Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 23

Temat: POMOCY - spadek mocy i dławienie silnika

  1. #1
    JaGGeR
    Gość

    Domyślnie POMOCY - spadek mocy i dławienie silnika

    Potrzebuję pomocy

    W weekend nie ukrywam trochę poszalałem, rajd przez las, szutrowa droga, mokro, kałuże, duża prędkość...

    Rano odpalam - niby wszystko ok, ale przy naciskaniu sprzęgła wyraźnie słyszę zmianę w brzmieniu silnika.
    Przejechałem kawałek, i tu niemiła niespodzianka, silnik po dodaniu gazu się zaczyna dławić,
    naciskam gaz, i nic, po chwili jakby się odblokowywał i się wyrywa, tak na każdym biegu, poprawia się powyżej 4 tyś, albo tego nie czuję, dodatkowo potrafi strzelać, jakby miał "cofki" albo zbyt bogatą mieszankę, pyrka jak maluch z rozregulowanym gaźnikiem

    Jeżdżę tak od wczoraj, czasami jest dobrze, a czasami jak opisałem powyżej, nie ma reguły,
    w trasie tragedia, max 150 i dalej nie idzie, tak jakby nie chodził na jednym cylindrze? ale czy to możliwe?? a może przepływomierz?? od dłuższego czasu falują mi obroty na rozgrzanym silniku, może to ma związek??

    Może macie jakieś pomysły??

    pozdrawiam

    JaGGeR

  2. #2
    tuningeko
    Gość

    Domyślnie Re: POMOCY - spadek mocy i dławienie silnika

    Cytat Napisał JaGGeR
    Potrzebuję pomocy

    W weekend nie ukrywam trochę poszalałem, rajd przez las, szutrowa droga, mokro, kałuże, duża prędkość...

    Rano odpalam - niby wszystko ok, ale przy naciskaniu sprzęgła wyraźnie słyszę zmianę w brzmieniu silnika.
    Przejechałem kawałek, i tu niemiła niespodzianka, silnik po dodaniu gazu się zaczyna dławić,
    naciskam gaz, i nic, po chwili jakby się odblokowywał i się wyrywa, tak na każdym biegu, poprawia się powyżej 4 tyś, albo tego nie czuję, dodatkowo potrafi strzelać, jakby miał "cofki" albo zbyt bogatą mieszankę, pyrka jak maluch z rozregulowanym gaźnikiem

    Jeżdżę tak od wczoraj, czasami jest dobrze, a czasami jak opisałem powyżej, nie ma reguły,
    w trasie tragedia, max 150 i dalej nie idzie, tak jakby nie chodził na jednym cylindrze? ale czy to możliwe?? a może przepływomierz?? od dłuższego czasu falują mi obroty na rozgrzanym silniku, może to ma związek??

    Może macie jakieś pomysły??

    pozdrawiam

    JaGGeR
    Witam.
    Masz instalację gazową ?

  3. #3
    JaGGeR
    Gość

    Domyślnie Re: POMOCY - spadek mocy i dławienie silnika

    Nie, benzyna, 1,6 TS 16V - 135 tyś przebiegu, świece chyba nie były zmieniane, ale świece nie padłyby z dnia na dzień po jednym nocnym rajdzie, chociaż zaliczyłem sporo kałuż na dużej prędkości.... może się coś podtopiło... :/

  4. #4
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Sprawdż czujnik położenia wału i masę silnika

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  5. #5
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    w jakim stopniu masa silnika moze wplywac na strzelanie w dolot ? ja mam podobny problem na benzynie na zimnym silniku. jak sie rozgrzeje to jest oki . na gazie jest ogolem dobrze i nie ma tego efektu.

  6. #6
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał kozi146
    w jakim stopniu masa silnika moze wplywac na strzelanie w dolot ? ja mam podobny problem na benzynie na zimnym silniku. jak sie rozgrzeje to jest oki . na gazie jest ogolem dobrze i nie ma tego efektu.
    Chyba niezbyt uważnie zapoznałeś się z problemem , masa silnika ma bardzo duży wpływ na pracę silnika jeśli jest naderwana lub skorodowana i nie kontaktuje wszystkie czujniki silnika żle działają a kolega napisał że problem występuje teraż cały czas nie tylko na zimnym silniku. Owszem mogą to być inne przyczyne ale myślę że to jest problem elektroniki. Odnośnie Twojego problemu to jest on zupełnie inny , ten objaw dławienia na zimnym silniku występuje w 85% naszych kochanych Alfinek zły skład mieszanki paliwowej( bogata)

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar alfasound_mania
    Dołączył
    03 2007
    Mieszka w
    Gdańsk
    Auto
    Alfa Romeo 155 1.8 8V;Alfa Romeo GT 1.9 JTD;Alfa Romeo 145 1.9 JTD
    Postów
    864

    Domyślnie

    Przewody zmokły i jest przebicie mi też od razu mówili żebym sprawdzał czujnik położenia wału mało tego kupiłem go (mam na sprzedaż ) lecz okazało się że woda dostałą się na przewody i było duże przebicie tak że jak dodawałem gazu silnik jakby chciał się przez moment zatrzymać i po chwili dalej gnał...było tak u mnie oczywiście nie dam Ci 100% pewności że u Ciebie może być to samo więc najlepiej sprawdź. Podejdź do samochodu jak będzie ciemno patrz na przewody i dodawaj gazu jak zobaczysz iskry to inwestuj w nowe przewody.
    Alfa Romeo 155 1.8 8v 1993r.
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 2000r.
    Alfa Romeo 145 1.9 JTD 1999r.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar kozi_Lukasz
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Warsaw, Poland, Poland
    Auto
    Było AR 146 1.4TS, 166 2.4 JTD 2000r. Jest AR 159 2.4JTDm 2008, Giulietta Sprint 2015 170 TCT
    Postów
    338

    Domyślnie

    Cytat Napisał 75andrew155
    ten objaw dławienia na zimnym silniku występuje w 85% naszych kochanych Alfinek zły skład mieszanki paliwowej( bogata)
    nie sadzilem ze jest nas az tylu... a moze udalo moze sie komus to w pelni wyeliminowac? jakis czujnik albo cos ?
    Troche denerwuje mnie to ze przed wyjazdem z domu (nawet w te gorace dni) musze kilka minut grzac samochod przed blokiem aby pojechac ;//

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Skawina/obok wsi Kraków
    Auto
    Alfa Romeo 145, 1.4T.S 1997r.
    Postów
    1,276

    Domyślnie

    ja tak nie mam. Odpalam auto i normalnie jedize bez zadnego dlawienia

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Konrado
    ja tak nie mam. Odpalam auto i normalnie jedize bez zadnego dlawienia
    " POWOLNIAKOM " dławienie nie grozi . Wciśnij gaz do dech to zobaczysz jak Twoja Alfa chamuje silnikiem DD

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. chwilowy spadek mocy. Pomocy
    Utworzone przez batmanex14 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 17-10-2015, 18:11
  2. [159] Spadek mocy po nagrzaniu silnika
    Utworzone przez michal-ar1 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 05-06-2012, 15:59
  3. trudny rozruch i spadek mocy - pomocy...
    Utworzone przez michao1 w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-07-2011, 10:32
  4. Spadek mocy po rozgrzaniu silnika
    Utworzone przez maniek7712 w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 29-07-2009, 08:14
  5. POMOCY! SPADEK MOCY!!! CO ROBIC?
    Utworzone przez alfons w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 15-02-2007, 21:00

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory