Pokaż wyniki od 1 do 9 z 9

Temat: Różnice w wersjach 98-01 i 01-03

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie Różnice w wersjach 98-01 i 01-03

    Witam. Tak szperam po necie i znalazlem info ze Alfa Romeo 166 byla produkowana w 3 generacjach:
    od 1998 do 2001
    od 2001 do 2003
    od 2003 do 2007

    I teraz ciekawi mnie Jakie sa roznice wizualne pomiedzy pierwsyzmi dwoma generacjami... Drugie pytanie to zauwazylem ze w pierwszej generacji silnik 3.0 mial 226 koni a w drugiej juz 220. Czyli ze silniki sie roznia czy to tylko zmiana programu... Bylbym wdzieczny za odpowiedz na nurtujace mnie pytania
    Pozdrawiam.

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar lucek
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Suwałki
    Auto
    166-2.4 JTD-99r
    Postów
    118

    Domyślnie

    Ograniczenie mocy w kolejnych generacjach to nic innego jak ekologia/ochrona środowiska(tak podejrzewam), tak samo jak wycofanie silnika V6 turbo.
    Co do różnic pomiędzy wersją 1 a 2 -sądzę że jedynie rożniły się nieco wyposażeniem.

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Belfer
    Dołączył
    01 2007
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    Chwilowo: 156 GTA Q2, 159 TBI, Lancia Phedra FL, 147 2.0 3D, RAV4 04' i GT JTD
    Postów
    7,540

    Domyślnie

    Cytat Napisał abezus Zobacz post
    Witam. Tak szperam po necie i znalazlem info ze Alfa Romeo 166 byla produkowana w 3 generacjach:
    od 1998 do 2001
    od 2001 do 2003
    od 2003 do 2007

    I teraz ciekawi mnie Jakie sa roznice wizualne pomiedzy pierwsyzmi dwoma generacjami... Drugie pytanie to zauwazylem ze w pierwszej generacji silnik 3.0 mial 226 koni a w drugiej juz 220. Czyli ze silniki sie roznia czy to tylko zmiana programu... Bylbym wdzieczny za odpowiedz na nurtujace mnie pytania
    Pozdrawiam.
    Ograniczenie mocy i wycofanie silnika 2.0 V6 wiązało się między innymi z wprowadzaniem norm Euro3. Nie tylko te silniki musiały się temu poddać, ale również TSy 1,8 i 2,0. Poza tym zmiany dotyczyły niektórych elementów wnętrza i jak wspomniano wyżej wyposażenia.

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    Dzieki za pomoc... Probowalem doszukiwac sie jakiegos delikatnego face liftingu ale nie moglem znalezc i wasze odpowiedzi tlumacza mi dlaczego. Dzieki jeszcze raz. Pozdrawiam.

  5. #5
    Użytkownik Alfista Avatar tomaz
    Dołączył
    05 2008
    Mieszka w
    Poznań
    Auto
    166 3.0V6 Sportronic | szybkie daily
    Postów
    4,456

    Domyślnie

    z punktu widzenia użytkownika, który będzie musiał serwisować takie auto, różnice mogą okazać się poważniejsze
    - wersja 2.5V6 190KM i 3.0V6 226KM (euro2) ma 1 sondę lamba = mniejszy koszt przy wymianie, mniejsze problemy przy ew. montażu nieoryginalnych tłumików/katalizatorów (sprawdź sobie ceny oryginałów...)
    - wersja 2.5V6 188KM i 3.0V6 220KM (euro3) ma 2 sondy lamba... nie porównywałem osiągów, ale słyszałem że są odczuwalnie słabsze te silniki (wiem, trudno w to uwierzyć... ale taką słyszałem opinię od mechanika który robi alfy już X lat)

    pozdrawiam,
    ~tomaz
    166 2.5V6 CF2 Sportronic była | 166 3.0V6 CF3 Sportronic @ 241KM / 291Nm jest
    Moja 166 Grigio Chiaro: http://www.forum.alfaholicy.org/nasz...ml#post1222435
    Więcej Alfy: https://www.youtube.com/channel/UCA7...kh5YZ4Hy4vTsew
    Szybkie daily: https://www.forum.alfaholicy.org/prz..._s5_tomaz.html


  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    Peugeot 407SW, EW10A
    Postów
    657

    Domyślnie

    W sumie nie tak trudno uwierzyc w to... Tak sie zastanawialem... Bo jesli chodzi o mniejsza emisje spalin to zapewne auto musi byc slabsze bo moc idzie w parze ze zuzyciem paliwa... Mozliwe ze nie jest to 6km tylko 16 badz 26 koni mniej no nie wiem ale w sumie na tak ciezki woz to moze byc duzo. Na mechanice nie znam sie kompletnie wcale ale tak sobie to wzielem na chlopski rozum Moze sie myle a moze nie...

  7. #7
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Z ważniejszych zmian o których czytałem to zmieniona charakterystyka przedniego zawieszenia, zdaje mi sie ze chodziło o amortyzatory. Miało to poprawić efekt tzw. nurkowania przy hamowaniu za co były krytykowane 166tki.
    Z detali które widzę to np. dodanie na konsoli środkowej przycisku do blokowania centralnego mam to w JTD 2001 a nie mam w V6 2000. Więcej różnic w środku nie widzę - aaa w 2001 nie mam kontrolki zapalonych świateł mijania a w 2000 mam.

  8. #8
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Tak jak Scorpion napisał, po 2001 włosi poszli po rozum do głowy i zmienili charakterystykę amortyzatorów, już 166 nie nurkuje jak łódka przy nagłym dohamowaniu. Co do silników V6 jak ktoś wspominał silniki z EURO3 dostały nowy sterownik wtrysku, i trochę więcej sond lambda plus katalizatorów [dwie sondy przed katalizatorami pionowymi, trzecia za katalizatorami, katalizatorów sztuk 4 ], do tego maja inne wtryski PB [mniejsze wydajnościowo i trochę różniące się budową] tak poza tym do faceliftingu nic zbytnio się nie zmianiało. Różnica mocy w benzyniakach to jak napisano ekologia, jeździłem i 3.0V6 euro2 i euro3, i niestety ostatni stracił dużo z charakteru, tak samo jak i zresztą poliftowe 3.2 pochodzące ze 156GTA ale zgoła inaczej wystrojone.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  9. #9
    Alfa166Nero
    Gość

    Domyślnie

    Errata, dzisiaj miałem okazję przejechać się JTD i jednak też ma tą >< kontrolkę świateł mijania

Podobne wątki

  1. [Giulietta] Upgrade: czesci od MY2014 w wersjach do przed liftu
    Utworzone przez Jabolek w dziale MiTo/Giulietta
    Odpowiedzi: 25
    Ostatni post / autor: 21-11-2017, 23:07
  2. [145] JTD - różnice?
    Utworzone przez Klakierr w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 27-08-2014, 14:55
  3. [Brera] Czy kontrolka poziomu płynu spryskiwaczy jest we wszystkich wersjach?
    Utworzone przez pafka w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-02-2013, 15:13
  4. [155] Skórzana tapicerka przed liftem - w jakich wersjach 155?
    Utworzone przez maicher w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 32
    Ostatni post / autor: 06-12-2012, 00:02
  5. Róznice w wersjach 156
    Utworzone przez lukasmily w dziale 156
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 15-12-2010, 11:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory