Cześć. Mam problem z moją Alfą. Nie chce przekroczyć 3500tyś obrotów na biegu jałowym i podczas jazdy.Zachowuje się tak jaby nagle odcinało paliwo. Wymieniłem rzepływomierz, katalizator nie jest zatkan i pompe paliwa też sprawdziłem.
Cześć. Mam problem z moją Alfą. Nie chce przekroczyć 3500tyś obrotów na biegu jałowym i podczas jazdy.Zachowuje się tak jaby nagle odcinało paliwo. Wymieniłem rzepływomierz, katalizator nie jest zatkan i pompe paliwa też sprawdziłem.
To została ci jeszcze sonda lambda do wymiany - jak będziesz tak bez podpięcia komputera wymieniał to i pół samochodu wymienisz a ustewrki nie znajdziesz
AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
AR156 1.6TS 2000
Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)
Mistrzu sonda była też sprawdzana.
A sprawdzałeś, czy przepustnica otwiera się całkowicie oraz cewki, kable WN, świece i wtryskiwacze?
Jeszcze do tych rzeczy nie dotarłem.
Tylko to mnie zastanawia że auto dobrze mi pali do tych obrotów ładnie sie wkręca i nagle koniec.Na biegu jałowym jak bardzo delikatnie dodaje gazu to czasami przejdzie,a na biegu ani razu.
Kto chce szuka sposobu,
kto nie chce szuka powodu.
155 V6 LPG-163 KM-była
156 V6 LPG-190 KM-była
147 2.0TS 150 KM Selespeed LPG.-była
166 2.0 V6 TB -215 KM- LPG-była
Giulietta 1.4 TB -207KM -LPG -jest
Lancia Delta 1.8 TBI 283KM -jest
Ciekawe objawy. Nie pamiętam żeby ktoś miał coś podobnego. Ale to nie wygląda na na cewkę, kable lub świece bo ładnie pali i chodzi równo. Raczej coś z dopływem paliwa lub przepustnicą. A może silnik krokowy, który jest jednocześnie czujnikiem otwarcia przepustnicy, ma wyrobioną ścieżkę i ECU "nie widzi", jak dodajesz więcej gazu. Tu trzeba żeby się wypowiedział ktoś z naszych elektroników.
- ja stawiam na pompę paliwa, zwłaszacza że dość łatwo zatkać ten mały filtr założony w pompie paliwa.
- ale łatwo to sprawdzić, manometr na listwę paliwową i mierzyć ciśnienie minimum 45 minut.
- zwykle kawitacja albo przytkanie materiałami włoknistymi objawia się po tym czasie.
- tylko nie pytajcie dlaczego jestem taki doszkolony , dlatego ponieważ robię obecnie urządzenie do czyszczenia wtryskiwaczy po wyjęciu kompletu z samochodu.
- jak na raze zepsułem jedną pompę paliwa, bo ją testowałem na wodzie i coś nie chciała działać i już nie działa.
Ostatnio edytowane przez bubu321 ; 25-11-2009 o 14:51
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm
Ale kolega napisał, że sprawdził pompę paliwa. Co prawda nie napisał jak, ale przyjmijmy, że jest sprawdzona.
Szkoda, że nie podłączył się do kompa bo my tu możemy jeszcze wiele wróżb postawić.
Bubu, a jak się zapatrujesz na moją wróżbę wytartej ścieżki w czujniku położenia przepustnicy (silniku krokowym) ?
- przy wytartej ściezce potencjometru przpustnicy ( silnik krokowy) powinnien powstać błąd w ECU bez zapalenia lampki MIL.
- ale bez podłączenia do komputera to można tylko patrzeć w fusy od kawy.
_______________________________________
- AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
- 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
- G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
+ e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm