- przyjechała alfa 156 TS 2.0 z 98 roku, problemy to wyższe spalanie oraz dość duży parametr TRA == 175 msek.
- po resecie parametrów adaptacyjnych TRA osiąga wartość 56 msek po czasie 5-6 minut, jeszcze przed nagrzaniem się silnika, przed zadziałaniem wentylatora I biegu.
--
Uploaded with ImageShack.us
--
- auto posiada dość stare oprogramowanie wersja 0.02 z 98 roku oraz dość leniwą sondę lambda.
- pytanie tylko czy winna jest sonda lambda , która wg. słów uzytkownka została wymieniona 6 miesięcy temu czy raczej jest to inny problem.
- alfadiag pokazuje że inne parametry są prawie w normie, programy diagnostyczne nic więcej nie pokażą.
- zabraliśmy sie za diagnostyke mechaniczną.
- 1. na pierwszy ogien poszły testy pomiaru podcisnienia w kolektorze ssącym podczas kręcenia tylko rozrusznikiem.
- uzyskany przebieg nie odbiega od normy, nie pokazuje anomali w kanale ssącym.
- 2. teraz mierzymy zmiany podcisnienie w kolektorze ssacym podczas pracy silnika, sprawdzamy czy wysokość wykresów zmian podciśnienia w cylindrach jest taka sama.
- jesli wykresy są dobre to maksima i minima powinny byc na tej samej wysokosci dla wszystkich cylindrów oraz pierwszy przebieg dla danego cylindra powinien być najwiekszy.
- pomiary przeprowadzać nalezy na rozgrzanym silniku, wykres 1.
- wykres drugi wykonano podczas nagrzewania sie silnika, widać tutaj ze są błędy które zaznaczono czerwonymi kółkami.
--
Uploaded with ImageShack.us
--
Uploaded with ImageShack.us
- 3. kolejny pomiar to określenie poprawności ustawienia rozrzadu.
- do sprawdzenie punktu GMP wykorzystamy zasade działania sprzedawanego jeszcze pneumatycznego przyrządu do ustawianaia punktu GMP.
- czujnik cisnienia podłaczony w miejsce świecy 1 , 2... cylindra powinien pokazać punkt GMPp bez wzgledu na ustawienie wałków rozrządu.
- ten punkt skorelujemy z impulsami czujnika położenia i obrotów wału korbowego CKP oraz z impulsami czujnika Halla.
--
Uploaded with ImageShack.us
--
Uploaded with ImageShack.us
--
- teraz juz wiemy że maksimum cisnienia w cylindrze czyli GMP wskazuje na 15 impuls CKP, oraz ze 20 impuls CKP wskazuje na koniec impulsu czujnika Halla.
- czujnik Halla jest zamontowany na wałku wydechowym rozrządu na stałe.
- wałek ssacy rozrządu nie ma żadnego punktu, czujnika do obserwacji, dodatkowo posiada wariator który może wprowadzać zakłocenia w kącie otwarcia zaworu ssącego jeśli jest uszkodzony i o tym nalezy pamiętać.
- 4. teraz może się zająć określeniem ustawienia rozrzadu.
- w tym celu pomierzymy zmiany cisnienia w kanale ssacym , podkreślam te zmiany cisnienia ponieważ nas nie interesuje wartość absolutna cisnienia tylko dynamiczne zmiany, które pokazują pewne charakterystyczne punkty.
- z wykresu ponizej numer 1 oaz impulsu CKP mamy okreslone punkty GMP (cyfra 2), Halla , iskra (cyfra 1) oraz punkt 3, tzw. GMP pozorny uzyskany z pomiaru zmiany cisnienia w kolektorze ssącym, wykres oznaczony jako 3 ta całkiem po lewej stronie oraz punkt zero tego wykresu wskazane czerwoną poziomą linią.
- poniżej tej linii otwiera sie zawór ssacy , powyżej zamyka zawór wydechowy, jak pokazano na zrzucie numer 2.
- z wykresu mozn odczytac że otwarcie zaworu ssacego dla cyllindra 4 wynosi 2 stopnie przed GMP pozornym , zas zamkniecie zaworu wydechowego wynosi 6.6 stopnia za GMP pozornym.
- oraz że nasz rozrząd jest opózniony około 10 stopni za GMP.
--
Uploaded with ImageShack.us
--
Uploaded with ImageShack.us
--