Pokaż wyniki od 1 do 7 z 7

Temat: 2.0TS jak rozpoznac czy był wymieniony rozrzad?

  1. #1
    Piotrek20Tg
    Gość

    Domyślnie 2.0TS jak rozpoznac czy był wymieniony rozrzad?

    Witam kupiłem Alfe 156 2.0TS i niby rozrzad wymieniony przy 108tys i tak pisze na obudowie rozrzadu piskiem białym teraz jest 113tys o ile ktos nie zrzucił. Odkreciłem dwie górne sruby z rozrzadu i odchyliłem troche ta obudowe i na pasku napisy sa białem raczej czytelne ale ma z góry widoczne takie paski tzn tam gdzie jest zabek od srodka jest na zewn. inna barwa a tam gdzie od srodka jest przerwa tez inna barwa tyle zauwazyłem reszte to bym chyba musiał zrzucic całą obudowe. Bo sie zastanawiam czy go całego nie wymienic i teraz pytanie czy z wariatorem i pompa czy bez prosze o porade z góry dziekuje

  2. #2
    Redaktor naczelny Romeo Avatar fiergloo
    Dołączył
    09 2006
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL/ Alfa Romeo 159 TBi
    Postów
    2,660

    Domyślnie

    Jak się auto kupuje to robi się pakiet startowy- pasek, wariator i pompa. Nie ma zmiłuj.
    http://fiergloo.blogspot.com lub http://fiergloo.pl/ - moje spojrzenie na motoryzację
    2007-2008: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v
    2008-2018: Alfa Romeo 164 3.0 V6 12v Automat
    2014-....: Alfa Romeo 166 2.5 V6 24v FL
    2018-2021: Lancia Kappa 2.4 JTD 10v
    2021-....: Alfa Romeo 159 1750TBi

  3. #3
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Z zasady jeżeli nie można potwierdzić tego w serwisie - wymieniam w aucie wszystko co tylko można wymienić z części eksploatacyjnych . Czyli paski (wszystkie) - rozrząd kompletny z pompą wody , oleje , płyny , sprawdzam klocki , tarcze , opony , drążki kierownicze , zawieszenie itd. itp. I wtedy mogę spać w miarę spokojnie.

  4. #4
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    tyle że to 2.0TS a więc do wymiany są dwa paski !!!

    wymiana paska rozrządu chocby i z pompą + wariatorem nic nie da jeśli ktoś nie zmienił paska wałków wyrównoważającyh który jest tuż obok paska rozrządu - jak pasek wałków pęknie to nie ma takiej opcji żeby nie dostał się pod pasek rozrządu czego efektem będzie jego zerwanie i bum w silniku

    jakbyś sam miał pomysł wymieniać rozrząd w TS to polecam zaopatrzyć się w blokady wałków rozrządu

  5. #5
    Superjahu007
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał obserwator737 Zobacz post
    tyle że to 2.0TS a więc do wymiany są dwa paski !!!
    Słuszna uwaga bo nowy nabywca może o tym nie wiedzieć
    Cytat Napisał Superjahu007 Zobacz post
    Czyli paski (wszystkie)
    Napisałem zbyt ogólnie żeby nie wdawać się w szczegóły -wieloklinowy , pasek wałków wyr. i rozrządu - zapomniałem o wariatorze no chyba że V6

  6. #6
    obserwator737
    Gość

    Domyślnie

    niektórzy "nowi" w temacie AR nie wiedzą o pasku wałków balansujących - wolę o tym jasno napisać żeby potem jakiś mechanik spec Kazio nie wymienił tylko jednego paska

  7. #7
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Opiszę Ci to na własnym przykładzie: Alfa z włoch, pierwszy właściciel, przebieg 89.000 (dobra bez głupich min wiem swoje) wymieniony rozrząd przy 85.000 bez wariatora, który jak kupowałem delikatnie po odpaleniu klekotał. Zestaw startowy w pudełko i do mechanika. Rozbieramy rozrząd, mechanik popatrzył i no jak powiedział "kur..... wymieniony, świeżutki" pompa, obydwa paski, rolki SKF. No, ale jak powiedział wymieniamy wariata i pasek rozrządu koniecznie, raz dlatego, że Gates (Dayco na wyrównoważających), a dwa bo jak twierdzi nie napina się go powtórnie. Kilka razy się utwierdzałem, czy nie wymienić całości, ale zdecydowanie twierdził, że nie wszystko jest o.k. Zrobiłem około 7.000 km od marca chwilami osiagając spalanie rzędu 15-18 l tak, tak da się, w końcu chciałem się przekonać jak to jest z tym cuore sportivo a TS'ie.
    Wniosek - koniecznie dobry mechanik, ściągnąć osłony i oglądnąć, jak wymieniasz wariata koniecznie nowy pasek i zdecydowanie Dayco, jeżeli nie ma pewności wymienić wszystko. Jak wymienisz wszystko masz święty spokój i pewność, ja się oparłem na opinii mechanika, ale długo się znamy i on wie, że u mnie samochód każdego dnia ma być taki jak na wyjazd do rajdowego OS.

Podobne wątki

  1. Alfa 147 Jtdm Sportowe zawieszenie. Jak rozpoznac gwinty?
    Utworzone przez piotrwachnik w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 22-01-2013, 15:32
  2. jak rozpoznac jaki kolor wtryskiwacza do listwy med??
    Utworzone przez lukaszogi w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 24-06-2012, 09:18
  3. [159] jak rozpoznac ogrzewana przednia szybe?
    Utworzone przez nostradamino w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 04-11-2011, 17:42
  4. [145] Jak rozpoznac 2.0 qv 155PS od 2.0 150PS PILNE....
    Utworzone przez 19maciek82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 09-04-2009, 12:48
  5. [156] 2.0 po czym rozpoznac motor
    Utworzone przez mlesiakowski w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-12-2008, 09:12

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory