Pokaż wyniki od 1 do 5 z 5

Temat: Dziwnie się zachowuje moja Bella po podjechaniu pod krawężnik

  1. #1
    Piotrek 166
    Gość

    Domyślnie Dziwnie się zachowuje moja Bella po podjechaniu pod krawężnik

    Witam w czwartek podjechałem pod krawężnik pod moim domem (bardziej energicznie niż zwykle) troszkę zapiszczało jedno koło. Zgasiłem samochód i poszedłem do domu. Gdy rano odpaliłem samochód (noga na pedale sprzęgła) wyczułem delikatne wibracje, później 3 min na wolnych obrotach żeby się troszkę rozgrzała usłyszałem (CYKANIE) w okolicach lewego koła. Czas na jazdę wbiłem 1 delikatnie zjeżdżam z krawężnika na pół sprzęgle i od razu dziwne zachowanie razem z dodaniem gazu dziwne furczenie. Coś podobnego jak wysunie się rura dolotu powietrza. Zjechałem z krawężnika jadę już asfaltem FURCZENIE nie ustąpiło - wraz z obrotami silnika wyczuwalne są wibracje na lewarku zmiany biegów i Furczenie robi się coraz głośniejsze. Dodam że biegi wchodzą tak jak wchodziły czyli sztywno i bez problemu sprzęgło pracuje tak jak pracowało z tym że wyczuwalne są wibracje samym pedale. Samochód zachowuje się jakby troszkę stracił na mocy.
    Wczoraj zaprowadziłem samochód do mechanika ale jeszcze się nie zabrał za rozkręcanie.

    Bella to Alfa Romeo 166 3.0 v6 24 v 1998r

    Mam takie pytanie do Drogich Alfamaniaków co to się mogło stać ???

    Pozdrawiam

  2. #2
    Użytkownik Dwusuwowiec Avatar marianek24
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Pińczów
    Auto
    alfa romeo 164 2.0TS Super
    Postów
    113

    Domyślnie

    może poduszke silnika oberwało,bądź ja uszkodziło z tąd te drgania,chociaż to fuczenie mnie zastanawia

  3. #3
    Użytkownik Fachowiec Avatar slavol
    Dołączył
    06 2008
    Mieszka w
    Chodzież
    Auto
    Ford
    Postów
    2,191

    Domyślnie

    Stawiam na kolektor wydechowy z przedniego rzędu cylindrów, pewnie przycisnęło go do miski olejowej (wibracje) i rozszczelniło (furkotanie), albo łącznik elastyczny.
    Mustang 2012 3.7 V6 , na razie musi wystarczyć...

  4. #4
    Piotrek 166
    Gość

    Domyślnie

    z kolektorami wszystko ok. To furgoczenie dobywa się ze strony skrzyni biegów i do tego jeszcze na luzie coś cyka cyk cyk cyk... jak wcisnę sprzęgło to cykanie ustępuje. może jutro już będę wiedział co to jest.

  5. #5
    Piotrek 166
    Gość

    Domyślnie

    witam.

    Okazało się, że :
    łożysko docisku sprzęgła całkowicie rozwalone
    blaszki docisku powycierane
    tarcza sprzęgła jeszcze możliwa ale też wymieniam.

    Ale nie wiem co jest z kołem dwumasowym ma lekki luz w lewo i prawo około 1 cm ale po mocniejszym przekręceniu sprężynuje i odbija.
    teraz moje pytanie czy kupować nowy dwumas czy założyć na stary dwumas nowe kompletne sprzęgło.

    Od razu napiszę że po tym zdarzeniu z krawężnikiem nie szarpało budą ani silnikiem, silniczek pracował równomiernie bez zatrzęsień i szarpnięć.

    żeby wyjąć skrzynie biegów z 166 v6 3.0 trzeba odkręcić praktycznie całą lewą stronę od koła poprzez piastę, amor wahacze itd.

Podobne wątki

  1. Odpowiedzi: 15
    Ostatni post / autor: 16-07-2015, 13:09
  2. Gałka zmiany wiegów dziwnie sie zachowuje.
    Utworzone przez dududs w dziale 156
    Odpowiedzi: 4
    Ostatni post / autor: 16-01-2010, 21:03

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory