Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 20

Temat: "Piszczący" problem:/

  1. #1
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie "Piszczący" problem:/

    Witam
    Troszkę już przejrzałem forum w poszukiwaniu tego problemu.
    Piszczenie przy zimnym silniku zaczęło się listopad/grudzień, w grudniu wymieniałem rozrząd (pasek, rolka, napinacz i pompe, oraz pasek wielorowkowy), było lekko odczuwalne (chwile popiszczało i przestało) w ciagu ostatnich dni kiedy było zimno i wilgotno piszcało prawie cały czas, jest to dos trudne w okresleniu z którego miejsca, ale po dłuższym przysłuchaniu dochodziod strony pasażera, dziś pozdejmowałem nadkole, zdemontowałem pasek wielorowkowy i wyczułem że rolka napinacza oraz ta druga maja lekkie boczne luzy, alternator pompa wspomagania oraz sprężarka bez obciążenia chodzą płynnie. I teraz powstało pytanie czy wymieni oba elemnety zapobiegawczo, czy czekać na dalszy rozwój wydarzeń, spotkał sie ktoś już z takim problemem??
    Pozdrawiam
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Rolin
    Dołączył
    01 2009
    Mieszka w
    Sosnowiec
    Auto
    była AR 166 2.4JTD CF3
    Postów
    371

    Domyślnie

    może to być napinasz paska micro lub koło pasowe na wale, ono też potrafi wydawać różne dźwięki. Jest też szansa że sam pasek piszczy.

  3. #3
    roman
    Gość

    Domyślnie

    jak wciskasz sprzeglo to slyszysz jakas ruznice w piszczeniu?

  4. #4
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    Cytat Napisał roman Zobacz post
    jak wciskasz sprzeglo to slyszysz jakas ruznice w piszczeniu?
    przy wciśniętym sprzęgle żadnej różnicy

    Cytat Napisał Rolin Zobacz post
    może to być napinasz paska micro lub koło pasowe na wale, ono też potrafi wydawać różne dźwięki. Jest też szansa że sam pasek piszczy.
    pasek został założony w grudniu, a koło pasowe samo od siebie czy coś głębiej ??
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  5. #5
    Patryk 156
    Gość

    Domyślnie

    Odpal silnik bez paska jak nie piszczy to wymien rolki jak niepomoze to na 90% alternator.

  6. #6
    MarcinTM
    Gość

    Domyślnie

    Odpalałeś bez paska "wielorowkowego"? Wtedy słychać czy to nie pompa wody itd.
    Druga sprawa często to napinacz piszczy albo łożysko alternatora.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar twardy
    Dołączył
    11 2008
    Mieszka w
    Bielawa/Wroc
    Auto
    Była 156 20V, chwilowo jakieś Mitsu
    Postów
    1,765

    Domyślnie

    Wymień rolkę prowadzącą i zobacz, czy będzie poprawa. Napinacz ponad 300 na allegro. W ASO ponad 700

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar palchon
    Dołączył
    04 2009
    Mieszka w
    SJZ
    Auto
    Alfa Romeo 156 1,9 JTD SPORTWAGON
    Postów
    778

    Domyślnie

    no właśnie nie odpalałem bez paska, sprawdzę to w ten sposób jak tylko piszczeie znów sie pojawi

    ---------- Post dodany o godzinie 22:15 ---------- Poprzedzający go post został napisany o godzinie 21:31 ----------

    Cytat Napisał twardy Zobacz post
    Wymień rolkę prowadzącą i zobacz, czy będzie poprawa. Napinacz ponad 300 na allegro. W ASO ponad 700

    ponad 300 do2,4 do 1,9 cosik tanszy jest
    Alfa Romeo 156 1,9JTD '02 SPORTWAGON
    Szerokopojęta elektronika i elektryka samochodowa

  9. #9
    Użytkownik Maniak resoraków Avatar Ludvigus
    Dołączył
    08 2008
    Mieszka w
    Trzebownisko, Rzeszów, PL
    Auto
    Giulia 2.0TB, 147 1.6 TS
    Postów
    764

    Domyślnie

    Cytat Napisał Rolin Zobacz post
    koło pasowe na wale
    Wszystko wskazuje, że prawdopodobnie masz koło pasowe wału do wymiany. Pojedź do mechanika, podnieście auto, zdejmijcie pasek i poruszajcie lekko tym kołem - jeśli choć minimalnie rusza się na boki, zdejmijcie całkiem (u mnie jest na 6 śrubach) a na pewno okaże się, że jest do wymiany.

    Przerabiałem to 3 tygodnie temu. Było tak: coś piszczało pod maską po zimie, nieregularnie, ale piszczało. Pasek wielorowkowy wymieniany 1,5 roku temu razem z rolkami, pompą wody i rozrządem, więc odpadał... klima działała, alternator ładował poprawnie, ale problem olałem, bo zdawało mi się, że piszczy tylko po deszczu. No i nadszedł piątek 30 kwietnia - wyszedłem z pracy zapaliłem Bellę i pojechałem po żonę w miasto... piszczenie jakby się wzmogło, a dodatkowo usłyszałem dziwne dźwięki spod maski, jakby tępe gumowe uderzenia o coś twardego - podnoszę maskę, a tam pasek zaczął się obierać i z całej swej szerokości zostało go 1/4... Niemałym fartem udało mi się dotrzeć do serwisu, choć pasek zerwał się 500 metrów przed zakładem. Serwis na całe szczęście pracuje do 22:00, a że było przed 19:00 mieli jeszcze dostęp do magazynu z częściami, więc wymienili mi koło pasowe wału + pasek i do dziś absolutna cisza pod maską (oprócz samej pracy silnika i wentylatorów).

    A wracając do samego koła pasowego wału (cena originali ricambi 600 pln) - jest ono zrobione po części z gumy (by amortyzować szarpnięcia przy rozruchu silnika) i najzwyczajniej guma się zestarzała i popękała, powodując podczas pracy drgania, co doprowadziło do zerwania paska wielorowkowego...

    Pozdrawiam,
    Ostatnio edytowane przez Ludvigus ; 21-05-2010 o 10:14

  10. #10
    Użytkownik Ogier Avatar H_A_L_T_I
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Lubliniec
    Auto
    CITROËN C5 Kombi EXCLUSIVE 2.2 HDi ; SIERRA RS500
    Postów
    160

    Domyślnie

    Kolego podejrzewam że masz łożyska w alternatorze do wymiany
    Dodatkowo może piszczeć już sprzęgiełko jednokierunkowe alternatora
    Moje ostatnio się rozleciało - bagatela 1000 km od domu....
    Jak masz pasek GATES to też może piszczeć....
    Przyczyna na 99% jest taka:
    wymieniałeś rozrząd przy jednej robocie pasek mikro bo i tak go demontowałeś, kupiłeś nowy pasek napiąłeś go i przez ten czas jak był bardziej napięty niż ten stary (już dopasowany) łożyska alternatora dostały po dupie i taki jest tego efekt.
    Piszę to z własnego nieprzyjemnego doświadczenia.

Podobne wątki

  1. [159] Katalog felg pasujących na zaciski Brembo: "duże" 2.4, 3.2, "małe" 1.9 polift)
    Utworzone przez Ciacho13 w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 78
    Ostatni post / autor: 15-07-2020, 11:04
  2. Odpowiedzi: 3
    Ostatni post / autor: 07-12-2014, 20:10
  3. Zlot Ogólnopolski "Alfaholicy" 2013 - Tor "Kielce" (Miedziana Góra)
    Utworzone przez LIGAR w dziale Zloty, imprezy, spotkania
    Odpowiedzi: 703
    Ostatni post / autor: 21-08-2013, 19:34
  4. "Piszczący" pedał sprzęgła
    Utworzone przez piotr_c w dziale 166
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 15-05-2012, 18:41

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory