Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 28

Temat: Panewki - próba rozwiązania???

  1. #1
    ori
    Gość

    Domyślnie Panewki - próba rozwiązania???

    Witam ostatnio zaczeło mi gruchotać w silniku. Mechanik stwierdził że to panewki. Stało się to po wymianie oleju Mobil Super S 10W-40 i wymianie filtra filtron. Może gdyby wymienić olej na inny i na filtr orginalny to by cos pomogło??? Czy jak słychac juz ten dzwięk "panewkowy" to ta operacja nie ma sensu, może ten olej i filtr był jakis trefny.???

    Pozdrawiam

  2. #2
    SYSUNIAdq
    Gość

    Domyślnie

    olej tutaj juz nic nie pomoze. najlepiej zrobic panewki i miec spokoj

  3. #3
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Rozbieraj jak najszybciej to może jeszcze z przepolerowaniem lub max. 1 szlifem wału się wyrobisz, jak tak dłużej pojezdzisz to może i na 2 szlif materiału zbraknąć.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  4. #4
    ori
    Gość

    Domyślnie

    własnie o to chodzi że dużo nie jezdziłem. Jak ten dzwiek sie pojawił to nie jeżdze, tylko jak usłyszałem koszty to probuje coś wykąbinować. Czyli wymiana oleju nic nie da szkoda. pozdrawiam

  5. #5
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Mam pytanie, bo trochę mnie wkurzają te mity o awaryjności Alfy i próbuję wyciągać własne wnioski. O filtrach dopiero co temat...gdzieś ziarno prawdy jest, ale pytanie moje jest takie: czy nie miałeś zerwanego paska rozrządu wcześniej za twojego użytkowania, czy też za poprzednika?

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Powiem tak, olej możesz zmienić i filtr na Mann, Knecht, UFI ale nie sądzę żeby to poprawiło sprawę, jak już się raz odezwały to problem będzie tylko sie nasilał.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    ori
    Gość

    Domyślnie

    nie miałem zerwanego paska i poprzednik raczej też nie. Miałem za to przykra sprawę, że przy wymianie oleju jeden mechanik przekręcił gwint, potem drugi nagwintował i dobrał nowy korek efekt straciłem cały olej z silnika szczescie ze stało się to pod blokiem. Przejechalem moze z 500 m kiedy sie zorientowałem. Nastepnie sam się za to zabrałem z tokarzem i wysztko było ok. Po przejechaniu 1000 km pojawił się ten nieszczesny dzwiek i teraz jestem w dupie przez niekompetentnych mechaników którzy prosta rzecz potrafią spieprzyć.

  8. #8
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Czyli jak jechałeś to gubiłeś olej?

  9. #9
    ori
    Gość

    Domyślnie

    tak. a wie ktoś jak sprawdza sie cisnienie oleju i pompę oleju??? Pozdrawiam

  10. #10
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał ori Zobacz post
    tak. a wie ktoś jak sprawdza sie cisnienie oleju i pompę oleju??? Pozdrawiam
    Wkrecasz zewnętrzny manometr w miejsce wykreconego oryginalnego czujnika cisnienia, pomiar najlepiej na najgrzanej oliwie do 90-100stopni przy wolnych obrotach i powyzej 4000rpm.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

Podobne wątki

  1. Problem nie do rozwiązania.
    Utworzone przez zbyszek50 w dziale 147
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 13-07-2014, 17:41
  2. Problem nie do rozwiązania.
    Utworzone przez zbyszek50 w dziale Tu się witamy
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 27-06-2014, 16:58
  3. Rozwiązania techniczne
    Utworzone przez Miczab w dziale 156
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 21-04-2014, 23:15
  4. [159] Pomysły i rozwiązania na polepszenie ergonomii w 159
    Utworzone przez Evo666 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 09-07-2013, 13:11
  5. [159] Kilka wątków do rozwiązania w 159
    Utworzone przez wave_pl w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 04-06-2013, 21:43

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory