Strona 1 z 5 12345 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 45

Temat: Prośba o pomoc przed zakupem

  1. #1
    Jack
    Gość

    Domyślnie Prośba o pomoc przed zakupem

    Witam mam możliwość nabyć Alfe Romeo 155 1.8 TS z 1995.
    Jako, że nie jestem ekspertem prosiłbym o pomoc, na co zwrócić szczególną uwagę przed zakupem.
    Chciałbym w miarę możliwości uniknąć przykrych niespodzianek i nie potrzebnych kosztów po zakupie.
    Za wszelką pomoc z góry dziękuje.

  2. #2
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar aquarius01
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003
    Postów
    614

    Domyślnie

    Cytat Napisał Jack Zobacz post
    Jako, że nie jestem ekspertem prosiłbym o pomoc, na co zwrócić szczególną uwagę przed zakupem.
    Kupowanie używanego auta w naszym, pięknym kraju a szczególnie kiedy jest to pojazd w tym wieku (jak by nie patrzeć to już piętnaście lat na karku) nie licz, że znajdziesz perełkę bo takowych już nie ma. Do takiego auta trzeba dołożyć i to nieraz zdecydowanie więcej niż nieraz wyłożyło się na jego zakup. Pół biedy jeżeli robi się to świadomie i szykuje się ową perełkę "samemu". Tragedia będzie wtedy, kiedy okaże się, że zakup pod wpływem emocji okaże się wtopą stulecia i skarbonką bez dna. Zostajesz wtedy ze szrotem pod domem, którego nie ma za co naprawić. Jak się nie znasz to oględziny samochodu zrób z kimś doświadczonym - najlepiej miłośnikiem marki - takowego ze swoich okolic powinieneś tutaj znaleźć. Sprawdzić trzeba wszystko poczynając od dokumentów na brudzie w popielniczce skończywszy. Do ceny zakupu dolicz 50% tej kwoty, która będzie potrzebna na doprowadzenie auta do jako takiej kondycji i poziomu bezpieczeństwa. Jeżeli wyjdzie Ci, że nie masz takich pieniędzy odpuść bo nie stać Cię na ten samochód. Zawsze kupuj oczyma i głową. Nigdy się nie napalaj i nie daj tego odczuć sprzedającemu. Bądź obojętny i jak nie spodoba Ci się choć jeden szczegół, którego sprzedający nie może wyjaśnić odpuść - nie ten to inny. Zawsze szanuj swoje pieniądze, których nikt Ci nie dał, a które będziesz musiał wydać. Miej oczy szeroko otwarte a będzie dobrze
    Ostatnio edytowane przez aquarius01 ; 17-03-2010 o 11:43
    Pozdrawiam
    Zbyszek
    Lancia Phedra 2.2 JTD 2003 była AR 145 1.6 TS 1997

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Może ja się wypowiem bardziej precyzyjnie.
    Najpierw musisz się określić jaki silnik.
    Model alfy 155 dzieli się na 2 grupy: przed lifingiem 92-95 i po liftingu 95-97r
    Silniki jakie w nich występowały to:
    -przed liftingiem:
    1.7 1.8 2.0 TS 8zaworowy
    2,5V6 12V
    1.9 TD
    2.5 TD
    2.0 16V TURBO 4x4
    -po liftingu
    1.6 1.8 2.0 TS 16zaworowy
    reszta silników pozostaje ta sama.

    Karoseria:
    -po liftingu zmieniono karoserie o przednie i tylne błotniki oraz tylne drzwi. Przednie atrapki tak samo jak kierunki na błotnik były różne w zależności od rocznika ale mniejsza o to.

    Wnętrze:
    Tam nie zmieniło się nic poza zmiana w wyborze foteli(osbiscie według mnie standardowe fotele po liftingu mają beznadziejne obszycia)

    Zawieszenie i technologia

    Pozmieniano kilka nie istotnych pierdół także nie ma tu sensu się rozpisywać.

    Co do silnika,
    to zacznę od silników typu :

    -twin spark 8V,
    Rozrząd na łańcuchu, 2 świece na cylinder to chyba najważniejsze co powinieneś o nim wiedzieć. Nie musisz wymieniać paska bo go nie ma. Rozrząd jest na łańcuchu a wiec rozrząd jest jakby bezobsługowy. Raz na ruski rok naciąga sie w nim łańcuch co jest prostą czynnością. Silnik bardzo łatwy w konstrucji niż pozostałe, według mnie łatwo znaleźć w nim usterkę jeżeli taka wystąpi, zatarcie wału praktycznie tu się nie zdarza , chyba że ktoś jest totalnym idiota i w silniku nie ma oleju. Głowicy raczej nigdy nie uszkodzisz bo nie ma możliwościa zerwania paska bo go nie ma a zerwanei łańcuszka jest nie możliwe. Do jazdy miejskiej osobiscie polecał bym silnik o poj. 1.8 a na trase 2.0 poniewż przełożenie skrzyni silnika 1.8 do miasta jest idealne natomiast na trasie będzie się pociś przy sskrzyni w alfie 2.0 . Silnik 1.7 ma mniejszą moc i daje naj mniej frajdy ze wszystkich tych silników TS i nie ma wariatora który troszkę zmienia moment obrotowy co za tym idzie daje lepszą frjde z jazdy. wariatory w tych silnikach chyba się nie psują. Mialem 20tych alf i w zadnym mi sie nie zepsuł. Jedyne co jest drażliwe w tych silnikach to kolektor wydechowy z żeliwa który gdy urwiesz nowego nie kupisz, używanego bedziesz musiał troche szukac a pospawanie bedzie trudne ale możliwe. Drugim minusem jest kolektor ssący wykonany z plastiku który jezeli auto bedzie miało problemy z zapłonem może strzelić i go rozwalić. Były też kolektory aluminiowe wiec warto na taki sobie zmienić ale nie wiem czy warto inwestowac kase na naprawy przed rzadką awaria. Silniki te jak i inne silniki alfy dobrze znoszą instalacje gazowe czy to te stare czy nowe typu wtrysu sekwencyjnego. Osobiscie ja bym polecał 1.8 TS 8V

    -kolejny silnik 2.5V6
    Nie będę się tu rozpisywał bo tych aut jest za mało żebyś kupil cos sensownego,

    -Q4 2.0 16V TURBO 4x4 to również auto nie dla ciebie bo za drogie i ciężko je kupić(pochwale się ze mam taką jak i również 2.5V6).

    Teraz pora na dieselki:
    -1.9 TD silnik z fiata lancii, tani w utrzymaniu, nie awaryjny, silnik uznawany za najlepszy silnik diesla w swych latach. Sąsiad ma taki i po prostu nie wciśnie cię w fotel ale jest oszczędny i bez problemowy spala 5l/100km

    -2.5 TD silnik VM troche skomplikowany, rozrząd na koła zembate, oddzielne głowce na kazdy cylinder, bardzo fajny mocny silnik jeżeli jest w dobrym stanie bo jeżeli kupisz zwłoki to się będziesz z nim męczył aż ci braknie pieniędzy na jego naprawy. Silnik chodzil równiez np w chryslerach.

    ERA SILNIKÓW Twin Spark 16V
    zmiany:
    -blok aluminiowy zastapiono żeliwnym
    -rozrząd na pasek co wiąże się z kosztami jego wymiany
    -wdliwy wariator którego wymiana nie jest łatwa a koszt samego wariatora 350zł
    -większa moc ale silnik ten w porównaniu do jednostek 8V trzeba wyżej kręcić aby poczuć moc a co za tym idzie apalanie jest ciut większe
    -przy nie dbalstwie o wymiany oleju często sidają w nich panewki i wał co wiąże się z wymianą silnika który kosztuje 2tys zł a silnik 8V sprzedawałęm po 500zl. więc różnica jest. Silniki te sprawiają mi dużo problemów bo często trudno je zrozumieć, łapie je jakaś głupawka którą żadko który mechanik zrozumie i wychwyci gdzie tkwi problem, Silnik ten jest na pewno trudniejszy w obsłudze.

    Wybór
    Osobiście dla mnie idealnym połączeniem byłby silnik 2.0 8V ze skrzynią od silnika 1.8V i karoserią po liftingu gdzie występowały silniki niestety 16V. Jeżeli lubisz diesle to kupuj 1.9TD one były też po litingu jak i przed. Nie proponował bym ci silników 2.5TD 2.5V6 bo to było by dla ciebie za duże wyzwanie jak na początek. Także kupuj jakiegoś twin sparka 8zaworowego z lat 92-95.

    Zakup
    Co do zakupu to zwróć uwage na tylne nadkola(tam gniją ze względu na wade konstrukcyjną), odcienie kolorów, podłużnice, zawieszenie, wybicie mechanizy różnicowego w skrzyni, silnik ma chodzic równo nie kopcić, nie chlapać mocno olejem, z korka możesz czuć jedynie podmuch z łańcuszka a nie konkretne ciśnie, auto ma nie kopcić i równo wchodzic na obroty. w silnikach TS masz możliwość sprawdzenia cisnienia oleju na zegarach wiec do tego się przyjżyj. Zawieszenie lepiej żeby nie pukalo ale jeżeli nawet gdzieś puknie to nie martw sie, nie jest ono jakoś specjalnie drogie, jezeli znajdiesz urwaną klamkę to licz 100zl za sztuke a lusterko 150zł za sztuke. Sprawdź stan łożysk McPersonów, sprężyn, zerknij też czy dupa jej za mocno nie siedzi, amortyzatory, i stan belki pod chłodnice bo często ją mocno korozja zjada, Ale nie przesadzaj z wybrzydzaniem bo to wszystko pierdoły, grunt to dobrze pracujący silnik i napęd i karoseria żeby była ładna a reszta jest mniej istotna bo koszta jej odnowienia nie są duże.
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 17-03-2010 o 19:29

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar Dziaru
    Dołączył
    03 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    155 2,0TD / 155 2,0TS / 155 1,8TS 8V / 155 2,0 16V / 164 2,0 TS 8V
    Postów
    1,487

    Domyślnie

    Zwórć uwagę jak juz pisali na tylne nadkola ( zwłaszcza jak jest samochód przed liftem - ma ranty na błotnikach ) . Wejdź sobie do kanału ( jak masz możliwośc i popatrz jak wygladją przednie sanki ( moje wygniły jak się okazało ) popukaj sobie przy progach czy tam czegoś nie ma . Jak będziesz miał mozliwośc to wsń ręke pod tapicerke podłogi w bagazniku - i jak najblizej krawędzi ja tam miałem ostro wpierdzielone przed ruda .
    Szczerze Ci powiem że takie ogladanie to zbyt wiele Ci nie da , bo koleś moze ją wypicowac . Ale jak juz poprzednik pisał popatrz na zegary jakie są ciśnienia , jak silniczek pracuje itd. Kupujesz TS-a , pogadaj z kimś na forum który na tym się zna zeby posłuchał jak silniczek pracuje itd.
    Tu masz linka do zdjęc z prac jakie zrobiłem w swojej moze coś podpatrzysz i rozjasni gdzie mozesz popatrzec czy tam na co zwrócić uwagę
    http://dziarek.wutanic.com/Bellla/


    A co "h0se166 " - To silniczek 1,9TD , pochodzi bardziej z Fiata Ducato - A co do wciskania w fotel , oj jak ją wyczujesz i będziesz ją kręcił to nie jednen zobaczy twój tylnt zderzaczek ( jak ostatni pan z Audi A3 który się ostro przeliczył )
    Ostatnio edytowane przez Dziaru ; 17-03-2010 o 14:02

  5. #5
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Z dieslami jest tak że tylko robią wrażenie ze auto przyśpiesza, bo diesel ma mocne nizsze obroty i wrażenia z jazdy nie mal każdym starszym dieslem są takie same: Wbijasz jedynke i but, dwójka, potem trójka auto wyje , kierowca zajarany a na liczniku 50!!!!!!!!!!
























    Kolego Dziaru. Napisałem że pochodzi z fiata no i mam racje , a to że chodził też w ducato świadczy że jest to bardzo wytrzymały silnik. ja go znam bardziej z tempry tipa i scudo i dedry bo takiemi autami jezdziłem. Co do osiągów to nie strasz mnie tym dieselkiem bo katalogowo ma on 13,5 s do 100km/h wiec ja w nim szału nie widze oprócz taniej eksploatacji i wytrzymałości bo osiągami nie ma się co chwalić. Co do korozji na tylnych błotnikach to i przed jak i po liftingu są one pognite przeważnie lub dobrze zaszpachlowane.
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 17-03-2010 o 19:23

  6. #6
    Użytkownik Znawca Avatar Wujek
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Olsztyn
    Auto
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS
    Postów
    1,303

    Domyślnie

    h0se166 w modelu 155 silników 1.4 nie było ani przed ani po liftingu.
    Alfa Romeo rządzi i wymiata na ulicach świata. Gniecie diesle i auta D.
    Alfa Romeo 155 2.0 16V TS '97 - była
    Alfa Romeo 156 2.0 16V TS '98 - była
    Renault Laguna III 2.0 T '08 - była
    Dodge Caliber 2.0 CVT '07 - był
    Renault Laguna 2.0 dCi '12 - jest
    Lancia Delta 1.4 TB '09 - była
    Alfa Romeo GT 2.0 JTS '04 - jest

  7. #7
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    Racja racja, cenna uwaga, zagalopowałem się bo w 145 i 146 sie naoglądałem tych silników.

  8. #8
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Silnik 8 zaworowy występował też w modelu po liftingu do roku 1996 i takiego szukaj

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

  9. #9
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    Łódzkie
    Auto
    Miałem ze 40 różnych alf romeo.
    Postów
    710

    Domyślnie

    No z tym andrzej to się nie zgodze bo widzialem mnóstwo alf 155 i z tego co mi wiadomo to w II połowie 95roku weszły Twin sparki 16V więc istnieją takie przypadki że karoseria po liftingu a silnik 8V ale ja spotkałem się tylko z kilkoma takimi przypadkami i były to wszystkie silniki 1.7 natomiast te z silnikami 1.8 które widziałem to były przekładki do których przyznali mi się właściciele. Takze nie dam sobie głowy uciąć ale nie zgodzę się z tobą do końca. Wg mnie w budzie po liftingowej oryginalnie mogły wyjść tylko pojemność 1.7 z 8V twin sparka. A ja osobiscie nie przepadam za tą najsłabszą benzynową jednostką więc niech kolega szuka czegoś przed liftingiem o poj 1.8 TS 8V lub 1.9 TD
    Ostatnio edytowane przez h0se166 ; 17-03-2010 o 20:47

  10. #10
    Administrator ds. moderatorów Quadrifoglio Verde Avatar 75andrew155
    Dołączył
    05 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    155 V6 1996 .r 155V6 1995r 3.0 12V
    Postów
    11,237

    Domyślnie

    Sami oglądaliśmy nr.VIN i są takie Alfy z 1996 roku które miały silniki 8 zaworowe a jakie to ma znaczenie 1.7 czy 1.8 i nawet polecałbym 1.7

    Alfa Romeo 75 Turbo 1987
    alfa Romeo 75 Turbo America 1990
    Alfa Romeo Giulietta 1.6 1983
    Alfa Romeo 145 1.4 boxer 1997
    Alfa Romeo 155 V6 1996
    Alfa Romeo 155 V6 1993 3.0 12V przekładka do 1.8 8v 1995

Podobne wątki

  1. prośba o oględziny Alfy przed zakupem
    Utworzone przez maciejbydg_87 w dziale Opolskie
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 19-10-2014, 12:45
  2. Prośba o opinię przed zakupem..
    Utworzone przez aglaja w dziale 147
    Odpowiedzi: 62
    Ostatni post / autor: 15-12-2012, 13:07
  3. Prośba o opinię przed zakupem
    Utworzone przez Mikenadir w dziale 156
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 02-03-2012, 11:12
  4. 156 gta selespeed pomoc przed zakupem
    Utworzone przez slavik10 w dziale Porady przy zakupie
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 16-11-2011, 13:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory