Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: Asr

  1. #1
    orzech124
    Gość

    Domyślnie Asr

    Od kilku dni jestem posiadaczem pięknej Alfy 156 z 2004 roku.Autko wyposażone jest w sysytem ASR - ale dziś wjeżdzając do garazu koła "buksowały" - a myślałem ,ze właśnie ASR temu zapobiega - żadna kontrolka wskazująca na usterkę się nie pali. Oczywiści przycisk ASR OFF jest wyłączony.Moje pytanie: w jakich sytuacjach włącza się ASR? Czy jest to sygnalizowane jakimś komunikatem,lampką,ostrzeżeniem etc.? Auto jest wyposażone również w ESP. Niestety już prawie pośniegach to i przetestować nie ma jak.

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar tommi
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Poz
    Auto
    Biała: 159 TI SW 2,4 JTDm , Niebieska: Impreza GT Turbo 2,0 MY00
    Postów
    406

    Domyślnie

    Cytat Napisał orzech124 Zobacz post
    Od kilku dni jestem posiadaczem pięknej Alfy 156 z 2004 roku.Autko wyposażone jest w sysytem ASR - ale dziś wjeżdzając do garazu koła "buksowały" - a myślałem ,ze właśnie ASR temu zapobiega - żadna kontrolka wskazująca na usterkę się nie pali. Oczywiści przycisk ASR OFF jest wyłączony.Moje pytanie: w jakich sytuacjach włącza się ASR? Czy jest to sygnalizowane jakimś komunikatem,lampką,ostrzeżeniem etc.? Auto jest wyposażone również w ESP. Niestety już prawie pośniegach to i przetestować nie ma jak.
    A zapala się żółty trójkąt VDC na desce po przekręceniu kluczyka? Spróbuj ruszyć dynamicznie i zamieszaj porządnie kołami, jeżeli nie będzisz słyszał charakterystycznego stukania w okolicach przodu a koła będą swobodnie buksować to znaczy że miałeś ASR/VDC ale to historia, kontrolki wygaszone lub zmostkowane z jakims innym układem przez poprzedniego własciciela/handlarza


    Blue....

    "Life is racing, everything else is just waiting" - Steve McQueen

  3. #3
    orzech124
    Gość

    Domyślnie

    Kontrolka zapala się i gaśnie po odpaleniu. Kiedy koła buksują ta kontrolka miga - więc teoretycznie powinno być ok! Stuki również słychać - ale słychać również jak koła buksują.Albo źle rozumiem ideę i zasadę działania ASR . Myślałem,że ta kontrolka oznacza działanie systemu VDC anie ASR . Jak działa ASR to obroty nie spadają tylko moc?

  4. #4
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał orzech124 Zobacz post
    Kontrolka zapala się i gaśnie po odpaleniu. Kiedy koła buksują ta kontrolka miga - więc teoretycznie powinno być ok! Stuki również słychać - ale słychać również jak koła buksują.Albo źle rozumiem ideę i zasadę działania ASR . Myślałem,że ta kontrolka oznacza działanie systemu VDC anie ASR . Jak działa ASR to obroty nie spadają tylko moc?
    Z tego co opisujesz, to wszystko jest OK.
    Kiedy koła tracą przyczepność wówczas system "zabiera" im napęd (co sygnalizowane jest kontrolką w kształcie trójkąta w okręgu ze strzałką), więc koła przestają się obracać, co dla systemu jest jednoznaczne z tym, że odzyskały przyczepność, więc system znów "podaje" napęd na koła, aż do momentu kiedy stracą przyczepność i tak w kółko. Wszystko polega na pomiarze prędkości obrotowej poszczególnych kół i porównywaniu ich ze sobą.
    ASR nie jest idealnym rozwiązaniem, sprawdza się chyba tylko w przypadku kierowców, którzy na śniegu ruszają z odcięcia Doświadczony kierowca w zimie raczej go wyłącza.
    Pozdrawiam.
    - Rafał

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  5. #5
    Użytkownik Alfa i Omega Avatar iwok
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    okolice Poznania
    Auto
    już nie alfa :)
    Postów
    499

    Domyślnie

    Nie wiem jak to jest w 156, ale w 166 system ASR jest załączony wtedy, gdy kontrolka na przycisku ASR nie jest zapalona.

  6. #6
    orzech124
    Gość

    Domyślnie

    No to dokładanie tak jak w 156, i u mnie nie jest zapalona, ale po odpowiedziach jestem uspokojony. Dzięki

  7. #7
    Użytkownik Embrion
    Dołączył
    10 2010
    Mieszka w
    Wolbórz
    Auto
    Alfa Romeo 147 Twin Spark 1,6 16 V 105 Km
    Postów
    22

    Domyślnie

    A jak rozebrać panel ASR??? Tam gdzie jest przycisk???

  8. #8
    Grigori
    Gość

    Domyślnie

    Podważ on jest na zatrzaskach powinien ładnie puścić, przynajmniej u mnie tak jest więc u Ciebie na pewno podobnie
    Złap czymś i do góry, tylko nie po urywaj zatrzasków z umiarem to zrób Ja to zrobiłem ręką, bez żadnych przyrządów

  9. #9
    Kayrol
    Gość

    Domyślnie

    ASR w alfach poprostu nie działa, to niedopracowany system i nie dziw się ze nie zapobiega obracaniu kołami, popsrostu jest bardzo słaby. W audi czy vw eds działa pięknie ucinająć moc silnikowi, w Alfie nie dzieje się nic - sprawdzone na kilku autach.

  10. #10
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    01 2011
    Mieszka w
    Gdynia
    Auto
    156 2.5 V6 190HP 1999, 159 1.9jtdM 150KM 2006
    Postów
    1,317

    Domyślnie

    W VW działa tak dobrze, że gasi silnik pod górkę. Super działa

    Cytat Napisał Kayrol Zobacz post
    ASR w alfach poprostu nie działa, to niedopracowany system i nie dziw się ze nie zapobiega obracaniu kołami, popsrostu jest bardzo słaby. W audi czy vw eds działa pięknie ucinająć moc silnikowi, w Alfie nie dzieje się nic - sprawdzone na kilku autach.

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory