Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 22

Temat: 1.6 Ts zatrzymał sie silnik Pomocy!

  1. #1
    cypek112
    Gość

    Exclamation 1.6 Ts zatrzymał sie silnik Pomocy!!!!!!! :(

    Witam posiadam Alfę 145 1.6 TS z 2000r. przebieg 130 tys. ostatnio podczas dłuższej podroży po przejechaniu ok. 1000 km zaświecił się olej. Po zgaszeniu silnika już nie dało się odpalić, stanął wał nie da się ruszyć nawet. Mechanicy doradzają wymianę na inny silnik. Jakie mieli byście sugestie opłaca się remontować jakie to mogą być koszty ? czy kupić jednak inny silnik ?? dodam ze w tym roku wymieniłem rozrząd pompę wody i wariator i nigdy wcześniej nie świeciła kontrolka od oleju...

    a w zeszłym roku założyłem gaz sekwencje wiec szkoda się rozstawać z tym samochodem pomóżcie !!!!
    Ostatnio edytowane przez cypek112 ; 22-04-2010 o 22:17

  2. #2
    mechanik7
    Gość

    Domyślnie

    kolego lepiej bedzie jak kupisz drugi silnik bo koszta beda bardzo podobne nawed kupic bedzie chyba taniej niz to zrobic....a tak sam z siebie stanal?na jakim oleju jezdzisz?pzdr.

  3. #3
    cypek112
    Gość

    Domyślnie

    koszt innego silnika ok 2 tys. trochę dołożyłem już do tego motoru. tak po zgaszeniu już nie dało się odpalić tak jak by go złapało a olej jaki był lany to Mobil - wymieniony przed zimą
    Ostatnio edytowane przez cypek112 ; 22-04-2010 o 22:29

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Ale jak do tego doszło dokładnie? Jechałeś, jechałeś, zaświeciła się kontrolka i jechałeś dalej i się to stało czy od razu - kontrolka i zatarcie? Olej jest w silniku, czy po prostu go zgubiłeś/spaliło i stąd ta kontrolka i brak smarowania? Miałem podobną sytuację, jeżeli zatrzymało CI silnik przy prędkości innej niż... w sumie każdej, to pewnie przeskoczył Ci też rozrząd i masz w silniku sałatkę tłokowo-korobowo-zaworową i najtaniej wyjdzie kupić drugi silnik. Oczywiście jest szansa, że z rozrządem ok i wystarczy zrobić szlif i panewki, ale to trzeba obadać... Fajnie jest wyremontować porządnie to co masz, ale koszta takiego zabiegu to ponad 5kzł, jeżeli masz to samo co ja, a silnik z przekładką i rozrządem powinien się zmieścić w 3500zł z robocizną.

    Miałem podobną sytuację, też mi stanął silnik po awarii smarowania i dwa miesiące się z tym męczyłem, ale w końcu wymieniłem silnik na nowy i jest ok.

    Czasem tak bywa, ale mi się nawet kontrolka nie zaświeciła... pozdrawiam,
    GrzesiuŻar
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  5. #5
    cypek112
    Gość

    Cool

    zrobiłem ponad 1200 km i podczas podroży z D do PL przez jakieś 150 km przy prędkości powyżej 100km/h zapalała sie kontrolka oleju po czym silnik dość mocno zaczął stukać po zgaszeniu stanął. Dziś po wykręceniu miski okazało się ze panewki na 3 tłokach stanęły. Tylko jeden korbowód był sprawny zamieszczam zdiecia :


    Uploaded with ImageShack.us


    Uploaded with ImageShack.us



    Uploaded with ImageShack.us

    Uploaded with ImageShack.us

    do końca olej i płyn w normie ale co mogło być przyczyną takiego stanu słabe smarowanie ? temperatura zawsze nie sięgała powyżej 100 ,wentylator przy 90 się załączał, (samochod został kupiony nie do jazdy eksremalnej raczej słuzył do delikatnej jady do pracy)
    w Poniedziałek wyciągam wał i tłoki, Czy ktoś z was orientuje ile moze kosztowac szfif wału (o ile sie nadaje czy nie uległ przegrzaniu). panewki oczywiscie. Szfil dopasowanie panewek bedzie robiła firma. i jaki koszt ewentualnie mogłby byc planowania głowicy oraz uszczelki pod nią ?

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar GrzesiuŻar
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    156 SW 2.5 V6 2002/03 192KM
    Postów
    1,250

    Domyślnie

    Hmmm, szkoda, że jechałeś przy kontrolce oleju... Na forum wielokrotnie było mówione, że jak tylko kontrolka się zapala to silnik zgasić i szukać przyczyny!! A teraz masz remoncik a nie znasz jeszcze przyczyny. Sprawdź pompę oleju, może daje zbyt małe ciśnienie. A co z rozrządem, nie było kolizji/przeskoczenia?
    AR 146ti 2.0 16v '96
    AR 155 1.8 16v '97+ podtlenek LPG
    AR 155 2.0 16v '95
    AR 156 SW 2.4 JTD '01 - biała perła
    AR 156 SW 2.5 V6 192KM '02 + podtlenek LPG

  7. #7
    cypek112
    Gość

    Domyślnie

    oglądnę tez pompę wiesz jak jesteś kawał od domu i po zagranicą to ciężko szukać przyczyny, po zatrzymaniu zgasiłem silnik i więcej się nie przekręcił. Nie wiem czy mógł przeskoczyć ? w jaki sposób? a tak a propo co zauważyłem to na wałku rozrządu w miejscu gdzie przychodzi wlew oleju wałek jest jaśniejszy to tez może świadczyć o czymś ?
    Ostatnio edytowane przez cypek112 ; 24-04-2010 o 23:20

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar GoNiuS
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Piekary Śl.
    Auto
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT
    Postów
    646

    Domyślnie

    Kolego a jak dawno wymieniales ten olej ? i sprawdz filtr oleju czy nie rozlecial sie w srodku bo gdzies slyszalem o filtronach ze do du.. sa moze to byla przyczyna . Tez mialem podobnie tak jak ty z panewkami straszne to jest i kosztowne. aha i jak bys go remontowal to sprawdz na 1 miejscu tez pompe oleju bardzo wazna ona jest.
    Alfa Romeo Giulietta 2.0 TCT <- Jest
    Alfa Romeo 147 1.6 T.S <- Jest
    Alfa Romeo Mito 1.6 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 147 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 156 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW Ti 2.4 JTDm Q-tronic <- Byla
    Alfa Romeo GT 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla
    Alfa Romeo 159 SW 1.9 JTDm <- Byla
    Alfa Romeo 156 Selespeed <- Byla
    Alfa Romeo 145 1.8 T.S <- Byla

  9. #9
    Wojce
    Gość

    Domyślnie

    Jechać na zapalonej kontrolce od smarowania to trzeba mieć jaja przecież to najważniejsza kontrolka w każdym pojeździe jak zaczyna mrugać czy się zapalać to wiadomo ,że coś nie tak tylko nie opowiadaj potem ,że alfa to do niczego auto ,bo wiekszość rozwala samochody na własne życzenie

  10. #10
    Użytkownik Fachowiec Avatar rafal_155
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    .
    Auto
    AR 155 1.8 8v 96'
    Postów
    2,263

    Domyślnie

    Cytat Napisał Wojce Zobacz post
    tylko nie opowiadaj potem ,że alfa to do niczego auto ,bo wiekszość rozwala samochody na własne życzenie
    Sama alfa to do niczego nie jest ale silniki ts 16v to niestety porażka jakich mało w świecie motoryzacji. To tak naprawdę przez te silniki alfa ma opinie psującego się gruchota.


    Obyś kolego cypek112 miał co jeszcze zebrać z tego wału bo powiem Ci że panewki wyglądają tragicznie.

Podobne wątki

  1. Silnik pomocy
    Utworzone przez mirasek w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 30-01-2013, 11:03
  2. Silnik 156 pomocy
    Utworzone przez witryny w dziale 156
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 16-08-2012, 19:06
  3. Wentylator nawiewu zatrzymał się...
    Utworzone przez szerszeń w dziale 156
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-06-2012, 17:17
  4. Silnik ze 145 do 156 ?? POMOCY !?
    Utworzone przez mankei w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 14-04-2010, 16:51
  5. ar 156 silnik 1.9 jtd pomocy!!!!
    Utworzone przez belmondoo w dziale 156
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 17-11-2007, 17:14

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory