Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: jaka powinna być procedura w celu sprawdzenia cewek W.N podczas pracy silnika TS.

  1. #1
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie jaka powinna być procedura w celu sprawdzenia cewek W.N podczas pracy silnika TS.

    - jak wiadomo silnik 156 TS , czyli tzw. CF2, na połączenia cewki zapłonowej idące na dwie świece, świeca zapłonowa ( gruba, czyli ta co jest pod cewką W.N. ) oraz świeca dopalająca ( cienka, połączona kablem i fajką ).
    - przekłada się to na połączenia idące z
    1 cylindra na świecę dopalającą 4 cylindra.
    2 cylindra na świecę dopalającą 3 cylindra.
    3 cylindra na świecę dopalającą 2 cylindra.
    4 cylindra na świecę dopalającą 1 cylindra.
    - rozkład energii wynosi 70 % na świecy zapłonowej oraz 30 % na świecy dopalającej.
    - dzisiaj podczas testowania cewek W.N zaobserwowałem na aucie kolegi oraz moim dziwną sprawę.
    - odłączenie zasilania cewki W.N na cylindze:
    1. - nierówna praca samochodu, po podłączeniu zwieksza obroty.
    2. - nierówna praca samochodu, po podłączeniu zwieksza obroty.
    3. nie ma żadnego efektu.
    4. nie ma żadnego efektu.
    - odłączenie zasilania 3 i 4 cylindra jednocześnie, auto dalej pracuje.
    - nie testowałem odłączenia kolejnej cewki, bo się trochę ztremowałem że mamy samozapłon.
    - powtórzone testy na moim samochodzie dały taki sam efekt.
    - czy to jest poprawne zachowanie, czy tak można lub nie sprawdzać jakośc cewek W.N.
    - nadmieniam że jeden i drugi samochód mają podobne przebiegi oraz stan techniczny jest dobry, nie ma żadnych bledów.
    - jeden model to 1.8 TS, drugi 2.0 TS.

    -
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kallimaster
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    prawie Lublin ;)
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98" ECU:M1.5.5 LPG:BRC sequent 24
    Postów
    38

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - jak wiadomo silnik 156 TS , czyli tzw. CF2, na połączenia cewki zapłonowej idące na dwie świece, świeca zapłonowa ( gruba, czyli ta co jest pod cewką W.N. ) oraz świeca dopalająca ( cienka, połączona kablem i fajką ).
    -
    Witam.
    Nie do końca jest tak jak napisałeś wyżej, przynajmniej w przypadku mojego samochodu 1.8 TS... "gruba" świeca nie na wszystkich cylindrach jest bezpośrednio pod cewką...

    Jeśli dobrze pamiętam to na pierwszym i drugim cylindrze ( idąc od strony rozrządu) "gruba" świeca jest bezpośrednio pod cewkami a na trzecim i czwartym cylindrze "gruba" świeca zasilana jest kablem i fajką a "cienka" świeca jest bezpośrednio pod cewką.

    Czyli wnioskować można że nie zawsze "cienka" świeca jest świecą dopalającą...
    Sprawdźcie sami i poprawcie mnie jeśli się mylę...

    Pozdrawiam.

  3. #3
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar minciu
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Bolesławiec
    Auto
    156 2.4JTD 2002r 150KM CF3
    Postów
    469

    Domyślnie

    Też się chętnię dołączę do testów, ale jest problem.. u mnie wygląda to tak:

    - przekłada się to na połączenia idące z
    1 cylindra na świecę dopalającą 1 cylindra.
    2 cylindra na świecę dopalającą 2 cylindra.
    3 cylindra na świecę dopalającą 3 cylindra.
    4 cylindra na świecę dopalającą 4 cylindra.

    To co mam sprawdzić u siebie?
    DolnySlask - Boleslawiec. Zgorzelec. Jelenia Gora

    Chetnie Pomoge w zakresie:
    AlfaDiag FiatEcuScan MultiEcuScan - diagnostyka
    MPPS KWP2000 Galletto - zgrywanie map paliwa
    STAG KME - instalacje LPG

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    @minciu
    - niestety chyba tego nie ma w modelach z CF3.
    - ja opisałem model CF2.

    @kallimaster
    - dzięki za zwrócenie uwagi, świece są w takiej kolejności wkręcane do korpusu.
    - zasilane impulsem W.N. to tak jak opisałeś.
    - dziwne w tym całym schemacie jest to , ze na świece grube w 1, 2 cylindrze idą impulsy + z cewki W.N.
    - i dla tej polaryzacji była zbudowana świeca z odpowiednim rozkładem elektrod i materaiałów.
    - zaś na cylindrze 3, 4 na swiece grube idą impulsy -.
    - wg. teorii powinno to powodować szybszą migrację elektrody, jej szybsze zużywanie.
    - być może takie właśnie połączenie powoduje opisane wyżej zachowanie się silnika po odłączeniu sterowania od cewki.
    - należy poczekać aż ktoś z silnikiem CF2, sprawdzi u siebie ten problem.
    - odłączyłem dodatkowe świece, silnik pozostał na świecach bezpośrednio połączonych z cewkami.
    - kolejno było odłaczane zasilanie od cewki 1,2,3,4, sonda lambda reaguje w ten sposób że pokazuje 0 V, brak
    podgrzania lub sklad mieszanki poza zakresem pomiaru. ( to te oznaczenia na zrzucie, 1, 2, 3 ,4 ).
    - także parametr lambda regulation row 1, taka mała analiza spalin, pokazuje od razu 1.05, poza zakresem.
    --


    --

    --
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 30-08-2009 o 10:17
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  5. #5
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar kallimaster
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    prawie Lublin ;)
    Auto
    Alfa Romeo 156 1.8TS 98" ECU:M1.5.5 LPG:BRC sequent 24
    Postów
    38

    Domyślnie

    Witam.
    bubu321 mam pytanie odnośnie tego właśnie układu zapłonowego...
    Chodzi mi o to w których modelach alfy 156 jest układ CF2 a w których CF3 ?
    Jest to zależne od roku produkcji samochodu ? CF3 jest nowsze ?
    Rozumiem że w CF3 świeca główna "gruba" i świeca dopalająca "cienka" jest podłączona pod tą samą cewkę zapłonową.

    Pozdrawiam.

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - od X.2000 roku alfa zmieniła model na CF3.
    - zmiany nie tylkow cewkach ale ECU, sondy, ......
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Podobne wątki

  1. Metaliczny dźwiek podczas pracy silnika.
    Utworzone przez stachuelo18 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 20-08-2014, 21:14
  2. przepływomierz czy koś pożyczy chwilowo w celu sprawdzenia ??
    Utworzone przez alfa 147 2.0 w dziale 147
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 17-01-2014, 22:53
  3. Piszczy podczas pracy silnika....
    Utworzone przez groszek w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 20-02-2010, 08:10

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory