Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Czerwona kontorlka silnika.

  1. #1
    codiii
    Gość

    Domyślnie Czerwona kontorlka silnika.

    Witam.
    Jestem nowym w "miare" szczęśliwym posiadaczem AR 156 2.4JTD z 2000roku. Nie ukrywam że już trochę włożyłem kasy w to autko, ale czego się nie robi dla bezpieczeństwa i komfortu jazdy

    Wracając do pytania, ostatnio przy wyprzedzaniu zaświeciła mi się czerwona kontrolka (ten silnik u samej góry) i auto przestało ciągnąć, gdy wrzuciłem pięć kontrolka zgasła i już jechała normalnie, w sensie że moc wróciła. Fakt faktem miałem dość duże obroty bo około 3.500 rpm. Macie jakiś pomysł czym mogło to być spowodowane? Dodam jeszcze że zdarzyło mi się to pierwszy raz. Próbowałem potem kilka razy "ostro" przyspieszać i nic, żadna kontrolka się nie zaświeca. Zdarzyło mi się to raz, ale od pierwszego razu się zaczyna, a wole dmuchać na zimno.

  2. #2
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Korek
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Warszawa (Mokotów-Bródno)
    Auto
    Fiat Bravo 1.4 T-JET teraz Alfa Romeo 156 jtd jeszcze
    Postów
    232

    Domyślnie

    Ja bym pomyślał ze to przepływka.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    kolego jak rzadko używasz tych obrotów to może masz zapieczone kierownice zmiennej geometrii i stąd ten efekt - chwilowe przeładowanie. Jak nie będziesz używał pełnego zakresu obrotów silnika to niedługo turbina będzie miała zapieczone kierownice.
    Moga to też być kłopoty z ciśnienie m paliwa na listwie prawdopodobnie zawór redukcyjny (regulator) do wymiany
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  4. #4
    codiii
    Gość

    Domyślnie

    Używam też wysokich obrotów, tylko tak jak mówię, jeśli nie mam wdepniętego w podłoge gazu to wszysko jest okej, natomiast jak chce szybko się rozpędzić to są czasem takie palpitacje.
    Ostatnio zdarzyło mi się to kolejny raz, miałem otwarte okno i przy około 2tyś rpm, zaświeciła kontrolka autko przestało ciągnąć i usłyszałem "psssss" jak zawór wywalił powietrze. Noga z gazu, kontrolka gaśnie i znowu mogę deptać ile się da.

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,618

    Domyślnie

    Tak jak pisałem wcześniej: Kłopoty z ciśnieniem paliwa - prawdopodobnie zawór redukcyjny (regulator ciśnienia) do wymiany lub czyszczenia. Ale pewność da tylko podpięcie auta pod komputer
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

Podobne wątki

  1. Czerwona kontrolka silnika alfa 147 1.9 jtd
    Utworzone przez Doomin88 w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-12-2015, 19:57
  2. czerwona kontrolka silnika 156 2,4 jtd
    Utworzone przez mimi 01 w dziale 156
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 10-02-2013, 11:25
  3. czerwona kontrolka silnika w 2.4 jtd(156)
    Utworzone przez Luc156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 54
    Ostatni post / autor: 11-05-2012, 10:26
  4. Czerwona kontrolka silnika się zaświeciła:(((
    Utworzone przez Bożenka29 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 30-01-2011, 15:22
  5. za co odpowiada czerwona kontrola - silnika
    Utworzone przez newalf w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 19-01-2010, 10:20

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory