Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: Demontaż klocków

  1. #1
    rav782
    Gość

    Domyślnie Demontaż klocków

    Witam i prosiłbym jeżeli to możliwe żeby ktoś mi wytłumaczył krok po kroku jak rozebrać zaciski hamulcowe żeby wyciągnąć klocki? Muszę je wyczyścić bo mi piszczy w czasie jazdy. Ściągnąłem koła i wydawało mi się że to jest w całości i trzeba odkręcić wężyki z płynem?? Dzięki za pomoc i pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Msiek
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 1999
    Postów
    86

    Domyślnie

    z tylu czy z przadu ?

    jesli tyl to proste jak drut sam dzis to zrobilem caly zacisk zamocowany jest na takich plywajacych srubach (tłoczkach) trzeba ci dwa klucze 13" i 15".
    15" stka trzymasz w srodku a 13" stka odkrecasz z gory i z dolu po czym normlanie go zsówasz klocki wypadaja. ja tloczek wciskalem wielka sruba ktora sobie znalazlem i krecilem przy tym kluczem do tarczy w szlifierce katowej inaczej sie nie da musi sie wkrecac po tym matujesz wszystko do kupy i nic nie odpinalem ani linki ani wezykow nie ma sensu a przodu jeszcze nie robilem to nie wiem

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Żeby z przodu zdemontować zaciski to trzeba mieć klucz imbusowy 7 mm. Po zdjęciu sprężyny i odkręceniu 2 śrub mocujących zacisk do oprawy zacisku bez problemu wyjmiesz klocki. Łby śub są z tyłu zacisku pod kapslami zabezpieczającymi przed dostaniem się zanieczyszczeń. Dobrze jest sobie wcześniej przygotować jakiś klocek, na którym będzie można położyć zacisk, żeby nie wisiał na wężyku.
    Ostatnio edytowane przez SG0240 ; 11-04-2010 o 12:08

  4. #4
    rav782
    Gość

    Domyślnie

    Dzieki musze sprobowac chociaz nie do konca zrozumialem tego z wciskaniem tloczka i kluczem od szlifierki

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Cytat Napisał rav782 Zobacz post
    Dzieki musze sprobowac chociaz nie do konca zrozumialem tego z wciskaniem tloczka i kluczem od szlifierki
    jak zaczneisz robic to sie dowiesz dlaczego tak najłatwiej po prostu tłoczek w tylnim zacisku jest wkręcany (bo mamy jeszcze hamulec ręczny) od razu jak to zrobisz wyczysc wszystko co sie da, aby klocki poruszały sie bez oporów.

  6. #6
    rav782
    Gość

    Domyślnie

    Czyli tłoczek muszę wykręcić a wychodzi on z przewodem z płynem hamulcowym? a póżniej wkręcam go spowrotem bo miałbym problem sam go odpowietrzyć

  7. #7
    beziorek
    Gość

    Domyślnie

    Kolego zadnego tloczka nie wykrecasz chodzi w tym o to ze jak ściągniesz zacisk i wymienisz klocki na nowe to nie zalozysz ich na tarcze i dlatego musisz ten tloczek wcisnac spowrotem jednoczesnie go wkrecajac i do tego ci bedzie potrzebny klucz do slifierki katowej bo idealnie pasuje w rowki ja jeszcze wziełem kawalek płaskownika na srodku przewiercilem nagwintowalem i wkrecilem dluga śrubę wlozylem plaskownik miedzy zacisk a tloczek dokrecilem srubę do tloczka no a pozniej jednoczesnie kluczem do szlifierki kręcilem tloczek a kluczem z grzechotka srubę wciskajac tloczek inni stocuja scisk do drewna ale takiego nie posiadam moze to troche prymitywne ale zdalo egzamin na 5+

  8. #8
    Użytkownik Znawca
    Dołączył
    02 2009
    Mieszka w
    Kąty Wrocławskie.
    Auto
    159,1,9Jtdm 200KM, Giulia 2018 - 280KM, Stelvio 2021- 280KM
    Postów
    1,571

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Msiek
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Przeworsk
    Auto
    AR 156 2.4 JTD 1999
    Postów
    86

    Domyślnie

    Cytat Napisał beziorek Zobacz post
    Kolego zadnego tloczka nie wykrecasz chodzi w tym o to ze jak ściągniesz zacisk i wymienisz klocki na nowe to nie zalozysz ich na tarcze i dlatego musisz ten tloczek wcisnac spowrotem jednoczesnie go wkrecajac i do tego ci bedzie potrzebny klucz do slifierki katowej bo idealnie pasuje w rowki ja jeszcze wziełem kawalek płaskownika na srodku przewiercilem nagwintowalem i wkrecilem dluga śrubę wlozylem plaskownik miedzy zacisk a tloczek dokrecilem srubę do tloczka no a pozniej jednoczesnie kluczem do szlifierki kręcilem tloczek a kluczem z grzechotka srubę wciskajac tloczek inni stocuja scisk do drewna ale takiego nie posiadam moze to troche prymitywne ale zdalo egzamin na 5+
    idealnie opisane tak samo robilem

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar fiejtekt
    Dołączył
    11 2009
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    147 1.9 JTD 2002r
    Postów
    293

Podobne wątki

  1. [147] czujniki klocków
    Utworzone przez koniu031 w dziale 147
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 16-05-2012, 16:53
  2. [146] Wybór klocków do Ar 146
    Utworzone przez ar_jarek w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-03-2011, 22:08
  3. [159] Wymiana klocków - przód
    Utworzone przez aro_1977 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-02-2011, 20:45
  4. Jaki typ klocków na oś przednią?
    Utworzone przez 1984 w dziale 156
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 16-01-2011, 21:35
  5. wymiana klocków hamulcowych
    Utworzone przez Lukasik w dziale Transaxle
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 26-07-2006, 15:50

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory