Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 11

Temat: Płukanie silnika JTS 2.0 przy zmianie oleju.

  1. #1
    jezior
    Gość

    Domyślnie Płukanie silnika JTS 2.0 przy zmianie oleju.

    Witam wszystkich.
    W zasadzie jest to mój pierwszy post więc od razu chciałbym się przywitać.
    Niedawno nabyłem Alfe 156 SW z silnikiem JTS 2.0 (auto jest naprawdę fantastyczne). Czeka mnie już niedługo wymiana oleju a ponieważ niestety nie wiem jaki dokładnie olej wlał poprzedni właściciel, chciałem zapytać bardziej doświadczonych ode mnie czy stosować płyn do płukania silnika.
    Chodzi mi o engine flush stp lub motul engine clean.
    Czy te środki warto używać i czy będą bezpieczne dla tego silika? Może ktoś z was już coś takiego stosował, wiec będę wdzięczny za opinie i in formacje.
    Przy okazji chciałbym również zapytać o wasza opinie na temat oleju Valvoline VR1 Racing 10W-60.
    Jest on znacznie tańszy od Seleni Racing i zastanawiałem się czy nie spełnił by swojej roli równie dobrze jak Selenia.

    Jeszcze raz pozdrawiam

  2. #2
    JFC
    Gość

    Domyślnie

    Ja bym odpuścił wszelkiego rodzaju płukacze, w końcu chyba nie masz 500.000 przebiegu, a to co zostanie po starym oleju nie powinno mieć wpływu, tym bardziej, że chcesz wlać półsyntetyk. Co do rodzaju oleju...jest taki temat rzeka na forum, każdy będzie przekonywał do swojego, wybór należy do Ciebie.

  3. #3
    Użytkownik Romeo Avatar Krajcok
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Oberschlesien
    Postów
    785

    Domyślnie

    Cytat Napisał jezior Zobacz post
    Przy okazji chciałbym również zapytać o wasza opinie na temat oleju Valvoline VR1 Racing 10W-60.
    Jest on znacznie tańszy od Seleni Racing i zastanawiałem się czy nie spełnił by swojej roli równie dobrze jak Selenia.
    A jeszcze tanszy, sprawdzony i majacy bardzo dobre opinie bedzie Mobil 5W/50. I lepszy na zime niz 10W... Odporny na upalanie... Same zalety.
    Krajcok
    GT JTD Q2 Rosso Scuderia 205 PS (historia)
    XKR 4.0 V8 kompressor

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Problem w tym że do JTSa tylko i wyłącznie olej 10w-60
    Niestety dlatego Mobil i Motul odpadają bo nie ma ich w tej specyfikacji.
    Poza tym wszystkie 10w-60 są CAŁKOWICIE syntetyczne

  5. #5
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    Cytat Napisał cuoreventi Zobacz post
    Problem w tym że do JTSa tylko i wyłącznie olej 10w-60
    Niestety dlatego Mobil i Motul odpadają bo nie ma ich w tej specyfikacji.
    Poza tym wszystkie 10w-60 są CAŁKOWICIE syntetyczne


    Valvoline VR1 Racing 10W-60. jest pol syntetykiem

  6. #6
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Cytat Napisał -BamBosZek- Zobacz post
    Valvoline VR1 Racing 10W-60. jest pol syntetykiem

    Nie koniecznie, w tej chwili większość dostępnych u nach to full syntetyk, ale jak się człowiek uprze to i owszem idzie kupić ten olej wykonaniu semi syntetyk.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Zajrzałem do instrukcji obsługi. Tak jak myślałem do JTSa zalecają tylko w pełni syntetyczny SAE 10w-60. Czyli w takim razie Valvoline odpada?
    Zwłaszcza że mam teraz selenie.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar -BamBosZek-
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Bielsko-Biała
    Auto
    156 3.0 24v
    Postów
    2,281

    Domyślnie

    to ze zalecaja nie znaczy ze zabraniaja jesli zejdziesz klasa nizej czyli z syntetyku na pol syntetyk i dalej na mineralny nie powinienes juz wracac wyzej, a jakiej firmy to juz Twoja decyzja

  10. #10
    Użytkownik Romeo Avatar cuoreventi
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    Alfa 156 2.0 JTS 16v
    Postów
    4,198

    Domyślnie

    Kiedy ja nie chce schodzić.
    Póki mnie stać chce ją zalewać najlepszym olejem jaki może być.
    Mam Selenie Racing, myślałem właśnie po opiniach o Valvoline, ale teraz jak się dowiedziałem że faktycznie nie jest całkowicie syntetyczny to jestem w kropce.

Podobne wątki

  1. [159] Płukanie silnika 1,9 JTDm
    Utworzone przez _jedrek_ w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 12-03-2014, 11:46
  2. Płukanie silnika od wewnątrz
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 23-02-2013, 21:34
  3. buja przy zmianie biegów - poduszki silnika?
    Utworzone przez decumanus w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 17-09-2012, 11:03
  4. Mycie, płukanie silnika
    Utworzone przez KornelPL w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 03-09-2012, 23:04
  5. [155] płukanie silnika po remoncie
    Utworzone przez NERO2287 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 27
    Ostatni post / autor: 31-01-2011, 20:55

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory