Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 18

Temat: Jak to jest z Alfą ?

  1. #1
    Matis
    Gość

    Domyślnie Jak to jest z Alfą ?

    Witam
    Pisze od razu ze szukałem po frazach ale nie znalazłem tego co chciałem....

    Mam na oku Alfe 156 1.6 ts(+ LPG) z roku 1997 z przebiegiem około 160 tyś km.

    Dużo się słyszy o tym, jakie to Alfy są awaryjne . Chodzi mi o ogólną opinie użytkowników 156-tek ,aby rozwiać pewne wątpliwości .
    Jak zachowują się ogólnie modele z tego roczniku ?
    Czy gaz to dobre rozwiązanie w tym samochodzie ?
    Czego mogę się spodziewać po nim (Jakie osiągi ma to wiem , chodzi mi o wytrzymałość podzespołów) ?

    Jakie są Wasze opinie na temat tego samochodu ?



    Przychodzę z tym do Was, bo w końcu wy je użytkujecie i znacie ich słabe strony.

  2. #2
    Użytkownik Pasjonat
    Dołączył
    03 2008
    Mieszka w
    Lublin
    Auto
    BMW E61 545i żony, E61 530xD do orania pola :)
    Postów
    3,191

    Domyślnie

    Powiem tak, sprawa jak z każdym innym autem, zależy jak trafisz tak będzie się spisywać. Jeśli ktoś przed tobą serwisował auto na byle jakich zamiennikach będzie skarbonką niestety. Sama 156 jeśli użytkowana jest z kultura jest całkiem dobrym autem. Swoją posiadam jakieś 2 lata, kupiłem sprowadzoną ze Szwajcarii z przebiegiem ok. 190tys km zjechała do kraju, obecnie ma ~230tys km, musiałem jakiś miesiąc po zakupie zmienić jeden przedni dolny wahacz ze względu że guma tulei tylnej ze starości sparciała i rozwulkanizowała się, tylnego zawieszenie aż do zeszłej soboty nikt nie dotykał, więc jak ktoś mi mówi że zawieszenie zwłaszcza tylne w AR156 jest delikatne to śmieję się mu w twarz ;] w końcu 230tys km wytrzymało, wymieniałem gumy tylnego stabilizatora i jego łączniki wszystko to były oryginały z 99roku!!!

    Odnośnie silnika 1.6TS nie będę się wypowiadał, bo nigdy nie pałałem do nich miłością, silniki JTD cenię za ich bardzo małą awaryjność i małe spalanie, V6tke znowu za dynamikę, kulturę pracy i bez obsługowość.
    10.2008-16.11.2012r. 156 3,0 V6 24V Q2 278KM@312Nm - pozostały piękne wspomnienia

    Porting głowic, budowa silników do motorsportu, budowa układów wydechowych, kolektorów ssących ITB, indywidualnych części do motorsportu

    Zapraszam => https://www.facebook.com/Ku%C5%9Bmie...37265/?fref=ts

  3. #3
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Zdaje się, że w tych wczesnych alfach były właśnie te strasznie drogie przepływomierze. Chyba coś ok 600-800 zł. Jeśli masz jeszcze metalową pokrywę zaworów to raczej tak będzie.
    A jaki tam jest gaz - wtrysk, czy 2 generacja?

  4. #4
    Matis
    Gość

    Domyślnie

    Kolego odnośnie gazu to nie wiem . Nie chcę skłamać może 2 generacja ( nie znam się ). Alfa nie była katowana jeżdżona z kulturą. Samochód miał okres przejściowy i non stop mu się coś psuło ... wpakował w niego kupę kasy i doprowadził go do stanu . Jedyne co w nim do roboty to wyregulować rozrząd ,lecz z tego co mi mówił to koszt około 300 zł ale w mojej okolicy nikt nie jest w stanie tego zrobić bo do tego trzeba mieć jakiś specjalny klucz. Wiecie coś może na ten temat ?

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar alces1
    Dołączył
    07 2007
    Mieszka w
    Żegocina
    Auto
    AR 159 JTDm Ti, AR Giulietta Sport, AR Spider 3.0 V6
    Postów
    6,673

    Domyślnie

    Cytat Napisał Matis Zobacz post
    Kolego odnośnie gazu to nie wiem . Nie chcę skłamać może 2 generacja ( nie znam się ). Alfa nie była katowana jeżdżona z kulturą. Samochód miał okres przejściowy i non stop mu się coś psuło ... wpakował w niego kupę kasy i doprowadził go do stanu . Jedyne co w nim do roboty to wyregulować rozrząd ,lecz z tego co mi mówił to koszt około 300 zł ale w mojej okolicy nikt nie jest w stanie tego zrobić bo do tego trzeba mieć jakiś specjalny klucz. Wiecie coś może na ten temat ?
    No to po pierwsze dowiedz się co to za instalacja LPG - podaj dane na forum, a chłopaki co się znają, powiedzą Ci czy to warta polecenia instalacja i czy warto sobie głowę zawracać z takim LPG.
    Po drugie - co znaczy ustawić rozrząd? Jedyne co przychodzi mi na myśl, że ktoś wymieniał rozrząd i źle ustawił pasek o np. 1 ząbek, wówczas Alfa albo nie jeździ wcale, albo jeździ dramatycznie. Jak jest z tą Twoją? I nie bardzo wiem o jaki klucz chodzi, generalnie w każdym warsztacie można wymienić rozrząd w T.S.'ie, aczkolwiek ja polecam tylko zakłady specjalizujące się w tej marce.
    Przy okazji sprawdź jaki ma poziom oleju w silniku. T.S.'y lubią łykać olej i trzeba dbać o jego poziom (zaglądać częściej niż od wymiany do wymiany). Jeśli jest poniżej połowy, to Alfą jeździł ktoś, kto się na niej zupełnie nie zna... Dla mnie dyskwalifikuje to samochód jako potencjalny nabytek.
    Pozdrawiam.
    - Rafał
    Ostatnio edytowane przez alces1 ; 17-05-2010 o 14:04

    Sprzedam naklejki: koniczynki QV 3D
    http://www.forum.alfaholicy.org/pozo..._dostepne.html

  6. #6
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar bubu321
    Dołączył
    09 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    G 1.4 MA 170CV ECU Nexus 8GMF
    Postów
    6,112

    Domyślnie

    - dokadnie sie dowiedz jak to jest / było z tym rozrzadem ponieważ możesz mieć potem problemy finansowe.
    - rozrząd w alfie to newralgiczna sprawa , tak jak poziom oleju.
    - przy wymianie, korekcji rozrzadu potrzebne są 4 (3 dla 156 TS 1.6, 1.8 ) specjalne klucze ( majster mechanik obejdzie sie tylko najwyżej dwoma)
    - dwa klucze do naciągów napinaczy, klucz do wariatora oraz klucz do blokowania kółka napędzanego wału wydechowego.
    - pozostają jeszcze blokady, bo bez nich to raczej nawet korekcji rozrządu sie nie zrobi.
    _______________________________________
    - AR 156 TS 2.0 ecu M1.5.5
    - 147 1.6 16v 105CV ecu ME7.3.1.
    - G 1.4 MA 170CV@190CV ecu 8GMF przebieg 91000 km.
    + e-Niro KIA 64 kWh battery, 200CV, 400 Nm

  7. #7
    Matis
    Gość

    Domyślnie

    Rozrząd został wymieniony i tak jak alces1 pisałeś jeździ dramatycznie.
    O gazie się dowiedziałem tylko że to gaz "sekwencja" ...

  8. #8
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Ten dramat niekoniecznie musi wynikać z rozrządu, jest jeszcze sonda, przepływomierz, o którym pisałem, świece, przewody i wiele inych rzeczy, które być może trzeba sprawdzić.
    Może dobrze by było, gdybyś zapoznał się z cenami części i usług w alfie bo być może będziesz musiał trochę dołożyć do tego samochodu, a już na pewno wymiana rozrządu będzie konieczna, jak się kupuje używany samochód - szczególnie alfę z silnikiem TS.

  9. #9
    Matis
    Gość

    Domyślnie

    Z tego co przeczytałem to samochody które wymagają szczególnej opieki . Trochę się waham nad tym kupnem bo może być przymiarka do dużych kosztów .

    W sumie przedstawię Wam tą sytuacje :
    Mojej kuzynki mąż chce sprzedać Belle . Jako żołnierz dojeżdżał nią około 180km do jednostki wojskowej . W samochód został lekko "odpicowany" :
    -wymieniony wydech na sportowy (fajnie ryczy )
    -siedzenia obite skórą
    -chociażby ten gaz który teraz najbardziej się opłaca ...
    -dużo wymienionych części na nowe
    -no i standardowe duperele czyli klima, wspomaganie oraz reszta elektryki...
    Dla mnie jako 19 latka samochód warty zainteresowania . Jedyne co muszę włożyć w ten samochód to ta rzekoma regulacja rozrządu ( ok. 300 zł ) i wyrobienie książeczki do LPG (ok. 120) . Cena jaka go interesuje za ten samochód to 5 tyś zł (po znajomości) . Sprzedaje tylko dlatego bo kupił sobie inny a ten stoi niewykorzystany ...




    Ogólnie cieszę się że trafiłem na to forum gdyż dużo ważnych rzeczy się dowiedziałem od Was Dzięki

  10. #10
    Użytkownik Quadrifoglio Verde
    Dołączył
    10 2007
    Mieszka w
    Wrocław
    Auto
    AR156 1,6TS 1999 r.
    Postów
    5,304

    Domyślnie

    Obawiam się, że te 300 zł to nie jest jedyne, co musisz włożyć w ten samochód. A już na pewno rozrządu nie ma co regulować tylko trzeba wymienić.

Podobne wątki

  1. [147] Problem z Alfą
    Utworzone przez ReZ w dziale 147
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 31-12-2014, 16:07
  2. Problem z Alfą!!z Alfą
    Utworzone przez Remik753 w dziale LPG Zone
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 01-08-2012, 18:14
  3. [146] Problem z Alfą!!z Alfą
    Utworzone przez Remik753 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 0
    Ostatni post / autor: 31-07-2012, 16:27
  4. Co jest nie tak, z tą alfą?
    Utworzone przez goscius w dziale Forum ogólne o Alfa Romeo
    Odpowiedzi: 7
    Ostatni post / autor: 03-01-2011, 18:54
  5. Problem z alfą 156 2.0 16v ts
    Utworzone przez jachol w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 14-09-2010, 07:28

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory