Pokaż wyniki od 1 do 8 z 8

Temat: Pisk z okolic układu jezdnego bądz hamulcowego!!!

  1. #1
    LukaszS84
    Gość

    Domyślnie Pisk z okolic układu jezdnego bądz hamulcowego!!!

    Jeżdżę Alfą 147 1.9 JTD od jakiegoś czasu irytuje mnie pewien pisk. Następuje on zawsze po pokonaniu kilku kilometrów a więc po rozgrzaniu się samochodu jest to dźwięk jakby metal tarł o metal głównie ma on miejsce podczas wolnej jazdy przy hamowaniu i przy ruszaniu ale zdarza sie ze uaktywnia sie nawet na czwartym biegu przy około 80 km/h myślałem że to hamulce choć klocki były jeszcze w miarę dobre wymieniłem je na nowe ale to nie pomogło czy ktoś ma podejrzenia co to może być pewnie to jakaś głupota ale naprawdę ten dźwięk czasem mocno irytuje.

  2. #2
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    pisk czy metal o metal?
    zobacz pod maska.. moze poducha pod silnikem zaczyna piszczec
    mialem tak w volvo mojej kobiety... wydawalo sie ze cus z kółek.. a okazaly sie dwie poduszki pod motorem do wymiany
    Ostatnio edytowane przez milkyyyy ; 26-04-2010 o 21:07

  3. #3
    LukaszS84
    Gość

    Domyślnie

    jechałem kiedyś pasatem z uszkodzoną poduszką pod silnikiem ale wtedy w aucie czuć było wibracje a w mojej alfie jest pod tym względem ok

  4. #4
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Looney
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Katowice, Imielin
    Auto
    AR 147 '03 Distinctive, 1.6 TS 105 KM
    Postów
    105

    Domyślnie

    A sprawdzałeś felgi czy są przegrzane? U mnie piszczało po przejechaniu paru km z tyłu poza tym jak jechałem w korku to piszczało ciągle. Miałem zgrzane tylne lewe koło i to dość mocno wcześniej blokowało mi się ale wymieniałem linki ręcznego, które były już zjechane i w pancerzyku się blokowały. Niestety po pewnym czasie znowu się grzało i zaczęło dodatkowo piszczeć. Wziąłem i przeczyściłem cały zacisk hamulca z brudu aż było widać goły metal, łacznie ze smarowaniem na nowo prowadnic i teraz jest już spokój.

  5. #5
    Miss Alfaholicy 2011 Znawca Avatar aniucha05
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice, Poland
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V & 159 2.2 JTS
    Postów
    1,688

    Domyślnie

    http://www.forum.alfaholicy.org/147/...enie_kole.html - może pomoże
    u mnie i Pitera bylo to samo... na tarczach zbieralo się takie paskudztwo które trzeba przetoczyć... wstyd był jak cholera jechać takim autem... pisk było słychać masakrycznie
    dodam też że ostatnio po wymianie klocków jest cisza mam nadzieję że tak zostanie
    krążyły też legendy jakoby kuny zamieszkiwaly na półośkach
    Ostatnio edytowane przez aniucha05 ; 30-04-2010 o 14:33
    I'd rather push my ALFA than drive a BMW... (or AUDI)

  6. #6
    LukaszS84
    Gość

    Domyślnie

    z przodu wymieniłem klocki na nowe zresztą nie potrzebnie stare były jeszcze ok teraz zrobię jak piszecie poczyszczę z brudu te z tyłu. Nie dawno jak bylem piechotą to mijało mnie bmw z takim samym problemem bynajmniej wiem ze to nie jest coś wyszukanego ten problem. A jak poznać wogóle że tarcze hamulcowe już są zjechane i do wymianu ja mam starte tak około 2mm?

  7. #7
    Miss Alfaholicy 2011 Znawca Avatar aniucha05
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice, Poland
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V & 159 2.2 JTS
    Postów
    1,688

    Domyślnie

    Cytat Napisał LukaszS84 Zobacz post
    z przodu wymieniłem klocki na nowe zresztą nie potrzebnie stare były jeszcze ok teraz zrobię jak piszecie poczyszczę z brudu te z tyłu. Nie dawno jak bylem piechotą to mijało mnie bmw z takim samym problemem bynajmniej wiem ze to nie jest coś wyszukanego ten problem. A jak poznać wogóle że tarcze hamulcowe już są zjechane i do wymianu ja mam starte tak około 2mm?
    na jednym ze spotów były chyba 3 alfy z tym problemem więc poniekąd kamień z serca że nie byłam sama
    a tarcze napewno poznasz... będą wygladały "biednie" jak zużyły się pod wpływem zjechanych kolcków to będziesz widział na tarczy głębokie rowki na wysokości styku z klockami... czasem może być za późno i trzeba wymieniać i jedno i drugie...
    I'd rather push my ALFA than drive a BMW... (or AUDI)

  8. #8
    Użytkownik Znawca Avatar PiterR
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Wadowice/Kraków
    Auto
    Była - AR147..
    Postów
    1,399

    Domyślnie

    tak jak napisała aniucha, miałem to samo...trochę pomogło przetoczenie tarcz z tego brudu ale czasami jednak dalej pisknie ... wychodzi na to że klocki do wymiany i powinna być cisza. Jeszcze podczas czyszczenia tarcz i mocowania klocków jeden zacisk był tak usyfiony, że nie zawsze odbijał. Więc polecam Ci na początek wyczyszczenie tarcz z tego syfu (najlepiej na tokarce) i wyczyszczenie całych zacisków, tych blaszek co trzymają klocki żeby to poprawnie pracowało i odbijało zawsze Jeśli to nie pomoże to wymiana klocków, no chyba że rzeczywiście tarcze masz bardzo zjechane, to wszystko na raz
    Today we are living our future memories..

Podobne wątki

  1. [159] Odpowietrzenie układu hamulcowego
    Utworzone przez magil w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 10
    Ostatni post / autor: 10-06-2014, 17:10
  2. [145] Wspomaganie układu hamulcowego .
    Utworzone przez boxerek96 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 5
    Ostatni post / autor: 31-01-2013, 23:49
  3. Czerwona kontrolka układu hamulcowego
    Utworzone przez Marcell69 w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 17-12-2011, 10:18
  4. Pisk z ukladu hamulcowego, jaki smar?
    Utworzone przez sabcio w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 11-12-2010, 17:32
  5. Odpowietrzanie układu hamulcowego
    Utworzone przez schumi w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 18-04-2010, 14:27

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory