Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: 2,4 jtd komputer zaniża spalanie o ponad 2,5 litra!!

  1. #1
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie 2,4 jtd komputer zaniża spalanie o ponad 2,5 litra!!

    posiadam alficzke 166 2,4 jtd 98 rok i jej rzeczywiste spalenie w cyklu miesznym oscyluje w granicach 9,5 - 10 litrow nie ważne czy lekko dusze czy w podloge pedal gazu wcisnięty. Komputer natomiast pokazuje optymistycznie 7 l czy tez nawet dużo niższe spalanie. Co może byc tego powodem? Rozumiem że moze przeklamywac o 0,5 l ale żeby az o ponad 2,5?! Gdzie szukac problemu?

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Przepływomierz...
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    tak tez myslalem dlatego zalozylem nowy zalalem po korek zrobilem 200km znowu zalalem po korek...komputer pokazal srednie 6,7 faktycznie wyszlo 9,4 na 100km....

    ---------- Post dodany o godzinie 17:13 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 16:48 ----------

    ma ktos jakies inne pomysly?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Nieszczelność w dolocie?? Inna wartośc powietrza mierzona przez przepływomierz, a inna dostarczona do silnika i powinno by to grac
    Ostatnio edytowane przez Matt21 ; 08-01-2010 o 17:41
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  5. #5
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    wszystko szczelne jest moze jeszcze dodam ze mam taki problem jak obroty wchodza powyzej ok 3,5 tys obrotow to zapalaja sie wtryski i pojawia sie blad PO235 czujnika wspomagania turbosprezarki czy jakos tak...

    ---------- Post dodany o godzinie 19:26 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:26 ----------

    tzn na pierwszych 3 biegach jest wszystko ok dopiero od 4 tak sie dzieje

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar Matt21
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Szopie
    Auto
    Po-Jeep Grand Cherokee - luźno spasowany, wysokoobrotowy 1.6 TS
    Postów
    796

    Domyślnie

    Zmienna geometria turbiny się kłania.
    DIESEL POWER - BEZ DYMU NIE MA OGNIA !!
    Honda CBR 929 - DYMU BRAK OGIEŃ POZOSTAŁ









  7. #7
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    turbina sprawdzona sztanga sie rusza tak jak powinna

    ---------- Post dodany o godzinie 19:48 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 19:48 ----------

    tak wiec lopatki napewno sie otwieraja

  8. #8
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    ma ktos jeszcze jakies pomysly?!

  9. #9
    Użytkownik Świeżak Avatar arturo
    Dołączył
    06 2007
    Mieszka w
    Gliwice
    Auto
    Alfa 156 2,4 JTD 2001r
    Postów
    115

    Domyślnie

    Cytat Napisał mwiciu Zobacz post
    posiadam alficzke 166 2,4 jtd 98 rok i jej rzeczywiste spalenie w cyklu miesznym oscyluje w granicach 9,5 - 10 litrow nie ważne czy lekko dusze czy w podloge pedal gazu wcisnięty. Komputer natomiast pokazuje optymistycznie 7 l czy tez nawet dużo niższe spalanie. Co może byc tego powodem? Rozumiem że moze przeklamywac o 0,5 l ale żeby az o ponad 2,5?! Gdzie szukac problemu?
    Fakt,że AR 166 jest cięższa od 156 ale spalanie 9,5-10l w mieszanym to dla mojej stanowczo za dużo.W mieście spalam 7,5-8,5l maks a co dopiero w mieszanym !!. Może masz jakiś lewy wyciek a komp wskazuje dobrze ?
    7l a może i mniej w cyklu mieszanym to jest dobre i raczej realne spalanie.

    ---------- Post dodany o godzinie 22:56 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 22:53 ----------

    Cytat Napisał mwiciu Zobacz post
    tak tez myslalem dlatego zalozylem nowy zalalem po korek zrobilem 200km znowu zalalem po korek...komputer pokazal srednie 6,7 faktycznie wyszlo 9,4 na 100km....
    Moim zdaniem średnie spalanie rzędu 9,4l/100km jest niemożliwe do osiągnięcia i raczej stawiałbym na wyciek lub "nieefektywne" zużycie paliwa albo "lewy" dystrybutor
    Ostatnio edytowane przez arturo ; 09-01-2010 o 23:02

  10. #10
    mwiciu
    Gość

    Domyślnie

    w miejscu gdzie autko stoi nie ma zadnej plamy tak wiec raczej nie cieknie a paliwo tankuje tylko na BP. wczesniej mailem 156 z tym silnikiem to w miescie przy bardzo ciezkiej nodze nigdy wiecej jak 9,5 l a 166 jest o ile dobrze pamietam to o niecale 100kg tylko ciezsza

Podobne wątki

  1. Komputer pokazuje wysokie spalanie
    Utworzone przez peter779 w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 28-10-2021, 16:58
  2. Problem komputer pokładowy-spalanie
    Utworzone przez adryś w dziale 147
    Odpowiedzi: 43
    Ostatni post / autor: 03-04-2014, 06:59
  3. Spalanie a komputer pokładowy
    Utworzone przez Nemiks w dziale 147
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 12-01-2013, 08:15
  4. [159] Komputer pokładowy / spalanie chwilowe
    Utworzone przez AirAjti w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 34
    Ostatni post / autor: 18-10-2012, 08:11
  5. [146] Komputer pokładowy- spalanie,temperatura etc...
    Utworzone przez rodik w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 04-07-2011, 09:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory