Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 16

Temat: opornik wentylatora chłodnicy

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie opornik wentylatora chłodnicy

    Witam,

    Mam nastepujący problem, otóż miałem wymieniany opornik wentylatora na chłodnicy i ostatnio bella sie zagrzała ponad 90 st i wentylator nie ruszył dopiero odpiecie wtyczki z czujnika spowodowało jego ruszenie z 2 biegu, jak włączam klime to wentylator tez nie chodzi. Jezdziłem po miescie z podpietym laptopem i temp była juz ok. 95st i wentylator ani drgnął wiec musiałem go wspomóc recznie odpinając wtyczke z czujnika.

    Miałem wymieniany ten opornik i chyba ktos wstawił mi z TS, ale chciałbym sie upewnic, jezeli ktos wie jakie wartosci powienien miec taki opornik dla silnika 1.9jtd 115km z 2001r.

    Na alledrogo znalazłem różne 50ohm, 30ohm, 20ohm i jeszcze inne wiec chciałbym wiedziec jaki musze kupic i na co zwrócic uwage, aby drugi rez tego za****go opornika nie wymieniac!

    Jeżeli ktos jeszcze wie jakie wartosci są dla silnika TS to byłbym wdzieczny bo bym sobie zobaczył.

  2. #2
    Użytkownik Znawca Avatar michal_lc4
    Dołączył
    09 2009
    Mieszka w
    Łódź
    Auto
    159 Ti 2.4JTDm/200 KM '09
    Postów
    1,023

    Domyślnie

    Witam,nie wiem czy taka informacja Ci pomoże ale wiem ze jak kupowałem opornik do swojej to były dwa rodzaje w czarnej oprawie do benzyniaka i w czerwonej to diesla,oczywiscie nie sa one zamienne bo maja tak jak wspomniałeś różną oporność,niestety nie poratuje cie informacja jaka dokładnie jest opornosc dieslowskiego bo jetem obecnie za granica i grzebanie pod maska w tym momencie odpada. Pozdrawiam.

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    ale dzieki za każdą cenną podpowiedz, bo mam w tej chwili jakis zamiennik na którym brak oznaczen - jedynie kolor czarny.

  4. #4
    santa_daro
    Gość

    Domyślnie

    Ja w mojej 2.4 JTD 136KM mam dwa różne, jeden zielony, drugi czarny, ale oporności nie mierzyłem.

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    na starym mi pisało jaką ma opornosc lu była tam inne dane dot. tego opornika, ale go gdzies wcieło, a na tym zamienniku nic nie pisze.

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    już mam:
    opornik dla jtd R-30ohm
    opornik dla TS R-18ohm

  7. #7
    piotr9008
    Gość

    Domyślnie

    hmm. to dziwne bo ja mialem w moim jtd 0,23 (zepsul sie). a jak teraz zalozylem 0,30 to wentylator startuje znacznie po 95 st.

  8. #8
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    widocznie w fiacie sie im nudziło i pakowali jakie wlazło oraz jak zwykle musieli wymyslec 5 różnych typów do jednego silnika...
    W innym poscie doszlismy chyba do tego, że oprócz opornosci w tych opornikach jest cos jeszcze ważnego? ale co? Tam jest jeszcze jakis tyrystor, czy opornik? ze starego ciezko cos odczytac bo jest spalony, a nowy siedzi w aucie, które aktualnie jest jakies 200km ode mnie i nie mam tego jak sprawdzic.

  9. #9
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Annik
    Dołączył
    10 2011
    Mieszka w
    Łomża
    Auto
    Giulia VELOCE Q4 MY20
    Postów
    337

    Domyślnie

    Przywracam temat,
    dziś sprawdzałem na kompie czy nie oszukuje mnie wskaźnik temp. i okazało się, że pokazuje tak samo jak ECU. Z tym że auta w czasie jazdy teraz przy temp zewn
    5-8 st osiąga temp cieczy na poziomie 77-80 st.
    Na postoju po 10 min wskaźnik podniósł się do 90 st wg kompa 88,9 po przegazowaniu komp pokazał 94 st a wentylator nie wystartował!
    Dwa pytania:
    1. czy termostat już jest do wymiany?
    2. Jak spradzić sterowanie wentylatorem?
    df

  10. #10
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Wykrec opornik wentylatora chłodnicy (na dwie śrubki, montowany przy chłodnicy) i sprawdź, czy nie jest czasem już przepalony drut. Jak chcesz tylko sprawdzic, czy wentylator rusy, to wypnij wtyczke z czujnika temperatury czieczy w termostacie. powinien ruszyc z 2 biegu. Jeszcze możesz wykonac test w fes-ie. Jest tam zakładka odnosnie wykonania takiego testu dla 1 i 2 biegu wentylatora. Dużo informacji było już kilkakrotnie wałkowanych na forum. Szukaj.

Podobne wątki

  1. [156] Opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez kisiu w dziale 156
    Odpowiedzi: 63
    Ostatni post / autor: 14-06-2020, 21:21
  2. Rezystor / opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez marcinc w dziale 156
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 17-07-2014, 19:29
  3. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 25-02-2014, 18:50
  4. Opornik wentylatora chłodnicy V6
    Utworzone przez kelpin w dziale 166
    Odpowiedzi: 18
    Ostatni post / autor: 20-06-2012, 12:18
  5. [164] Opornik wentylatora chłodnicy
    Utworzone przez NOE w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 29-04-2011, 04:58

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory