Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Szlif Walu 2.0 TS

  1. #1
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 2.0TS 1998 ciemna zielen
    Postów
    58

    Domyślnie Szlif Walu 2.0 TS

    Witam
    Obrocila mi sie panewka na drugim korbowodzie,wiadomo oprocz walu korbowod rowniez nie jest za gladki czy jego rownierz musze dawac do szlifu?Czy to wogle sie da?
    Druga kwestia jest taka ze po rozebraniu wszystkiego okazalo sie,ze panewki glowne nie sa za ciekawe i na ostatnim mocowaniu rownierz troche wal dostaj jak i blok silnika.Na bloku sa minimalne kreski,i czy zwiazku z tym blok tez musze oddawac do szlifu tam gdzie sa panewki??
    Jakie moga byc ewentualne koszta,bo nie wiem czy bedzie sens to wszystko robic??
    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Musisz szlifowac wał - pytanie czy jeszcze "wyda" kosztg szlifu to 150-300zł
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    wał AR ma utwardzany powierzchniowo - nie szlifuje się ich. jedyne co to nowy wał (albo sprawna używka)
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  4. #4
    Hanys Romeo Avatar george11
    Dołączył
    04 2008
    Mieszka w
    slask
    Auto
    GT, Lancia Ypsilon 1,3 JTD 03'było jest BMW 225xe, Ford Custom 2.0 2018.
    Postów
    2,252

    Domyślnie

    Jesli Twój mechanik nie umie Ci nic doradzic, zawieź do zakładu blok wraz z pokrywami panewek głównych i srubami, wał i korby.
    Szlifierz dysponujacy narzedziami pomiarowymi i doswiadczeniem powie Tobie, co da sie z tego zrobić i ile to bedzie kosztowac.
    Trudno ocenic uszkodzenia nie widzac ich.
    pozdrawiam.

  5. #5
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    jak na wale uszkodzenie da się wyczuć palcem to na pewno nie jest z nim dobrze..

    tak jak napisał george11 - daj do szlifierza i on Ci to pomierzy i powie co i jak ..
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    fr33 z całym szacunkiem, ale nie pisz bzdur. Wały we wszystkich TS-ach się szlifuje, natomiast nie szlifuje się wałów w 2,5 i 3,0 V6.

    Zresztą Twój drugi wpis zaprzeczył pierwszemu.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  7. #7
    Użytkownik Rowerzysta
    Dołączył
    10 2008
    Mieszka w
    Szczecin
    Auto
    AR 156 2.0TS 1998 ciemna zielen
    Postów
    58

    Domyślnie

    Na wale jak i na bloku czy tez tym korbowodzie gdzie sie obrucila sa widoczne jak i wyczuwalne zaglebienia.Paneki glowne wygladaja tak jak by zdarla sie pierwsza warstwa panewki a pod spodem jest druga/Jutro zawioze wszystko do szlifierza i niech ocenia,ale pomalu cos czuje ze chyba taniej i szybciej bedzie kupic nowy(uzywany)silnik.Cena uzywanego walu jest rowna 1/3 silnika plus dochodza inne koszta-rozrzad,pierscionki,planowanie glowicy,wymiana uszczelniaczy,nowe sruby do glowicy itd...

    A czy silniki ts 16v 2.0 sa wszystkie takie same,bo na allegro sa niby 2.0 16V ale z metalowa pokrywa i kolektorem dolotowym tez,a ja mam wszystko plastikowe.No i oznaczenie silnika tez niby sie roznia-Ktos cos moze wie na ten temat????

  8. #8
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wujek Zobacz post
    fr33 z całym szacunkiem, ale nie pisz bzdur. Wały we wszystkich TS-ach się szlifuje, natomiast nie szlifuje się wałów w 2,5 i 3,0 V6.

    Zresztą Twój drugi wpis zaprzeczył pierwszemu.
    mój drugi wpis mówi o tym, że szlifierz wyda "wyrok" na wał.. samemu raczej nie zmierzy się go..

    TS 8V ma wał AZOTOWANY więc błędem jest mówić, że wszystkie TS da się szlifować... do 8V nawet nie ma panewek na inny wymiar niż nominał..

    wydaje mi się, że TS 16V też ma utwardzany, lecz napisałem tak biorąc pod uwagę 8V.. może być tak jak piszesz
    Ostatnio edytowane przez fr33 ; 07-02-2010 o 21:17
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

  9. #9
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Cytat Napisał fr33 Zobacz post
    wał AR ma utwardzany powierzchniowo - nie szlifuje się ich. jedyne co to nowy wał (albo sprawna używka)
    Kolego coś tam słyszałeś ale dokładnie wie wiesz, więc nie wprowadzaj ludzi w błąd. Wszystkie wały są utwardzane powierzchniowo - są dwie podstawowe metody azotowanie i nawęglanie + hartowanie idukcyjne. Wały azotowane najczęściej mają niewielką grubość warstwy utwardzonej i nie nadają się do szlifu - taki wał jest w silniku V6. Natomiast wały w TSach jak najbardziej producent przewidział do szlifu - nawet dwóch... Dostępne sa równiez panewki pod I i II szlif.
    Ostatnio edytowane przez Maciek-156 ; 08-02-2010 o 10:00
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  10. #10
    Administrator ds. zlotu Romeo Avatar fr33
    Dołączył
    08 2006
    Mieszka w
    Czestochowa, Poland
    Auto
    164 Super TS
    Postów
    1,618

    Domyślnie

    przyznam się, że nie wiedziałem, że 16V da się szlifować.. 8V na pewno się nie da bo jest azotowany.
    Jurajski Klub Alfa Romeo
    www.jkar.org

    Warsztat samochodów włoskich
    www.flar-ital.pl

    Dorabianie części, elementów itp na zamówienie - kontakt PW

Podobne wątki

  1. Który szlif panewek
    Utworzone przez gucio_m_g w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 03-06-2013, 18:23
  2. Szlif wału w silniku 3.0
    Utworzone przez jacco w dziale 166
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 02-02-2011, 16:59
  3. Szlif wału 2.0 16V TS
    Utworzone przez bielu1996 w dziale 166
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 09-11-2010, 19:02
  4. szlif glowicy
    Utworzone przez Jeson w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 05-09-2007, 18:00
  5. Szlif wału korbowego!
    Utworzone przez Olowek w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 06-06-2007, 09:08

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory