruchu auta, to z Twojej strony wygląda to tak: wsiadasz, zapinasz pasy, przekręcasz kluczyk i jedziesz. Wybór źródła zasilania PB/LPG leży już w gestii sterownika gazu. Oczywiście możesz wymusić też guzikiem wybrane paliwo

    A co do wyboru diesel czy iskrzak, to już sprawa indywidualna. Jeśli wybierzesz benzyniaka to wydatek na LPG trzeba doliczyć. Jeśli natomiast Diesla, to Chip-Tuning będzie pewnie nieunikniony ;]

    ps. szukaj alfy z motorem 2.0 jeśli chcesz jeździć na LPG. Koszt przejechania 100km wyjdzie Ci 1zl-2zl drożej.. Co ostatecznie będzie tańsze niż późniejsze kombinacje ze SWAPem lub próbami Tuningu SERIO
    Ostatnio edytowane przez minciu ; 26-08-2009 o 19:08
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #4
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Cytat Napisał minciu Zobacz post
    ps. szukaj alfy z motorem 2.0 jeśli chcesz jeździć na LPG. Koszt przejechania 100km wyjdzie Ci 1zl-2zl drożej.. Co ostatecznie będzie tańsze niż późniejsze kombinacje ze SWAPem lub próbami Tuningu SERIO
    Dobre, dobre

    Całkiem sensowne uwagi
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Taka prawda. Zawsze po jakimś (krótkim) czasie chce się więcej koników i zaczyna się żałować, że nie wzięło się tego czy tego... szczególnie, że koszta utrzymania i zakupu były zbliżone. Oczywiście specjalnie nie zaproponowałem V6, bo ten motor w alfach jest już bardzo zachłanny jeśli chodzi o paliwko To i gazu spaliłby proporcjonalnie więcej.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  6. #6
    pejcik
    Gość

    Domyślnie

    znalazłem całkiem przyjemną Alfe z T.S i gazem sekwencyjnym BRC - nie wiem kiedy załozona jeszcze, ale podobno są rachunki na 4500 zł


    zastanawiam się czy przy TS trzeba wykonywać np. częstsze regulacje zaworów ( problem przy hondach)

    jak sprawdzić taki samochód który ma gaz ? co w nim sprawdzić ?

  7. #7
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    jaki przebieg mają wtryskiwacze gazowe i jaki przebieg ma reduktor? Jeśli są rachunki na 4500zl a zakładana była ponad 50tyś km temu, to trzeba się liczyć z ewentualną wymiana reduktora i wtryskiwaczy gazowych.... a one będą bardzo drogie w BRC I żeby było śmiesznie, to wcale nie będą najlepsze A wręcz przeciwnie, jeszcze słabsze niż części konkurencyjnych firm o połowę tańsze

    Zazwyczaj lepiej upić bez gazu i samemu go założyć... Ja akurat też kupiłem TS'a z gazem Tartarini i jestem świeżo po wymianie reduktora. Wtryskiwacze są dość nowe - mają niecały rok... ale reszta instalacji ma jakieś 3 lata..

    Newralgiczne punkty instalacji gazowych to reduktor i wtryskiwacze. ECU gazowe też może ulec awarii jak i telewizor w domu... ale to już tylko spekulacje

    TS z tego co mi wiadomo, ma hydraulicznie regulowane luzy zaworowe, czyli sa one bezobsługowe.
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

Podobne wątki

  1. Jaka instalacja będzie najlepsza do Alfy [159]
    Utworzone przez KrasnyBil w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 18-05-2015, 08:19
  2. Jaka instalacja LPG do mojej ALFY 2.5 V6 24V
    Utworzone przez bielik1982 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-10-2011, 10:34
  3. Jaka instalacja LPG do mojej ALFY 2.5 V6 24V
    Utworzone przez bielik1982 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 02-06-2011, 10:33
  4. Jaka instalacja LPG do Zajefajnej Alfy 156 1,8 TS ???
    Utworzone przez Biały Dynamit w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 14:29
  5. Jaka instalacja LPG do Alfa Romeo 156 2.5 V6
    Utworzone przez kwadecki w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-02-2011, 16:11

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory