Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 15

Temat: Po340 2,5 v6

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie Po340 2,5 v6

    Witam dzis rano samochodzik strzeli mi focha , cos jest nie tak wyskakuje blad PO340 -
    czujnik polożenia wału rozrządu - usterka* , wczoraj normalnie pracowal wylaczylem go i dzis rano odpalam i cos takiego ,strasznie ciezko go wogole odpalic,a jak juz zapali to marchewkwa sie swieci i strasznie glosno silnik pracuje -jak diesel .Co robic gdzie sie znajduje ten czujnik ? i czy da sie taki czujnik pomiezyc multimetrem ? ...narazie bella uziemiona a to pierwszy raz jak nie dowiozla mnie na miejsce

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - w TS to wtyczka brązowa, opornośc około 850 - 870 Om.
    - tylko jest ten kłopot że ten czujnik na zimno zwykle jest dobry.
    - inna metoda to po demontazu czujnika, pomierzyc go na gotującej wodzie, oprornośc powinna być stała, taka jak podana wyżej.
    - cena około 100 zł.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    dzieki bubu wlasnie wydarlem jakis czujnik mam nadzieje ze to ten
    http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/...f76913937.html
    hmm glowica od strony podszybia po prawej stronie stojac z przodu samochodu ,czujnik na walku wydechowym nr.0232103009 ,po pomiarach czujnik chyba padniety bo miernik nic nie pokazuje

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    dzis wymienialem czujnik na nowy ,blad skasowalem ,odpalam i dalej to samo ,co robic ? ,bo troszke jestem zalamany ,silnik nadal ciezko pali a jak juz zapali to klekocze jak 2.5 litrowy diesel ,stuki pojawiaja sie dopiero od chwili odpalenia silnika a podczas krecenia jest wszystko git i nic nie puka -chodzi to pewnie o spalanie stukowe .Co doalej robic nowy czujnik a problem ten sam ,podejrzewam ze i stary jest dobry a chodzi o cos innego ,tylko czemu wywala na starym i nowym blod Po340 ? ,czujnik napiecie dostaje 12V

    Pomocy

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - no to strzeliłem byka jakich mało, P0340 to czujnik Halla , położenia wałka rozrzadu, a nie położenia i obrotów wału korbowego.
    - ale po odłączeniu tego czujnika samochód musi zapalić, ECU wtedy dubluje jego pomiary.
    - na czujnik Halla idzie +5V, a nie żadne +12 V, tylko tak jest TS, może w 2.5 V6 jest inaczej.
    -
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  6. #6
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    Bubu byka nie strzeliles wszysko sie zgadza P0340 to czujnik Halla , położenia wałka rozrzadu,taki tez kupilem i wymienilem ,na czujnik napewno mam podane 12V srodkowy przewod to sygnalowy ,z tego co wiem to jest to czujnik indukcyjny i mozna go prawidlowo jedynie oscyloskopem sprawdzic ,no ale dostalem funkiel nówke wiec zakladam ze jest sprawny ,silnik odpala wkreca sie na obroty jednak z tego co widze ma za wczesny zaplon i dlatego jest spalanie stukowe ktore bardzo wyraznie slychac jako wlasnie takie klekotanie ,jakbys mi mogl napisac jak zresetowac ecu -przez wypiecie akumulatora ? ,próbowalem przez Unidiaga tak jak sie robi dla TS jednak wywalilo mi tylko blad w Unidiagu i nic z tego nie wysz

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - czujnik Halla nie jest czujnikiem indukcyjnym !!!!, a tego to jestem pewien.
    - czujnik indukcyjny pomierzysz omomierzem.
    - w TS na czujnik Halla napewno idzie + 5v, masa i środkowy sygnał.
    - ale czujnik Halla nie ma nic wspólnego z czujnikiem spalania stukowego.
    - i na koniec czujnik Halla jest na wałku rozrzadu, trzeba demontować cały rozrząd.
    - jak zresetowac ECU w tym modelu to niestety nie wiem, chyba trzeba poczekac na admina forum , ma taki sam silnik, może bedzie wiedział.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Świeżak Avatar marc1nz
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    podkarpacie
    Auto
    AR 156 3.0 V6 Q2
    Postów
    152

    Domyślnie

    -pomylka z mojej strony z nazwami tych czujników
    -ja caly czas pisze o jednym czujniku o czujniku Halla o (bledzie PO340) o czujniku ktorego nie da sie pomierzyc omomierzem ,o czujniku ktory wymienilem i nadal jest to samo ,obeszlo sie naszczescie bez sciagania rozrzadu jak to ma miejsce w TS bo w V6 jak wyrzej juz napisalem gdzie sie on znajduje -nie ma takich problemow z jego wymiana i trwa to 5min
    -niewiem co i jak jest w TSie wiem ze u mnie na Halla idzie +12 sygnalowy i masa
    -ja pisalem o spalaniu stukowym jako o efekcie dzwiekowym pracy silnika - wczesny zaplon z powodu bledu PO340 ,tak przynajmniej przypuszczam a nic nie wspominalem i nie mylilem Halla ,z czujnikiem (a wlasciwie dwoma V-ka) czujnikami spalania stukowego

    -napisze to krótko po bledzie PO340 (Unidiag)wymieniam czujnik( Halla ) na nowy i dalej mam to samo co przed wymianą - co dalej z tym robic ?
    Ostatnio edytowane przez marc1nz ; 08-09-2009 o 23:37

  9. #9
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Jeżeli objawy nadal występują po wymianie czujnika - sprawdź samo połączenie elektryczne . A jeżeli to jest sprawne to czy aby nie przeskoczył pasek rozrządu ?
    Ostatnio edytowane przez Superjahu007 ; 09-09-2009 o 05:45

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    OK, a jak zresetowac ECu w tym modelu ???
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory