Strona 1 z 3 123 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 25

Temat: Brzęczenie przy 1200-1500 obr.

  1. #1
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Looney
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Katowice, Imielin
    Auto
    AR 147 '03 Distinctive, 1.6 TS 105 KM
    Postów
    105

    Domyślnie Brzęczenie przy 1200-1500 obr.

    Witam. Mam pytanko od jakiegoś czasu, a pewno od początku jak kupiłem autko słychać brzęczenie metaliczne z okolic silnika przy obrotach w okolicy 1200-1500. Niestety usłyszałem to dopiero teraz kiedy jeżdżę z otwartymi szybkami ponieważ przy zamkniętych tego nie słychać a kupowałem autko kiedy było już chłodno. Odgłos pojawia się przy ruszaniu np z 1 w wymienionym wyżej przedziale obrotów i np kiedy wrzucam 2 lub 3 na niskich obrotach i po przekroczeniu 1500 jest w miarę ok. W miarę ok bo kiedy np jadę w tunelu albo wąska uliczką i z dwóch stron jest zabudowana to przy otwartych oknach słyszę że w czasie jazdy też mam ale lekki odgłos metaliczny jakby brzęczącego mechanizmu słychać to najbardziej jak jadę pod górkę na płaskim mniej. Macie jakieś pomysły? Nie wygląda mi to na wydech czy katalizator choć kto wie, jakoś tak mi to na skrzynie biegów bardziej pasuje albo jakiś napęd bo odgłos przypomina mi źle naoliwiony łańcuch tłukący i brzęczący na kole zębatym. Poza tym autko chodzi dobrze nie jest zmulone, biegi chodzą normalnie nie szarpie pracuje równo.

    Druga sprawa to rozrząd. Zmieniany był przy 93 tys teraz mam 99 i niestety nie pamiętam jak to było przedtemPo wymianie rozrządu zdziwił mnie odgłos z okolic pasków napędu słyszę jakieś takie rytmiczne niby szuranie i za chiny nie pamiętam jak kupowałem autko czy to było czy nie. Bardziej coś mi po głowie chodzi, że autko pracowało wtedy bez tego szurania. Wiem że nie wymieniali pompy wody przy rozrządzie. Ktoś się z tym spotkał?? Podobny odgłos miałem w Fordzie ale tam się tym nie przejmowałem bo autko miało 300tys przebiegu było wolnossącym dieselkiem i śmigało równo. Teraz się zastanawiam czy te 2 rzeczy są jakoś powiązane?? Czy ewentualne grzebanie teraz w rozrządzie wiąże się z jego całkowitą wymianą?
    Ostatnio edytowane przez Looney ; 04-05-2010 o 13:41

  2. #2
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    patrz temat "dziwny klekot" sadze ze o to samo chodzi

    a jak szum z rozrzadu to problem trzeba rozwiazac szybko...

    byc moze napinacz moze jaks brud itp.. psrawdz czy oslona jest cala

  3. #3
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar Looney
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Katowice, Imielin
    Auto
    AR 147 '03 Distinctive, 1.6 TS 105 KM
    Postów
    105

    Domyślnie

    U mnie jest tylko lekkie szuranie tak to jest cisza. Samo brzęczenie, o którym pisałem na początku jest metaliczne i tylko 1200-1500 czyli jak powoli daje gazu i puszczam sprzęgło wtedy przez chwile jakby się jakaś nakrętka na drżącej śrubie tłukła i potem lekkie ale nie jednostajne pobrzękiwanie jak jadę. Jak daje więcej gazu i puszczam sprzęgło czytaj ruszam z 1 zwinnie a nie jak emeryt to tego efektu nie ma. Czytałem że lubi się osłona katalizatora tłuc lub łącznik elastyczny, ale póki nie będę miał możliwości wjechania na jakiś kanał i pokukania to mogę gdybać Niestety jestem bezgarażowy więc jak się trafia okazja u ojca albo wujka w pracy stanąć na kanale to mogę wtedy na spokojnie od spodu działać. Oby okazała się to jakaś pierdółka. Tak czy siak podjadę później do chłopaków z Italauto w Katowicach żeby przysłuchali się temu.
    Ostatnio edytowane przez Looney ; 05-05-2010 o 21:24

  4. #4
    Miss Alfaholicy 2011 Znawca Avatar aniucha05
    Dołączył
    06 2009
    Mieszka w
    Mysłowice, Poland
    Auto
    Alfa 147 1.6 16V & 159 2.2 JTS
    Postów
    1,688

    Domyślnie

    Looney ja miałam podobny problem. Nad tłumikiem jest taki kawał blachy który nie wiadomo dlaczego na niczym się nie trzyma i po prostu obija o tłumik. Dopiero jak ją usadowie na takim bolcu wystającym z podwozia to jest cisza... Może mamy to jest to samo...
    I'd rather push my ALFA than drive a BMW... (or AUDI)

  5. #5
    milkyyyy
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Looney Zobacz post
    U mnie jest tylko lekkie szuranie tak to jest cisza. Samo brzęczenie, o którym pisałem na początku jest metaliczne i tylko 1200-1500 czyli jak powoli daje gazu i puszczam sprzęgło wtedy przez chwile jakby się jakaś nakrętka na drżącej śrubie tłukła i potem lekkie ale nie jednostajne pobrzękiwanie jak jadę. Jak daje więcej gazu i puszczam sprzęgło czytaj ruszam z 1 zwinnie a nie jak emeryt to tego efektu nie ma. Czytałem że lubi się osłona katalizatora tłuc lub łącznik elastyczny, ale póki nie będę miał możliwości wjechania na jakiś kanał i pokukania to mogę gdybać Niestety jestem bezgarażowy więc jak się trafia okazja u ojca albo wujka w pracy stanąć na kanale to mogę wtedy na spokojnie od spodu działać. Oby okazała się to jakaś pierdółka. Tak czy siak podjadę później do chłopaków z Italauto w Katowicach żeby przysłuchali się temu.

    zobacz sprezarke klimatyzacji czy z niej sie nic nie dzieje

  6. #6
    Użytkownik Pirat drogowy Avatar Rocky147
    Dołączył
    12 2009
    Mieszka w
    Gorlice
    Auto
    147 JTD 8V 115 km
    Postów
    288

    Domyślnie

    Cytat Napisał Looney Zobacz post
    odgłos przypomina mi źle naoliwiony łańcuch tłukący i brzęczący na kole zębatym. Poza tym autko chodzi dobrze nie jest zmulone, biegi chodzą normalnie nie szarpie pracuje równo.
    ...i autko dalej będzie dobrze jeździło, a do dźwięku musisz się niestety przyzwyczaić. To odgłos pracującego koła dwumasowego. Przestudiuj sobie budowe tegoż urządzenia na tym filmiku.
    http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY

    0:42 ...już chyba wiesz co tak dzwoni

    Dwumas w Twoim autku musiał po prostu dostawać w dupę...ale jeśli nie ma innych objawów oprucz tego dzwonienia to nie przejmuj się tym, można z tym jeździć. Poprostu TTTM.
    Pozdro

    ---------- Post dodany o godzinie 15:58 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 15:51 ----------

    Osz kurde.... sorrki kolego przecież Ty masz benzyne .......źle popatrzyłem w profil. Nie masz koła dwumasowego w swoim aucie.

  7. #7
    dududs
    Gość

    Domyślnie

    Witam. Ja jestem za źle zamocowaną rurą wydechową zaraz za kolektorem wydechowym na wysokości sondy. Miałem podobną sytuację w przedziale 2000-2200 podczas jazdy szczególnie kiedy silnik był mocniej obciążony (jazda pod górę itp). Pomogło poprawienie mocowania rury. Tylko ja mam 156 2.0TS ale myślę, że sytuacja może byc podobna.

  8. #8
    Użytkownik Świeżak
    Dołączył
    05 2010
    Mieszka w
    DOA / EP
    Auto
    156 2.0 TS
    Postów
    175

    Domyślnie

    Dududs, mozesz napisac cos wiecej o swoim problemie i jego rozwiazaniu?

    Mysle, ze u mnie pojawilo sie takie samo metalicze brzeczenia jak u ciebie. Jedynie u mnie wystepuje ono w zakresie 2000-2100 rpm, potem znacznie slabnie (w zasadzie zanika). Podejrzewalem lacznik elastyczny: wyglada na zdrowy, ale strasznie drzy (razem z sonda, rura i kolektorem) w wymienionym zakresie obrotow. Jutro jade wymienic lacznik, jednak mechanik nie jest pewien, czy to faktycznie on jest winowajca.

    Czy rura idaca od kolektora do lacznika powinna byc jakos przymocowana do nadwozia? U mnie niestety nie jest, pierwsze mocowanie jest w okolicach tlumika srodkowego.

    Z gory dzieki za odpowiedz.

  9. #9
    Użytkownik Ogier Avatar turbodreamer
    Dołączył
    01 2010
    Mieszka w
    Szczecin/Stargard
    Auto
    AR 166 3.0 V6, MINI Cooper S R53 '06
    Postów
    175

    Domyślnie

    Witam.Może pomoże wam mój przypadek. U mnie sytuacja wyglądała następująco najpierw za każdym razem gdy wskazówka obrotomierza mijała 2500 rozlegało się metaliczne brzęczenie, a z czasem w coraz szerszym zakresie obrotów była słychać ten dźwięk. Przyczyną była pęknięta blacha mocująca kolektor wydechowy.

  10. #10
    wojtekml
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rocky147 Zobacz post
    ...i autko dalej będzie dobrze jeździło, a do dźwięku musisz się niestety przyzwyczaić. To odgłos pracującego koła dwumasowego. Przestudiuj sobie budowe tegoż urządzenia na tym filmiku.
    http://www.youtube.com/watch?v=y667Nnh1TeY

    0:42 ...już chyba wiesz co tak dzwoni
    Jestem tego samego zdania. Do dźwięku trzeba się przyzwyczaić i czekać do zajechania sprzęgła... a wtedy wymiana sprzęgło + dwumas - bo on tak brzęczy. Dźwięki w granicach 1500-2000 obrotów, metaliczne brzęczenie np. podczas schodzenia z obrotów, szczególnie słyszalne na jeszcze nie rozgrzanym silniku, na ciepłym minimalnie mniej.
    Po prostu autko było mocno eksploatowane, np. ciągnęło camping albo inne takie.
    Ostatnio edytowane przez wojtekml ; 04-06-2010 o 21:54

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 19-12-2012, 14:45
  2. Drgawki przy 1500 obrotów
    Utworzone przez sobi112 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 12-11-2012, 07:12
  3. BLAUPUNKT GTt 1200 - opinie + pomoc przy montażu.
    Utworzone przez Tarin w dziale Car Audio
    Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 09-07-2012, 14:53
  4. Dziwny odgłos przy 1500 RPM
    Utworzone przez nurerdin w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 04-02-2012, 16:07
  5. [156] 1500 rpm przy toczeniu ?
    Utworzone przez Marcin_AR w dziale 156
    Odpowiedzi: 20
    Ostatni post / autor: 25-09-2008, 20:36

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory