Wit ponownie
Może ktoś polecić bagażnik rowerowy (na jeden rower) ?
Wit ponownie
Może ktoś polecić bagażnik rowerowy (na jeden rower) ?
na hak czy dach ? , na krótkie czy dłuższe trasy ?
generalnie przerabiałem ten temat i na dachu i obecnie na haku platforma. Na dachu wiozłem 3 rowery na wakacje około 800 km pierwszy i ostatni raz. Na autostradzie nie szło autem rozwinąć 130 km H ( silnik 170 KM ) taki żagiel, rok później ta samą trasą i te same rowery na platformie i osiągnięcie tych autostradowych 130 km/H można powiedzieć tak jakby ich w ogóle nie było no i załadunek i rozładunek bardzo wygodny w porównaniu do dachu.
była - Alfa Romeo 147 1.6 105 KM FL Distinctive + BOSE
Myślałam o takim na klapę. Dach odpada, bo nie sięgnę . Hak- pewnie bardzo drogo wychodzi.
co do bagażnika na klapę to nie pomogę bo nigdy nie miałem takiego i nie chciałem - trochę taka prowizorka. Ważne aby świateł tylnych i tablicy rejestracyjnej rowerem nie zasłaniać.
była - Alfa Romeo 147 1.6 105 KM FL Distinctive + BOSE
o to to - mam belki - łapy stoją na lakierze - w porównaniu z Bravo Mk1 to chociaż kontruje się łapy śrubkami do "futryn"żeby się nie przesuwały
ale mimo to, pomimo czyszczenia dachu , łap - nawoskowaniu - gumowe łapy rysują lakier (etna negro - mam takie ślady jakby tam papier ścierny 800 był a nie guma
myślałem że to dlategobże słabo dokręcone - dokręciłem mocniej ... i mam lekkiego wgniotka![]()
inna rzecz że to 2 rowery na zakopiance... to się na zakrętach bujałyna chabowce ...
więc jak nie ma się relingów (albo dziur w dachu jak ople) to won wpisdu z belkami....
zdecydowanie na hak choć tu robią się koszty - bagaznik od 300 (używka) wzwyż (aluminiowych Thule nie polecam - w miejscowościach turystycznych można zgubić - w lidlu są szlifierki akumulatorowe - znajomemu upitolili cały hak i zabrali platformę bez rowerów (bo na nich jechał))
oraz hak - te tanie to kupa - wystaje ze zderzaka mocowanie
przepisy mówią że hak nieużywany ma byc odpięty - większość na to leje - ja uważam że z hakiem to wstyd choć to traktor
czyli hak to 500 a raczej 1000 i więcej
mnie się udało westfalię tak zamontować że jedynie mam podciętą wargę zderzaka - na klapkę gniazda (gniazdo schowane -upiedliwe nieco podpinanie ale nie widać go, hak w w krztałcie U więc wpina się od dołu i po zdjęciu nic nie widać
zwykle montaż belki haka elimiunje wspornik-wzmocnienie na krtórym jest taka krztałtka steropianu - wzmocnienie zderzaka zeby nie pęk jak się np dociśnie do np słupka - ja to wyjąłem i leży w garażu i w sumie żałuję że tego jakoś nie dopasowalem pod zderzak - jest pusty - w razie W to pewnie popęka wpisdu
elektryka musi być z modułem CAN bo inaczej diagnostyka (hehe "masz coś źle z jakimś swiatłem - wiem ale nie powiem - idź se zobacz do tyłu i bondziorono.... OBD wie KTÓRE światło nie działa - jak ktoś spostrzegawczy to ta informacja pojawia się na chwilę na desce a potem już tylko błąd świateł (ciągam przyczepę podłodziową któa nurkuje przy wodowaniu/wyciąganiu i potem zdarzają się problemy z masą - oświetlenie w przyczepie nie domaga potem a CAN to rejestruje)
co do platformy na hak - na dwa rowery - opcja opuszczania raczej zbędna - bo luzuję zacisk na kuli - opuszczam platformę - otwieram klapę, w drugą stronę jedną ręka dzwigam platformę a drugą dokręcam zacisk![]()
koleżanka sama może mieć problem - w dwie osoby do wykonania
platforma z 4 i więcej rowerami (np dziecięcy na dostawce) to samemu cieżko - więc lepiej tak ... nop chyba że chop ma fest siło i chyci sam
no i hak się przydaje do wszystkiego innego - bo wożenie czegokolwiek w bagażniku innego niż poduszka/kołdra powoduje sakramenckie rysowanie plastików
ile tu rowerów wejdzie
![]()
Ostatnio edytowane przez MikeB ; 06-05-2024 o 17:53
O rany dziękuję bardzo za szczegółowy opisprzekonaliście mnie do haka! Teraz tylko muszę doczytać co i jak z hakiem i montażem. Jeszcze raz dziękuję !
Przerabiałem 4 rowery na dachu. 2 na Xpress Thule. 4 na platformie.
Gdy hak już jest , na jeden czy dwa rowery - Thule Xpress .
Tysiące km z tym zrobiłem. Niby zasłania tablice ale policja jadąca za mną się nie czepiała.
Jak nie ma haka to cokolwiek na dach. Kiwać się może , tak ma być, nie odpadnie.
Montować hak tylko dla jednego rowerka to trochę przesada. Poza kosztami wbijanie w dowód haka its. A z platformą dodatkowe ceregiele z trzecią tablicą , odchylaniem , manewrowaniem gdzie ciasno itp. Po co. Dach najprościej najtaniej . Szumi? Costam szumi ale bez przesady. A i 200 można ciąć bez spadania rowerów. Spadły komuś ?
jest kilka filmów ludków z rowerami na dachu jak walą w tablice ogranicznika wysokości przy wjeździe na parkingi w galeriach handlowych
ja sam miałem problem przejechać przez most - ograniczenie masy zrealizowano ... ogranicznikiem wysokości (tablica na łańcuchu) - wtedy ciężarówki a i większe busy (czyli cięższe) nie przejadą - z rowerami jakoś dałem radę - tablica przeszorowała po kierownicach (dobrze że nie zahaczyło bo mogło pourywać manetki etc)
pomijając wytarte ślady po stopach bagażnika - dorobiłem się też wgniotki na dachu od stopy