Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: wymiana/regeneracja zacisku prawy tył 1.8 mpi sedan

  1. #1
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2023
    Auto
    AR 159 1.8 MPI 2008
    Postów
    28

    Domyślnie wymiana/regeneracja zacisku prawy tył 1.8 mpi sedan

    Witam panowie po w miarę długim czasie zwłoki,

    mam problem od jakiegoś czasu związany z tylnymi hamulcami, otóż tylna oś się bardzo grzała (prawa strona w znacznie większym stopniu), po zdjęciu koła i dobraniu się do zacisku okazało się że tłoczek był wychylony do tego stopnia że wyrwało gumę z cylinderka i sobie jeździł tak wyeksponowany. Trochę rdzy i brudu na samej powierzchni tłoczka, guma zdeformowana, prawdopodobnie w cylinderku zdążyły się nagromadzić wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, co spowodowało że nawet c-clamp nie był w stanie sobie poradzić z wciśnięciem go z powrotem do środka.

    Demontaż ukazał również cieniutkie klocuszki których wymiana została delikatnie mówiąc przespana - zespawały się do tarczy i generowały ciepło.

    Radzicie regeneracje czy lepiej zaopatrzenie się w zupełnie nowy zacisk (RIDEX? TRW nie widzę na liście był miał zacisk pod moją wersję silnikową. Droższy od konkurencji, dobry ale chyba niedostępny) ? Najlepiej byłoby wyjąć tłoczek i ocenić jakie są szanse na odratowanie tego, macie jakieś rady odnośnie jak go bezpiecznie wyjąć, jak wyczyścić, na co zwracać uwagę? Tu macie zdjęcie Kliknij obrazek, aby uzyskać większą wersję

Nazwa:	piston.jpg
Wyświetleń:	86
Rozmiar:	100.5 KB
ID:	290328

    Na diagnostyce w tamtym roku gość zasugerował też ogarnięcie ręcznego na następny raz bo był słabiutki, z tego co widzę linka jest zintegrowana z tym zaciskiem. Potrzebuje waszej ekspertyzy
    Ostatnio edytowane przez superbb ; 13-01-2025 o 01:21

  2. #2
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.8
    Postów
    132

    Domyślnie

    Na allegro znajdziesz regenerowane zaciski, szukaj "ZACISK TYŁ ALFA ROMEO 159 BRERA SPIDER LEWY PRAWY", nie będę wklejal linka bezpośrednio. Są po 210 zł, w tym jest 50 zł zwrotnej kaucji. Montowałem u siebie, też w 1.8, pasują, porządnie zregenerowane. Także polecam, nie ma się co użerać ze szrotem

  3. #3
    Użytkownik Jestem NOWY - nie krzyczcie!
    Dołączył
    04 2019
    Auto
    159 Ti->`09->1,9jtdm->190/430
    Postów
    20

    Domyślnie

    Witaj, w tym zacisku tłoczek się wkręca, bez kręcenia nim nie ma szans żeby go wcisnąć. Co do wyglądu samego tłoczka to tragedii nie ma na pierwszy rzut oka. Na pewno trzeba to rozebrać dalej i zobaczyć jak to wygląda w środku. Można zaryzykować regenerację, ale raczej wraz z wymianą tłoczka. No i pod warunkiem, że sam się będziesz bawił w to bo zlecenie mechanikowi tej roboty to myślę, że taniej wyjdzie kupić jakiś zamiennik nowy

  4. #4
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2023
    Auto
    AR 159 1.8 MPI 2008
    Postów
    28

    Domyślnie

    Faktycznie jest taka oferta na allegro. Na dniach zdecyduję czy z niej skorzystać, dzięki wielkie za podsunięcie pomysłu @xoxomaj.
    @Alfa_lover Co do rozbierania to wystarczy chyba wcisnąć hamulec przy zdjętym zacisku i tłoczek powinien wyskoczyć prawda? Jestem ciekaw jak wygląda sytuacja w środku. Zestaw do regeneracji (z tłoczkiem, ogumieniem i odpowietrznikiem) też można z tego co widzę nabyć w dobrej cenie bo poniżej 100zł, pytanie czy będzie to do odratowania.

    Serdecznie dzięki za rady, trzeba działać bo auto stoi już dłuższą chwile a wiadomo co się z nimi dzieje jak nie są eksploatowane :p

  5. #5
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    08 2020
    Auto
    Alfa Romeo 159 SW 1.8
    Postów
    132

    Domyślnie

    Ogólnie to wyskoczy tłoczek, razem z płynem. Generalnie nie powinno się tak robić. Odkręcasz przewód i "na stole" wysuwasz tłoczek podając ciśnienie.
    Ja to robiłem tak, że odkręciłem przewód i obok miałem drugi zacisk, do którego od razu przykręciłem przewód. Ubytek płynu był minimalny i łatwo było odpowietrzyć. Aczkolwiek, zachęcam do pojechania na jakiś warsztat i skorzystania z opcji wymiany ciśnieniowej całego płynu, jeśli nigdy nie był wymieniany. Ten płyn też się zużywa i traci swoje właściwości, bo chłonie wodę z otoczenia.

  6. #6
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    02 2023
    Auto
    AR 159 1.8 MPI 2008
    Postów
    28

    Domyślnie

    Aktualizacja, zaszła potrzeba wymiany obu zacisków na tyle (dziwna sprawa że akurat oba, tłoczki w obu w ogóle nie pracowały), założone zostały te po porządnej regeneracji z oferty allegro co xoxo podsunąłeś (dzięki za to). Auto już nie szura jak wcześniej przez zużyte kloce (wymienione na nowe), natomiast pedał mi trochę zmiękł i hamulec nie czuje się tak pewnie przy hamowaniu jak wcześniej. Odpowietrzałem tylko miejsca w których wymieniałem zaciski czyli sam tył, po niedzieli spróbuję jednak odpowietrzyć całość zaczynając od starej znanej sekwencji prawy tył, lewy tył, prawy przód, lewy przód - chociaż wyczytałem że w układach hamulcowych z systemem abs robi się to inaczej, poprawcie mnie jeśli się mylę. Zastosuję również inną technikę, poprowadzę przewód gumowy elastyczny do każdego odpowietrznika i połączę z butelką w połowie wypełnioną cieczą, może pomoże lepiej pozbyć się powietrza. Wszelkie rady odnośnie tej procedury w Alfie mile widziane, temat jest trochę rozjechany i wiele różnych opinii w związku z tym panuje. A jak jest wasza? Jechać standardem czyli zaczynając od najdalej wychylonej części układu po najbardziej zbliżoną do master cylindra?

Podobne wątki

  1. [159] Regeneracja zacisku z przodu 1 tłoczek
    Utworzone przez SCHNNAZZI w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 22-12-2020, 17:15
  2. Wymiana zacisku hamulcowego tył AR 156 SW 2.4 JTD
    Utworzone przez Hasco w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 21-11-2020, 14:20
  3. Jarzmo zacisku hamulcowego prawy tył
    Utworzone przez mrt57 w dziale 147
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 24-10-2019, 22:25
  4. czy jarzmo zacisku prawy przód taki sam w JTD jak w TS 2.0?
    Utworzone przez alfagawrys w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 08-08-2013, 11:10

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory