Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Świst po zaślepieniu EGR

  1. #1
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie Świst po zaślepieniu EGR

    Witam,

    Dziś zaślepiłem całkowicie EGR, poczyściłem jakoś kolektor ssący ale można by powiedzieć że zrobiłem to pół profesionalnie sięgając tylko do połowy.

    Czujnik ciśnienia doładowania też przeczyściłem.

    po skręceniu wszystkie i odpaleniu, przy ponad 1800 rpm zaczyna świszczeć tak jakby Turbo padało lub była gdzieś w wężu dziura, lecz wiem że takowej rzeczy nie ma bo węże nowe tzn IC --> Kolektor i Turbo w Styczeniu też nowe.
    A zaczeło świszeć idealnie po zaślepieniu EGR i pierwszym odpaleniu.
    Podczas jazdy świst słychać nawet przy 1200-1300 rpm (chociażby tak mi się wydaje)

    Po wsadzeniu zaślepki jedna ze śrub niestety się... zatarła i kręci się w miejscu nie da się jej dokręcić i odkręcić, niby trzyma dobrze wszystko i ściska zaślepke ale może jest malutka nieszczelność i przez to świszczy?


    Na biegu jałowym gazowanie do 3000 rpm, dymu z tyłu zero, auto nie było na zaślepionym EGR jeszcze dobrze sprawdzane ale już dziś czułem tak jakby różnice, oczywiście na lepsze.


    Myślicie że zaślepienie EGR może być powodem świstu?
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  2. #2
    Hanys Romeo Avatar Adam$72
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    SI
    Auto
    sztrucel 156 2.4TDI , FZS 600
    Postów
    851

    Domyślnie

    Cytat Napisał Izane Zobacz post
    Po wsadzeniu zaślepki jedna ze śrub niestety się... zatarła i kręci się w miejscu nie da się jej dokręcić i odkręcić, niby trzyma dobrze wszystko i ściska zaślepke ale może jest malutka nieszczelność i przez to świszczy?
    Niewykluczone,podjedź to sie przewierci i nagwintuje.

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    mi też gwizdało po czyszczeniu egr jak ża słabo poskrecałem tą metalową rurke, którą można odgiąc.

  4. #4
    steniu4
    Gość

    Domyślnie

    to Ja przy okazji podłączę się do tematu. No każda nawet mała nieszczelność dolotu może powodować nawet głośny świst. A teraz pytanko. Czy EGR trzeba zaślepiać po obu stronach rurki czy wystarczy np tylko przy kolektorze ssącym??

  5. #5
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    Cytat Napisał steniu4 Zobacz post
    to Ja przy okazji podłączę się do tematu. No każda nawet mała nieszczelność dolotu może powodować nawet głośny świst. A teraz pytanko. Czy EGR trzeba zaślepiać po obu stronach rurki czy wystarczy np tylko przy kolektorze ssącym??
    Jeśli już zaślepiasz to zaślep przed samym EGR-em Poco Ci spaliny w EGR-ze jeśli nie będzie już spełniał swojej funkcji?
    Poczytaj na forum jest sporo na ten temat Nawet w dziale ZRÓB TO SAM jest informacja gdzie konkretnie wstawić zaślepkę

  6. #6
    steniu4
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał H_A_L_T_I Zobacz post
    Poczytaj na forum jest sporo na ten temat Nawet w dziale ZRÓB TO SAM jest informacja gdzie konkretnie wstawić zaślepkę
    No właśnie w FAQ-u co do 1.9jtd jest dość ogólne foto co do strony z zaworem. Zaślepia się za czy przed... :/ Poszukam jeszcze na forumie

  7. #7
    Użytkownik Znawca Avatar Izane
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice- Śląskie
    Auto
    Alfa 159 1.9JTDm, MiTo 1.4 155KM Były: Alfa Romeo Giulietta QV TCT,Alfa Romeo 156 2.4JTD
    Postów
    1,888

    Domyślnie

    Cytat Napisał steniu4 Zobacz post
    No właśnie w FAQ-u co do 1.9jtd jest dość ogólne foto co do strony z zaworem. Zaślepia się za czy przed... :/ Poszukam jeszcze na forumie
    http://www.forum.alfaholicy.org/zrob..._9_jtd_8v.html

    Link do zaślepienia i czyszczenia mego autorstwa mam nadzieje że się przyda



    Co do postów wyżej, Adam$ zgadamy się nie długo tylko w środe zrobie łożyska do porządku


    Zaślepienie lepiej tam gdzie opisałem w dziale zrób to sam. (lepiej w sensie gdy mamy jedną zaślepke).
    Najlepiej użyć dwóch zaślepek ale nie miałem także wybrałem miejsce przy kolektorze.

    Czemu? (TEORETYCZNIE, jak zawsze mogę się mylić)

    Przy zaślepieniu zaraz obok EGR będzie szła pustka od kolektora aż do zaślepki... gdzie podczas pompowania Turbosprężarki będzie trzeba ten wężyk naprężyć powietrzem. Wiadomo może duże to nie jest ale napewno jakaś strata na 100% będzie. a Gdy zaślepke mamy odrazu przy kolektorze to powietrze będzie padało tam gdzie chcemy i nic więcej wypełniać nie będzie musiało
    A spaliny w EGR nic nie szkodzą i mogą się tam "męczyć"

    Na dodatek odkręcenie śrub przy samym EGR jest troche... męczące mi osobiście się nie udało po 10 minutach próby z pomocą WD40, przedlużej itd
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 150@190 KM
    Alfa Romeo MiTo 1.4 T.B. 155KM
    Alfa Romeo Giulietta Quadrifoglio Verde TCT '16

    Alfa 156 2.4 JTD CF2 136@175 KM 370 NM Sportpack

    "Moja jest tylko racja i to święta racja. Bo nawet jak jest twoja, to moja jest mojsza niż twojsza. Że właśnie moja racja jest racja najmojsza!"

  8. #8
    Hanys Romeo Avatar Adam$72
    Dołączył
    12 2007
    Mieszka w
    SI
    Auto
    sztrucel 156 2.4TDI , FZS 600
    Postów
    851

    Domyślnie

    Kto chce,może dać 2 zaślepki(po obu stronach),wtedy mozna usunąć rurke.

Podobne wątki

  1. [159] Czy po wywaleniu DPF, EGR zaślepieniu i chipie - dymi?
    Utworzone przez whitefunk w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 48
    Ostatni post / autor: 07-07-2014, 08:07
  2. Egr po zaślepieniu ????
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 13-02-2013, 21:16
  3. [156] EGR po zaślepieniu - błąd P0404
    Utworzone przez you w dziale 156
    Odpowiedzi: 14
    Ostatni post / autor: 28-06-2011, 18:05
  4. Po zaślepieniu EGR-a
    Utworzone przez Stanley w dziale 166
    Odpowiedzi: 37
    Ostatni post / autor: 08-01-2011, 22:39
  5. Błąd na przepływomierzu po zaślepieniu EGR.
    Utworzone przez fornello w dziale 166
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 06-11-2010, 07:57

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory