Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: Ratunku !!! 2.0 Twin Spark praca silnika (:

  1. #1
    hezes
    Gość

    Domyślnie Ratunku !!! 2.0 Twin Spark praca silnika (:

    Witam ! przejdę odrazu do rzeczy, od bardz długiego czasu walczę z nierówną pracą silnika byłem już kilka razy na kompie błąd wciąż ten sam "obwód sondy lambda" oczywiście wymieniłem na orginał. Wymieniłem też dużo innych części sugerowanych mi na forum czyli: jak wyżej sondę,silniczek krokowy z przepustnicą,przepływkę,czujnik wału oczywiście reset adaptacja i.t.p i w efekcie jest coraz gorzej teraz nie nie da się już jeździć w czasie jazdy zapaja się marchewka auto szarpie,moc mogła by być napewno lepsza.Na zimnym silniku po odpaleniu pracuje ok aż do czasu aż nie dodaję gazu,jakby chciała się udusić nie ma płynnoći przy wkręcaniu obrotów już po ruszeniu przez kilka kilometrów to nie jest ta moc (155 KM) jak już chwyci troszkę temperaturę zaczyna się inna dolegliwość zaczyna zapalać się kontrolka wtrysków i zaczynają się szarpanki na przemian z kontrolką po wcinięciu sprzęgła często gaśnie,oczywiście z obrotami cały czas nie mogę dojść do ładu,naprawdę czytam dużo waszych problemów i próbuję je porównać jakoś do swojego i nic jeden z naszych kolegów polecił mi gościa na forum co to naprawia dzwoniłem do niego rozmowa trwała może z 20 min. prez telefon powiedziałem mu moje problemy z autem i co wymieniłem i szczerze ? próbował mnie naciągnąć na niezłe koszty.Jakieś tam pojęcie o autach mam i naprawdę przyczyna musi tkwić gdzieś mniej kosztownym biorąc pod uwagę wcześniejsze wymiany podzespołów,niepoki mnie ta sonda lambda cały czas nie działa jakby nie żyła,jak ją odłączę zmian w pracy silnika nie ma... brak mi już słów ! proszę o pomoc !!!! jeszcze chwilę i się poddam...

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    wlkp
    Auto
    156 2.0 ts
    Postów
    169

    Domyślnie

    a uszczelke pod głowicą wykluczyłeś? kiedys miałem takie objawy i była to padnięta uszczelka (fakt, że to było audi 80) płynu nie ubwyało ale tylko wariowały obroty właśnie, może też świeczki czy kable wn?

  3. #3
    hezes
    Gość

    Domyślnie

    świece i kable nówki nie dodałem tego w opisie...ale z tą uszczelką hmmm ona jakby troszkę dymiła na biało ale może to wina że nie ma kata,a jakiś inny sposub istnieje żeby sprawdzić i mieć pewność że to uszczelka ?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Jak dymi na biało to teoretycznie powinno Ci "przybywać oleju" bo płyn może się do niego dostawać. Może też być, że uszczelka zostanie "wydmuchana" ale nie ma widocznych ubytków oleju, czy płynu. Sprawdź ciśnienie sprężania i wszystko będzie jasne. No chyba, że ECU masz padnięte, ale tu już potrzeba elektronika do zdiagnozowania.

  5. #5
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    A może po prostu nieszczelny dolot?
    Sprawdź go na odcinku między przepływomierzem, a przepustnicą.
    Później ewentualnie jeszcze kolektor

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - jaki to rok produkcji tego auta, to ważna informacja
    - bo bez tego to do niczego nie dojdziemy.
    - czytałes to forum to powinienieś wiedzieć że dane z ECU ( tutaj M1.5.5 ) są podstawą dalszych działań.
    - ważne są parametry jakie podaje ECU: TRA, FRA, wersja oprogramowania, menu informacyjne.
    - niech ci te parametry poda mechanik z komputerem, jeśli mechanik nie wie co to za parametry to jedyna droga to zakup interfejsu, będzie szybciej, bez stresowo i na pewno taniej.
    - program Unidiag jest programem darmowym, niestety jest także potrzebny jakis notebook i najlepiej nowy system operacyjny na nim, mniej bedzie problemów.
    - a może ktos z forum z Unidiagiem Alfadiagiem mieszka w pobliżu.
    - można taką prośbę ogłosić na tym forum.
    - mozna na szybko zrobić pomiar kompresji w cylindrach, ten parametr tez może coś powiedzić o kondycji silnika.
    - wtryskiwacze i ECU moga być uszkodzone ale ten przypadek bym wykluczył jako mało prawdopodobny.
    - a nie skacze iskra na fajkach, fajki stare mogą być przebite, nadpalone i one by dawały podobny efekt.
    - tak samo pęknieta cewka W.N albo ze śladami przebicia powierzchniowego.
    - wałek rozrządu i jego krzywki obtoczone i tak dalej ............
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    hezes
    Gość

    Domyślnie

    byłem dzisiaj na kompie i kumojemu zdziwieniu dwa błędy sonda i przepływka co do sondy zamówiłem bosch-a nie montuję już innych ale przepływka ???? dwa tygodnie góra zamontowałem nówkę magneti mareli co jest grane ?? dlaczego przepływka też wyskoczyła jako błąd?

  8. #8
    ViP Romeo Avatar puotek
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Rybnik
    Auto
    156FL Q2
    Postów
    1,090

    Domyślnie

    Bo miałeś kupić Boscha i by było po problemie.
    Nowy Bosch kosztuje w granicach 250zł, jestem ciekaw ile zapłaciłeś za Magneti Marelli

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - brak konkretów.
    - bład sondy i przepływomierza.
    - nie każdy błąd sondy kwalifikuje sondę do wymiany.
    - jest P0130, P0170, P117x.
    - z drugiej strony dlaczego tylko ja mam mieć w kredensie 3 sondy lambda uniwersalne, które miały działać w alfie ?
    - no chyba że wolisz wymieniać, to jeszcze podpowiem że został czujnik obrotów i położenia wału korbowego.
    - i jak tu nie mówić , że alfy się psują !!!
    Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 01-09-2009 o 15:56
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  10. #10
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar Wesolatempra
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Warszawa - Żoliborz
    Auto
    AR 156 1.9 JTD (115+) '01 oraz AR 156 SW 2.4 (150+) '02
    Postów
    367

    Domyślnie

    Jak kupiłem przepływkę MM za 200zł i moim zdaniem nie są to stracone pieniądze
    "Mikołaj jak są ograniczenia, to zawsze sobie jedynkę z przodu dopisuje... ale i tak się ledwo wyrabia "

    Moje ex:
    Fiat Tempra 1.6 LPG '95, AR 156 1.8 TS + LPG '98, Opel Vectra C 2.2 DTI '03
    Moje aktualne:
    AR 156 1.9 JTD '01 - będzie na sprzedaz
    AR 156 SW 2.4 '02 - juz kupiona, się szykuje do jazdy.

    Polecam żaluzje od sąsiada: rolety warszawa

Podobne wątki

  1. Remont silnika Twin Spark 2.0
    Utworzone przez dave w dziale 156
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 15-12-2016, 06:48
  2. [147] Nierówna praca silnika 1.6 Twin Spark 120 KM
    Utworzone przez Romeo147 w dziale 147
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 15-11-2015, 16:19
  3. Nie równa praca silnika i kontrolka wtrysku [Twin Spark]
    Utworzone przez lxxx20 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 31-01-2014, 19:35
  4. [145] Twin spark głośna praca jak diesel i inne przypadłości
    Utworzone przez Stelma w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 05-05-2011, 14:47

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory