Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 19

Temat: klima-bardzo dziwne objawy i padla

  1. #1
    12345Arturro
    Gość

    Domyślnie klima-bardzo dziwne objawy i padla

    witam
    cos sie stalo klimatyzacji=pomozcie zdiagnozowac mniej wiecej usterke. Juz opisuje całą sytuacje

    przedwczoraj chodziła normlanie. W pewnym momencie rano widze...duzo wody i do tego kapała ta woda z pod schowka gdzies na dywanik pasazera....
    ale wszystko chodzilo
    pozniej po poludniu tego samego dnia zaczal strasznie halasowac piszczec ten wentylator nadmuchu -ale chodził. Poźniej za którymś razem jak zapaliłem auto tak już w ogole wentylator nie reagowal na AUTO ani na zadne z 4 trybow pracy. Swiatelko klimy normlanie zalaczalo sie.

    Nastepnego dnia-wczoraj-rozebralem wentylatorek, bardzo ciezko chodzil, nasmarowalem itp pomoglo-chodzi.
    dzis to zlozylem podpialem chodzi wszystko elegancko.
    Klima sie zalacza..swiatelko swieci, widac na kompresorze ze pracuje....a klima w ogole nie chłodzi- przed wczoraj dopoki chodzil nadmuch to normlanie chłodziła.
    Malo tego -jestem prawie pewien ze tego nie bylo wczesniej- po zapaleniu sie kontrolki od klimy slychac syczenie caly czas mniej wiecej ze srodka konsoli -syczenie jakby w rurkach cos sie szybko przemieszczalo.
    Dawniej po odpaleniu auta jak klima zalaczyla sie mialem takie sykniecie i tyle-cisza pozniej i normlanie chlodzilo.
    a teraz syczy non stop glosno, kontrolka swieci, kompresor pracuje, wentylatorek smiga a nie chłodzi nic a nic....

    o to jest pytanie-cóż się z tym fantem mogło stać???




  2. #2
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    znajdz sprężarke klimatyzacji, złap przy sprężarce ręką za grubą rurkę. Przy pracującej klimie powinna być zimna, może wręcz wykraplać się na niej woda. Wtedy wiesz że z czynnikiem jest ok. Jeśli coś Ci piszczało to może była to jakaś klapka sterowania nawiewem. Nie wiem gdzie dokładnie się znajduje ale poszukaj było nie raz na forum. Być może ta klapka jest stale zamknięta i powietrze omija parownik klimatyzacji. Daj znac co i jak

  3. #3
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Jak można ominąć parownik??? Jeszcze nie widziałem takiego układu. Klapa jest od zmiany powietrza wewnątrz/zewnątrz ale tak czy siak idzie przez parownik. A jeżeli sprężarka chodzi to samo przez się oznacza że czynnik jest ok. Gdyby nie był to komp sprężarki nie załączy.
    Trudno mi powiedzieć jednoznacznie bo faktycznie dziwne że sprężarka chodzi a nie chłodzi w środku. Jesteś pewien że kompresor się załącza? Jeżeli tak to wydaje mi się że to może szwankuje czujnik zamarzania na skraplaczu. Ma on za zadanie wyłączyć kompresor na chwilę gdy nawiew nie nadąża odebrać zimna z parownika. Jeżeli ten czujnik szwankuje to parownik cały na maksa zaszronieje i stąd pojawiająca się woda. Tak czy siak do parownika trzeba się dobrać i go sprawdzić razem z czujnikiem.

  4. #4
    Grubas300
    Gość

    Domyślnie

    ustaw klime na grzanie i zobacz czy chłodnica zrobi sie zimna może a czy masz cały czas nadmuch ?
    a moze jeszcze jest task że jak woda ci sie lała to jakiś brud zanieczycił odpływ wody i parownik ci zamarzł

  5. #5
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Jak można ominąć parownik??? Jeszcze nie widziałem takiego układu. Klapa jest od zmiany powietrza wewnątrz/zewnątrz ale tak czy siak idzie przez parownik. A jeżeli sprężarka chodzi to samo przez się oznacza że czynnik jest ok. Gdyby nie był to komp sprężarki nie załączy.
    Trudno mi powiedzieć jednoznacznie bo faktycznie dziwne że sprężarka chodzi a nie chłodzi w środku. Jesteś pewien że kompresor się załącza? Jeżeli tak to wydaje mi się że to może szwankuje czujnik zamarzania na skraplaczu. Ma on za zadanie wyłączyć kompresor na chwilę gdy nawiew nie nadąża odebrać zimna z parownika. Jeżeli ten czujnik szwankuje to parownik cały na maksa zaszronieje i stąd pojawiająca się woda. Tak czy siak do parownika trzeba się dobrać i go sprawdzić razem z czujnikiem.
    Przepraszam, z rozpędu pomyliłem się. Chodziło mi o klape mieszającą powietrze. Możliwe że klapa jest zacięta i powietrze leci przez nagrzewnice dlatego brak efektu chłodzenia.

    A co do czynnika chłodniczego to fakt że sprężarka chodzi nie znaczy że czynnika jest pod dostatkiem. Ale gdy na rurce powrotnej wykrapla się woda to na bank jest ok.

  6. #6
    Super Moderator Quadrifoglio Verde Avatar marek230482
    Dołączył
    05 2009
    Mieszka w
    Strzelin
    Auto
    166 3.0V6, gtv 2,0TS, brera V6
    Postów
    12,639

    Domyślnie

    Sprężarka chodzi tylko i wyłącznie kiedy czynnika jest odpowiednio aby chłodzić. Nie ma innej opcji. Odpowiada za to presostat.
    Czekamy na odpowiedź 12345Arturro

  7. #7
    Keeperek
    Gość

    Domyślnie

    Cytat Napisał marek230482 Zobacz post
    Sprężarka chodzi tylko i wyłącznie kiedy czynnika jest odpowiednio aby chłodzić. Nie ma innej opcji. Odpowiada za to presostat.
    Czekamy na odpowiedź 12345Arturro
    Tu sie niestety mylisz. Presostat wyłącza sprężarkę jak już czynnika jest bardzo mało.
    W samochodzie układ nie jest hermetyczny, gdy ucieknie 20-30procent czynnika to klima dalej chodzi, presostat jej nie wyłączy bo ciśnienie nie spadnie poniżej ustawionego progu. Za mała ilość czynnika bezpośrednio przekłąda się na wydajność chłodniczą. Jeśli brakuje czynnika to całkowicie odparowuje on już w połowie parownika. Jeśli jest ok odparowuje on w ostatniej części parownika (przegrzanie czynnika przechodzi na rurociąg ssący).
    Tak naprawde jedyną skuteczną metodą sprawdzenia poprawnej ilości czynnika jest zmierzenie temperatury na rurce ssącej i odjęcie temperatury czynnika chłodzącego wynikającego z ciśnienia (konieczny pomiar manometrem). Różnica powinna mieścić sie w granicach 5-10K.

  8. #8
    Użytkownik Romeo Avatar kt0sfajny
    Dołączył
    08 2009
    Mieszka w
    Luxembourg | Rzeszów
    Auto
    Byla Alfa Romeo 156 TS
    Postów
    1,125

    Domyślnie

    troche off topic
    rano jak jest chlodniej i odpalam alfe i wlacze nawiew to po stronie pasazera slysze pisk. jak chwile pochodzi albo dam dmuchawe na max to przestaje. gdzie trzeba nasmarowac zeby przestalo piszczec ?
    da sie to zrobic bez sciagania nawiewu ?
    jesli nie to jak sciagnac ta obudowe od nawiewu?
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-06-2010 o 07:08
    gdzie kucharek szesc tam jest co poklepac| jeszcze tu wroce | jezdze alfa bo mnie stac;P


  9. #9
    Administrator ds. społecznych Fachowiec Avatar Majkel
    Dołączył
    10 2005
    Mieszka w
    Koszalin, Gdynia
    Auto
    Ducati Hypermotard 796
    Postów
    2,908

    Domyślnie

    Cytat Napisał kt0sfajny Zobacz post
    jesli nie to jak sciagnac ta obudowe od nawiewu?
    BYŁO
    Alfa Romeo Brera 3.2 V6 JTS Q4
    Wcześniej:
    Alfa Romeo 159 1.9 JTDm 8V 160KM
    Alfa Romeo 156 Crosswagon Q4
    Alfa Romeo 156 1.9 JTD 110CV
    Alfa Romeo 147 2.0 16V Selespeed
    Alfa Romeo Spider 916 1.8 16V
    Alfa Romeo 166 3.0 V6
    Alfa Romeo 147 1.9 8V JTD
    Lancia Delta 1.8 8V
    Alfa Romeo 156 SW 1.8 16V M1.5.5
    Alfa Romeo 164 2.5 TD VM
    Alfa Romeo 146 1.6 Boxer
    Lancia Dedra Kombi 1996 1,6 MPI
    Alfa Romeo 155 2.5 V6
    Alfa Romeo 33 1.7 Boxer

  10. #10
    12345Arturro
    Gość

    Domyślnie

    a wiec koledzy sprawa wyglada tak:
    wylaczylem klime. wlaczylem za chwile i odrazu stanalem przy sprezarce. slychac jak przekaznik zalaczyl i zaczelo sie obracac kolko na sprezarce. tak to nie obracalo sie, czyli sprzegielko normalnie zalaczylo klime.
    Ta woda nie wiem skad byla w kazdym razie ona byla powodem tego ze wiatrak mi sie zatrzymal. zaczal halasowac i zatrzymal sie. Nasmarowanie mu pomoglo chodzi.
    ale tak jak mowie, na wylaczonym calkiem nadmuchu i wlaczeniu samej klimatyzacji slychac wyraznie syk powietrza w tunelu srodkowym. mniej wiecej tam jak radio. dawniej czegos takiego napewno nie bylo!
    Jak dodam gazu tak na 3tys to szybciej troche syczy, wydaje mi sie ze pewnie cos z tym parownikiem bedzie wewnatrz???


    powiedzcie mi jak sie do niego dobrac -jak go wyciagnac??? to sprawdze co i jak
    Ostatnio edytowane przez Majkel ; 16-06-2010 o 07:35

Podobne wątki

  1. 2.5 v6 Dziwne Objawy
    Utworzone przez displaymode w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 16-11-2014, 21:08
  2. [159] Czy to dwumas dziwne objawy?
    Utworzone przez czapel w dziale 159/Brera/Brera Spider
    Odpowiedzi: 17
    Ostatni post / autor: 11-09-2014, 12:18
  3. padla klima - help
    Utworzone przez czyrek w dziale 147
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 05-05-2012, 09:53
  4. 156 2.4 jtd dziwne objawy....
    Utworzone przez gotlibus w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-01-2011, 22:46
  5. [155] 18.16v dziwne objawy
    Utworzone przez cobra82_82 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 24
    Ostatni post / autor: 04-06-2008, 20:49

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory