- jak wiadomo silnik 156 TS , czyli tzw. CF2, na połączenia cewki zapłonowej idące na dwie świece, świeca zapłonowa ( gruba, czyli ta co jest pod cewką W.N. ) oraz świeca dopalająca ( cienka, połączona kablem i fajką ).
- przekłada się to na połączenia idące z
1 cylindra na świecę dopalającą 4 cylindra.
2 cylindra na świecę dopalającą 3 cylindra.
3 cylindra na świecę dopalającą 2 cylindra.
4 cylindra na świecę dopalającą 1 cylindra.
- rozkład energii wynosi 70 % na świecy zapłonowej oraz 30 % na świecy dopalającej.
- dzisiaj podczas testowania cewek W.N zaobserwowałem na aucie kolegi oraz moim dziwną sprawę.
- odłączenie zasilania cewki W.N na cylindze:
1. - nierówna praca samochodu, po podłączeniu zwieksza obroty.
2. - nierówna praca samochodu, po podłączeniu zwieksza obroty.
3. nie ma żadnego efektu.
4. nie ma żadnego efektu.
- odłączenie zasilania 3 i 4 cylindra jednocześnie, auto dalej pracuje.
- nie testowałem odłączenia kolejnej cewki, bo się trochę ztremowałem że mamy samozapłon.
- powtórzone testy na moim samochodzie dały taki sam efekt.
- czy to jest poprawne zachowanie, czy tak można lub nie sprawdzać jakośc cewek W.N.
- nadmieniam że jeden i drugi samochód mają podobne przebiegi oraz stan techniczny jest dobry, nie ma żadnych bledów.
- jeden model to 1.8 TS, drugi 2.0 TS.
-