Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: 1.6 T.S - chyba trochę za słaby

  1. #1
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie 1.6 T.S - chyba trochę za słaby

    ostatnio po wymianie świec (oryginalne platynowe ngk), popychaczy (stukały), czyszczeniu porzepustnicy i regulacji silniczka biegu jałowego (tak chyba to nazwali w warsztacie) mam odczucie jakby alfa troche osłabła i wogóle wydaje mi się że nadal jakby trochę jej brakowało do tych 120 KM. No i jeszcze alternator regenerowałem bo wydawał dźwięk coś jkaby buczenie. Poza tym wcześniej wymieniłem rozrząd, filtr powietrza, oleju, sam olej i płyn w chłodnicy. Pod kompa podłączany był i tylko sonda lambde by sie przydało wymienić bo wykres nie jest do końca taki jak powinien być. Co można jeszcze zrobić dla tego silnika, żeby zbliżyć się do fabrycznego 120 KM. Opony mam 195/65 R15 więc tylko o o 10mm szersze od seryjnych więc nie powinny go zamulać.

    ---------- Post dodany o godzinie 19:43 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:39 ----------

    zapomniałem dodać, że jeszcze mi powiedzieli, że jest jakiś "przedmuch" w wydechu, ale to chyba nie powinno odbierać mocy - co o tym wszystkim sądzicie ?

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - przedmuchy to są z silnika do skrzyni korbowej, te przedmuchy pokrywaja olejem przepustnicę poprzez rure odmy.
    - ale zwiekszone przedmuchy ze skrzyni korbowej zwiastują powolne kończenie się silnika.
    - do "pomiaru " przedmuchów można uzyć balonika za 0.35 zł, jeśli za 30 sekund balonik się nadmucha do 12 - 20 cm to raczej jeszcze jest dobrze.
    - 30 cm lub pęknięcie balonika to znak że należy myśleć co najmniej o przeglądzie ( remoncie ) silnika.
    - poprawcie mnie jeśli złe podałem granice.
    - a co z przepływomierzem, termostatem, swiece w jakim są stanie technicznym.
    - a resztę parametrów nawet nie pytam ( TRA, FRA, Lambda regulation row 1 ) wiadomo examiner lub KTS.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  3. #3
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    nie znam tych parametrów co podałeś, ale podpinamy był ostatnio jak robiłem popychacze, przepustnice, świece i alternator pod examiner właśnie w italauto i było ok poza tą sondą lambda, przepływomierz i termostat chyba ok, bo nic nie mówili, mi że źle. Dodam że najpierw jak robiłem rozrząd to poza tym że świece były zużyte to ich stan (barwa, osad itp.) były ok. Pod kompa podpinałem też po zakupie i to był chyba Alfadiag (taki czarny panel z wyświetlaczem i uchwytem) i tam wyszło, że wszystko ok.

    a co do tego remontu lub przeglądu silnika to co taki remont obejmuje i jakie są koszty ?

  4. #4
    Użytkownik Świeżak Avatar arturo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa 156 2,4 JTD 2001r
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał bubu321 Zobacz post
    - przedmuchy to są z silnika do skrzyni korbowej, te przedmuchy pokrywaja olejem przepustnicę poprzez rure odmy.
    - ale zwiekszone przedmuchy ze skrzyni korbowej zwiastują powolne kończenie się silnika.
    - do "pomiaru " przedmuchów można uzyć balonika za 0.35 zł, jeśli za 30 sekund balonik się nadmucha do 12 - 20 cm to raczej jeszcze jest dobrze.
    - 30 cm lub pęknięcie balonika to znak że należy myśleć co najmniej o przeglądzie ( remoncie ) silnika.
    - poprawcie mnie jeśli złe podałem granice.
    - a co z przepływomierzem, termostatem, swiece w jakim są stanie technicznym.
    - a resztę parametrów nawet nie pytam ( TRA, FRA, Lambda regulation row 1 ) wiadomo examiner lub KTS.
    Cytat Napisał Amadi90 Zobacz post
    nie znam tych parametrów co podałeś, ale podpinamy był ostatnio jak robiłem popychacze, przepustnice, świece i alternator pod examiner właśnie w italauto i było ok poza tą sondą lambda, przepływomierz i termostat chyba ok, bo nic nie mówili, mi że źle.A co do tego remontu lub przeglądu silnika to co taki remont obejmuje i jakie są koszty ?
    bubu321 chciał zostać pierwszym fahofcem forum,dlatego tak zaszpanował
    Nie ma czegoś takiego "jakby słabszy".???
    Spróbuj odłączyć przepływkę i jak stwierdzisz różnicę in plus tzn.wiadomo,lambda również może mieć wpływ na to.
    Dla bubu321-balonika to można użyć,ale dla sprawdzenia stanu trzeźwości w jakim byłeś pisząc ten post,przedmuchy są również z układu wydechowego,który nie ma nic wspólnego z ...remontem silnika.Jakbyś czytał uważnie to świece były wymieniane,nie sądzę,że na używki czyli w stanie ...nowym oraz alfa była na kompie także bubu321 skup się zamiast pierdzielić trzy po trzy
    Ostatnio edytowane przez arturo ; 19-09-2009 o 22:39

  5. #5
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    a jak te przepływkę odłączyć samodzielnie i czy nie popierniczy się nic w kompie jak będę tak majstrował ?

  6. #6
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    Amadi - odpinasz wtyczkę przy przepływce i już
    nic nie popierniczysz ale w TS wyniki tego testu bywają różne ( jednym całkiem nie jedzie , innym jedzie aż miło )
    jak by co to przed 16 dzisiaj ( niedziela ) będę jechał przez Będzin - daj znać

  7. #7
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    OK , ja tam mechanikiem nie jestem.
    - powoli trzezwieję i bedę czytał ten post jak tam inni pomogą koledze.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  8. #8
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    Cytat Napisał bocian Zobacz post
    Amadi - odpinasz wtyczkę przy przepływce i już
    nic nie popierniczysz ale w TS wyniki tego testu bywają różne ( jednym całkiem nie jedzie , innym jedzie aż miło )
    jak by co to przed 16 dzisiaj ( niedziela ) będę jechał przez Będzin - daj znać
    to jak, podjedziesz na stacje jak będziesz jechać przez będzin - pokazesz mi chociaż gdzie jest ta przepływka i może coś potestuje po odłączeniu.

    ---------- Post dodany o godzinie 12:56 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 12:40 ----------

    przy okazji: te sonde którą mam wymienić to dostałem informacje, że ma być Sonda Lambda Planarna Motronic pod wtrysk M1.5.5 - czy taka sonda będzie dobra:
    http://allegro.pl/item737642305_sond...772_bosch.html

    teraz nie ma aukcji ale była też sonda boscha za 199 zł. Czy warto dać jakiś zamiennik czy raczej trzeba oryginał ?

  9. #9
    klekot ™ gorol Quadrifoglio Verde Avatar bocian
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SD ( Dąbrowa Górn. )
    Auto
    156 1.6 TS , GT 1.9 JTD ,159 SW Ti 2.0 jtdm , Volvo 4.4 V8 , Jeep GC WK2 5.7 Hemi
    Postów
    14,782

    Domyślnie

    sonda org.
    podjadę ok 15:30

  10. #10
    Użytkownik Ogier
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Będzin
    Auto
    były Alfa Romeo 156 2.5 V6, 1.6 TS
    Postów
    181

    Domyślnie

    odłączyłem dzisiaj ten przepływomierz i nie widzę róznicy. Sprawdziłem czas 0-100 i miałem czasy 12 13 12,2 (13 sekund przy słabym starcie i zmianie biegów) sec wiec licząc, że nie mam super umiejętności mógłbym jeszcze zyskać spokojnie 0,5 sekundy na lepszym starcie i zmianie biegów to w porównaniu do seryjnych 10,5 które pewnie mierzone były w idealnych warunkach i biorąc pod uwagę to że auto ma 11 lat i z tych 120 koni zostało trochę mniej to chyba auto śmiga jeszcze całkiem wporządku.
    Gdybym jednak chciał zblizyć osiągi do tych seryjnych to co mógłym jeszcze zmienić, czy tylko remont silnika mi został ?

    bocian, dzięki za szybkie poinstruowanie

Podobne wątki

  1. Słaby ręczny
    Utworzone przez Kali_33 w dziale 156
    Odpowiedzi: 21
    Ostatni post / autor: 11-02-2016, 20:41
  2. [GTV] słaby hamulec w gtv
    Utworzone przez putek w dziale Gtv/Gtv Spider
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 20-10-2014, 16:47
  3. Słaby dół - logi
    Utworzone przez Pinia w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 27-07-2011, 14:45
  4. 2.4 jtd słaby na dole
    Utworzone przez LybraSW w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 13-03-2010, 10:57
  5. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 05-11-2009, 16:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory