Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: prośba o rade - diagnoze

  1. #1
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie prośba o rade - diagnoze

    witam wszystkich forumowiczów..

    może nie udzielam się na forum ale przeglądam na bieżąco i prawie nic o takim problemie jak mam nie znalazłem

    a więc tak zakupiłem belle 147 1.9 JTD CF3 8v 85 KW na wszelki wypadek vin ZAR93700003064406, nie jest to moja pierwsza alfa przedtem 156 1.9 JTD 105KM i 145 2.0TD

    samochód kupiłem jako uszkodzony.. mianowicie turbina, kopciła na biało, makabrycznie kopciła, turbina ćwiergotała, wyciągnąłem miała luz poprzeczny i podłużny, oczywiście turbina do regeneracji 800zł cały nowy środek turbiny, gość z warsztatu twierdził że jeśli jest luz podłużny to będzie brała olej co by się zgadzało bo podczas wyjmowania turbiny z węży lał się dosłownie olej, katalizator również zafajdany cały, to samo spód samochodu, wygląda na to że ktoś długo jeździł z tak rozpieprzonym turbo

    turbina już założona i dalej wali białym dymem o zapachu spalonego oleju ,dodam że nie kopi na wolnych obrotach, ale podczas przegazówy jak cholera całe osiedle zadymiłem aż policja przyjechała na interwencje;p , po 4h pracy silnika znacznie mniej kopci na biało, nawet zaczeła rzucać wkońcu czarnym dymkiem, a z rury wypuszczała iskry tak jakby to wszystko co tam siedzi się wypalało

    mam do was takie pytanie bo nigdy z czymś takim nie miałem do czynienia czy aby wypali te resztki oleju z rur i wydechu? bo nie chce czasem czegoś dorobić dodatkowego

    jeśli macie jakieś inne podejrzenia co do tego kopcenia proszę o sugestie, dodam że samochód odpala równiutko bez żadnych szarpnięć czy ociężałości jeździ również normalnie, wkręca sie na obroty jak szalony

  2. #2
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    a dlugo kolego jezdzisz tym autem po wymianie turbiny?? moze warto by poczyscic wszystkie weze, uszczelnic je itd. przegladnoac wszystkie elementy zwiazane z dolotem powietrza. sprawdzic egr itd itd. mozna rowniez kupic srodek do czysczenia ukladow pliwowych do diesla np o nazwie " diesel clean-up" firmy wynn's. wlewa sie go do filtra paliwa i odpala auto daje bardzo dobre efekty.

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    samochodem dopiero przejechałem 7 kilometrów po wymianie turbiny.. problem tkwi w tym, że mechanika to dla mnie nie nowość ale ta alfa naprawdę mnie zaskoczyła.. samochód został sprowadzony z Włoch prawie tydzień temu można powiedzieć że z godnych rąk, jeszcze nawet nie zarejestrowany

    skorzystam z Twojej rady, napisze jakie przyniosło to rezulttaty, wieczorem postaram się wrzucić film z tym jak kopci

    a co do wydechu, katalizatora jest możliwość jego wyczyszczenia?

    ---------- Post dodany o godzinie 10:27 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 10:23 ----------

    zapomniałem dodać że turbinę prawdopodobnie rozwaliło bo był pęknięty wąż prawie na długości 10cm, wszystkie węże sprawdziłem, pęknięty wymieniłem

  4. #4
    Tako85
    Gość

    Domyślnie

    Kolego u mnie po padnięciu Turbiny było to samo, dopóki nie przeczyściłem wszystkich węży o raz IC, nie wiem jak w 147 ale w 156-tce dostęp do niego jest cholerny :/ A poza tym i tak będzie CI jeszcze trochę dymić bo miałeś pewnie z litr oleju w układnie wydechowym U mnie dymienie całkowicie ustało po przejechaniu ok 500km. Polecam zalać pół baku, jechać na jakąś autrostradę czy inną dobrą drogę w pobliżu i wyjeździć to co wlalęs w dość ostry sposób (na wysokich obrotach). Powodzenia

  5. #5
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Tako85 Zobacz post
    Kolego u mnie po padnięciu Turbiny było to samo, dopóki nie przeczyściłem wszystkich węży o raz IC, nie wiem jak w 147 ale w 156-tce dostęp do niego jest cholerny :/ A poza tym i tak będzie CI jeszcze trochę dymić bo miałeś pewnie z litr oleju w układnie wydechowym U mnie dymienie całkowicie ustało po przejechaniu ok 500km. Polecam zalać pół baku, jechać na jakąś autrostradę czy inną dobrą drogę w pobliżu i wyjeździć to co wlalęs w dość ostry sposób (na wysokich obrotach). Powodzenia
    może tak dzien po regeneracji turbiny nie przesadzać z ta ostra jazda ten srodek co koledze polecilem czysci uklad paliwowy oraz zapobiega kopceniu czyli pewnie tez jego jakies tam skladniki wplywaja na czyszczenie wydechu

  6. #6
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    coraz czarniejsze chmury nad nią się zbierają, wydaje mi się że spala olej na pierwszym cylindrze, sporo wyrzuca przy kolektorze od strony akumulatora.. chyba będzie zajęcie z pierścieniami na okres zimowy
    coraz bardziej mnie zadziwia ta alfa.. na 156 miałem machnięte ponad 500tys i takich jaj nie robiła jak ta 147

    po zmianie oleju tak by jej się stało???.. zalałem jej castrol magnatec 10w40 tak żeby silnik przemyło przez 2tys, potem zalać coś lepszego

  7. #7
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    nie no co ty ja tez zmienilem olej na tego wlasnie castrola i zadnych zmian. zastanawiam sie czy aby nie przegrzana ta alfa byla. czy aby ktos nie ugotowal silnika, skoro pierscienie poszly. pasowalo by sprawdzic cisnienie na cylindrach.

  8. #8
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    hm.. wentylatory wszystko śmiga, słaba podczas jazdy to ona nie jest.. chyba że same olejówki a kompresyjne są dobre coś będę myślał w tym temacie, pojeżdżę trzymając ręke na pulsie i może jej przejdzie.. nie mam pojęcie gdzie ten olej się podziewa bo na wolnych obrotach nic nie cieknie spod kolektora a pyrkała dziś tak z 20 minut bez kopcenia, a zjadła prawie litr oleju

    turbinę targałem razem z kolektorem bo nie dałem jej rady samej wyciągnąć to na bocznych cylindrach był ciut większy nagar ale znów bez przesady

    gdyby wtrysk lał mogła by kopcić tak na biało czy raczej na czarno? ale z drugiej strony przy odpalaniu nawet nie szarpnie silnikiem tak to by raczej siepało na początku jak wtrysk daje w dupsko

    czy aby nie miała zabezpieczenia przed przegrzaniem? coś kiedyś takiego mi się obiło o uszy że JTD mają ale czy napewno to nie wiem

    znajomy magik (tylko taki bardziej od ciężarówek;p) radzi narazie tak jeździć dolewając oleju i uszczelniacza.. nie wiem poprostu jaki olej był przed wymianą i czy czasem się nie pogryzły z sobą;p może tamten był z dodatkiem uszczelniaczy a castrol wszystko wypłukał

    głupi już jestem

    ---------- Post dodany o godzinie 18:42 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 17:16 ----------

    kończe narazie z przegazówkami bo trochę w pałe dostała na postoju mogła przez to olej spalić.. na przegrzaną nie wygląda.. węze wszystko oryginalne, kolektor zazwyczaj robi się fioletowawy przy przegrzaniu a nie jest, na głowicy wychodzą też takie matowe plamy jak ktoś podgotuje samochód i ich też nie ma

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar andro34
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    Płońsk-holandia
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD 2005r i AR 147 JTDm 2005r.
    Postów
    1,235

    Domyślnie

    witam!!!
    ja bym jeszcze proponował rozkręcić i przeczyścić układ wydechowy.
    odkręć katalizator i odpal samochód z samym kolektorem bez reszty wydechu.będziesz mógł zaobserwować jak wyglądają spaliny i czy przypadkiem nie pluje olejem.


    moja druga ulubienica...

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    12 2008
    Mieszka w
    okolice Wieliczki
    Auto
    AR 159 & Jaguar XF
    Postów
    690

    Domyślnie

    dziś machnąłem 60km wydaje mi się, że przestała brać olej.. no mam taką nadzieje..
    wytargam jeszcze intercooler, całe orurowanie i wyczyszcze

    co się jeszcze okazało na tym cylindrze przy, którym wyrzuca olej jest grzałka spalona

Podobne wątki

  1. [Brera] prośba o diagnoze - drgania z napędu
    Utworzone przez stawisko w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-01-2015, 21:05
  2. [156]Prośba o diagnoze autka
    Utworzone przez kolekszy w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-07-2011, 08:03
  3. Prośba o diagnoze pomorze !!
    Utworzone przez damian89 w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 12-07-2010, 21:31
  4. prośba o diagnoze
    Utworzone przez Pio84 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 21-07-2009, 19:30
  5. Gdańsk-prośba o posluchanie/diagnoze silnika 156(2.4 JTD)
    Utworzone przez polalfa w dziale Pomorskie
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 18-07-2009, 21:33

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory