Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 27

Temat: [33] Problem z wolnymi obrotami

  1. #1
    mariuszp
    Gość

    Domyślnie [33] Problem z wolnymi obrotami

    Witam!!Panowie pomocy, potrzebuję fachowej porady!!
    AR 33, 1.7 IE wtrysk Jetronic. Jak w tym systemie reguluje się wolne obroty silnika? Pytam, bo mam z nimi problem. Na ciepłym silniku (wolne ustawione są na 900) po przegazowaniu silnika gaśnie, albo zjeżdza do 500 i wyrónuje do 900. Przewody podciśnieniowe sprawdzałem, również potencometr położenia przepustnicy. Silnik ma moc, zbiera się ok, na wolnych pyrka super (nie tłucze sie), tylko to gaśniecie..Jaka moze być przyczyna? Dodam iz regulowałem dziś potencjometr względem przepustnicy i jest ustawiony tak, iż na po jej uruchomieniu (dosłownie o milimetr) słychać "kliknięcie". Ustawiałem tak, iz był cały czas po "kliknięciu", chodził troszkę szybciej i nie gasł, ale czy tak ma być?
    Proszę o porady!!!

  2. #2
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszp
    Ustawiałem tak iz był cały czas po "kliknięciu", chodził troszkę szybciej i nie gasł, ale czy tak ma być?
    To jest złe ustawienie , komputer wydłużył czas wtrysku do komory spalania będzie dużo więcej palił . Na innym forum napisałem przepustnica klapkowa chodzi o przepływomierz klapkowy tam jest regulacja wolnych obrotów kluczem ampulowym pod wtyczką elektryczną przepływomierza

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  3. #3
    Użytkownik Rowerzysta Avatar prezesjm
    Dołączył
    06 2006
    Mieszka w
    DANKOWICE
    Postów
    87

    Domyślnie

    W układzie le3 jetronik nie ma potencjometru na przepustnicy. To jest tylko czujnik położenia przepustnicy. Wykrywa on dwa stany, stan biegu jałowego i pełne otwarcie przepustnicy. Najprościej ustawić właśnie tak na charakterystyczne kliknięcie, po lekkim dodaniu gazu powinno być słychać charakterystyczne kliknięcie. Dla pewności trzeba sprawdzić miernikiem , stan jałowy jeden zwarty (informuje Ecu że kierowca puścił gaz, chamowanie silnikiem ), lekkie uchylenia przepustnicy dwa rozwarte i prawie przy pełnym uchyleniu przepustnicy (około 70%) zwiera się drugi zestyk informujący Ecu że kierowca potrzebuje pełnej mocy. Układ nie ma silnika krokowego więc obroty jałowe reguluje się śrubką, zwykle na przepustnicy. Do podwyższenia obrotów na zimnym silniku jest zawór termobimetaliczny, jak układ jest zimny to otwiera dodatkowy kanał powietrza ( obejście przepustnicy) i mamy podniesione obroty. Jest on zasilany na stałe podczas pracy silnika i powoli rozgrzewając się przymyka obejście zmniejszając obroty. Regulacje obrotów trzeba przeprowadzać na ciepłym silniku, na zimno zawór dodatkowy jest ustawiony fabrycznie i zwykle nie potrzeba regulacji ( choć można). Na przepływomierzu można regulować skład mieszanki czyli poziom Co w spalinach. W zależności czy jest wersja z sondą czy bez regulacje są elektroniczne lub mechaniczne . Jeśli masz problemy z takimi obrotami to pamiętaj że ten układ jest niesamowicie wrażliwy na szczelność dolotu, rurki , rureczki pomiędzy przeplywomierzem a kolektorem, sam kolektor ssący muszą być idealnie szczelne. Przepustnica musi byc czysta i bez luzów, ustawiona bardzo dokładnie na fabryczny luz. tu nie ma krokowca który kompensuje nawet duże rozbierzności. Następnym powodem może być uszkodzenie przepływomierza ( ścieżki oporowej), uszkodzenie sondy ( jeśli jest). Układ Ecu silnika jest w obudowie przepływomierza.
    LANCIA KAPPA V6, Fiat CROMA 2.0, Fiat CROMA V6, RITMO 1,5 ie - 32V i 550 kM w sumie
    www.lanciapolska.org/forum - forum Lancii

  4. #4
    mariuszp
    Gość

    Domyślnie

    Dzięki za odpowiedzi, swoja droga juz po problemie, doszedłem jeden dzień wczesniej do rozwiazania. Faktycznie ustawia się wolne jak na gaźniku, śrubką ustawia sie wychylenie przepustnicy...i to całą regulacja. Ja miałem problem ze subka (nie dała się wykrecic) ale ustawiłem po prostu potencjmetrem (pociagnął przepustnice za sobą). Klika dopiero po min dodaniu gazu, czyli wszystko zgodnie z teoria. Dodam że wczesniej wymyłem przepustnicę, powalczyłem z rurkami. Teraz chodzi idealnie, wczesniej się trzepał na wolnych, teraz pracuje równiutko i co najwazniejsze nie gaśnie. Docelowo będe musiał sciagnąć przepustnicę i powalczyć z śrubka regukacyjną, wtedy będzie tip top. Co do układu wtryskowego to posiada on sondę lambda (nówka) a ecu w moim modelu znajduje się (tak mi się wydaje) w komorze podszybia z prawej strony. Jest b.mały w stosunku do nawet ecu z 1.4 (posiadam taki jakby ktos chciał). Na przepływomierzu jest jakas plastikowa śrubka, i to nia prawdopodobnie ustawia sie skłąd mieszanki (czyli CO). Pozdrawiam

  5. #5
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał mariuszp
    Faktycznie ustawia się wolne jak na gaźniku, śrubką ustawia sie wychylenie przepustnicy...i to całą regulacja
    To jest żle ustawiona przepustnica. Przapustnica na wolnych obrotach powinna być całkowicie zamknięta do regulacji wolnych obrotów jesli jest mozliwość ustawienia jej ręcznie powinien być dodatkowy kanał powietrzny( bay pass ) w którym jest śruba regulacyjna jeśli jej nie ma to jest silniczek krokowy . Sprawdziłem w Eperze i okazuje się że ma zawór termiczny i silniczek krokowy więc ustawień ręcznych nie ma tylko elektroniczne http://www.spangerum.com:7080/navi?M...OD=1&DRW_NUM=5

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  6. #6
    mariuszp
    Gość

    Domyślnie

    75andrew155 dzięki za zaangazowanie i podpowiedzi, zawór powietrza dodatkowego jest i wyglada dokładnie tak jak na schemacie z linku. I prawdopdobnie działa bo rano silnik chodzi szybciej (1200-1300 obr/min). Z czasem jak sie zagrzeje to spadają na 1000. Natomiast nie doszukałem się silniczka krokowego, na pewno nie ma go na przepustnicy który by nia sterował, moze jest jakis zawór który steruje powietrzem dodatkowym tak jak pisałeś ale póki co nie udało mi sie go odnależć, zburzyłeś moje samozadowolenie , jutro będe grzebał, moze go znajdę? Ciekawa sprawa, jest juz kilka teorii, na razie jezdzę z uchylona przepustnicą i jest ok, ale chciałbym dojść na 100% jak ma być i uruchomic tą regulacje jezeli faktycznie jest, moze są rożne wersje? Swoja droga zawór powietrza dodatkowego jest tak ulokowany (pod kolektorem przy samym bloku) że ledwo go znalazłem! jezli coś znajdę to dam znać... Pozdr

  7. #7
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Zobacz post kolegi Strzały1 jak sobie sprytnie poradził regulując obroty klapą przepływomierza :shock:

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  8. #8
    Strzala_1
    Gość

    Domyślnie

    Przepraszam bardzo, ale nie regulowałem obrotów, a pozbywałem sie problemu z brakiem mocy i magicznymi 3 tysiącami z rana po odpaleniu. Co poniektórzy wiedza o jaki ból mi chodziło

  9. #9
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Cytat Napisał Strzala_1
    Przepraszam bardzo, ale nie regulowałem obrotów, a pozbywałem sie problemu z brakiem mocy i magicznymi 3 tysiącami z rana po odpaleniu. Co poniektórzy wiedza o jaki ból mi chodziło
    Jeśli pomyślisz trochę głębiej to okaże się że to ma wpływ na wolne obroty również ustabilizowanie klapy która się nie domyka i zdławia powietrzem silnik szczególnie na wolnych obrotach na zimnym silniku albo odwrotnie daje za mało powietrza

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  10. #10
    mekalina79
    Gość

    Domyślnie

    Witam
    Mam problem z wolnymi obrotami w 33 1,4 z 91 roku.
    Jak się nagrzeje to wszystko OK
    Ale po nocy, rano to targedia, wogóle nieche trzymać obrotów, musze cały szas trzymać nogę na gazie
    Alfa nigdy nie jeżdziła na LPG
    Wymieniłem czujnik temperatury silnika ten przy kolekotorze - niebieski, bo
    wyczytałem, że to może mieć jakiś wpływ, nietety bez reziltaów
    Byłem na diagnostyce komputerowej - diagnosta powiedział, że to komputer,
    Kupiłem inny komp i takie same objawy.
    Ciśnienie na cilindrach jest w graniocach 10.1- 10.3
    Już nie wiem co robić
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 28-04-2009 o 18:50

Podobne wątki

  1. Problem z wolnymi obrotami 1.8 TS
    Utworzone przez Czarek156 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 29-07-2015, 19:25
  2. [146] 1.6 TS 16V Problem z obrotami
    Utworzone przez ventiv w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2014, 07:21
  3. Odpowiedzi: 22
    Ostatni post / autor: 27-02-2012, 16:09
  4. Problem z wolnymi obr. na Pb przez LPG
    Utworzone przez Wujo w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 07-11-2010, 14:46
  5. problem z obrotami w 156 2.0TS
    Utworzone przez W@ri@t w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 13-04-2010, 09:01

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory