Strona 1 z 2 12 OstatniOstatni
Pokaż wyniki od 1 do 10 z 12

Temat: listwy boczne

  1. #1
    Użytkownik Świeżak Avatar czarek145
    Dołączył
    11 2007
    Mieszka w
    Środa Wlkp.
    Auto
    159 SW 1.9 JTDm
    Postów
    209

    Angry listwy boczne

    Witam,

    Czy ma ktoś założone w swoim aucie jakieś ochronne listwy boczne?
    Wydaje mi się, że blacha w 147, zwłaszcza w poliftingowych jest bardzo cienka i podatna na wgniecenia.
    Jakby miał ktoś namiar na jakieś listewki, które nie są zbyt ordynarne to proszę o info...

    P.S. Mam auto kilka miesięcy a już dorobiłem się przez nieuwagę innych kilku wgniotek

  2. #2
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Ranty zawsze są na nie podatne. różnicy przed , czy po lifcie nie ma. Ja natomiast nie odniosłem takiego wrażenia by blacha była zbyt cienka... A do rzeczy. Skoro się upierasz na ochronę postaw lepiej na listwy chromowe 3m
    Ostatnio edytowane przez Lucas83 ; 06-07-2010 o 12:50

  3. #3
    Użytkownik Romeo
    Dołączył
    11 2006
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    159SW 2009 2.0 JTDM
    Postów
    755

    Domyślnie

    Niestety każdy tak ma i dlatego ja parkuje na drugim końcu parkingu. Listwy są też dostępne w ASO ale niestety ceny nieznam.
    Pozdrawiam
    Michał (p.maiki)
    Było 146 1.4 TS 97r 2006-2008, 147 1.6 TS 02r 2008-2009, 156SW fl 1.9 JTDM 2003r 2009-2014

  4. #4
    siwcu
    Gość

    Domyślnie

    Ja też mam wgniotki na kancie, trochę mnie to wkurza, bo nie wiem co z tym zrobić. Blacha jest zdecydowanie za słaba.. chyba, ze obok parkują same Volkswageny i to takie złudzenie ;]

  5. #5
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2010
    Auto
    mam
    Postów
    4,285

    Domyślnie

    Cytat Napisał Lucas83 Zobacz post
    Ja natomiast nie odniosłem takiego wrażenia by blacha była zbyt cienka...
    Ja wręcz przeciwnie kilka dni temu przesiadłem się na alfę 147 i mam wrażenie, że puszki na konserwy są robione z grubszej blachy, Też się właśnie obawiam, ze lekki puknięcie innch drzwi o moje skończy się wgniotem ale listew raczej żadnych montował nie będę imo szpeciło by to alfę...

  6. #6
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał czarek145 Zobacz post
    Wydaje mi się, że blacha w 147, zwłaszcza w poliftingowych jest bardzo cienka i podatna na wgniecenia.
    Cześć czarek, otóż dobrze Ci się wydaje że blacha może być cieńsza w alfach po FL. Generalnie jest tak że jak dany model wychodzi na rynek ma lepsze blachy (grubsze), lepsze wygłuszenia, więcej spinek do mocowania różnego rodzaju kabli i elementów tapicerskich, więcej ma też elementów ocynkowanych generalnie modele z pierwszych powiedzmy 2 lat produkcji są że tak powiem w pełnej wersji "projektowej". Po jakimś czasie od debiutu nowego modelu specjalna "komórka" w fabryce produkującej dany samochód zaczyna analizować projekt i zastanawia się co by tu okroić żeby sprzedać to samo, a koszty produkcji był mniejsze.

    No to zaczynają od zmniejszenia grubość blach poszyć zewnętrznych. Powiedzmy przy uruchomieniu produkcji blacha miała 0,7mm grubości (mówię np. o poszyciu drzwi), zastępuje się ją blachą o grubości 0,65mm bo jest tańsza. Niby to tylko 0,05mm ale różnica w sztywności blachy jest. Potem okrajamy dalej np. przez wyeliminowanie lub zmniejszenie mat wygłuszających. Dodatkowo ogranicza się elementy ocynkowane, i zostawia tylko te które są narażone na bezpośrednie działanie czynników środowiska (czyli podwozie i poszycia zewnętrzne). Potem panowie z tej "komórki" myślą jakby tu zaoszczędzić na elementach mocujących (spinki, obejmu itp.) eliminując według nich zbędne mocowania. Zaczyna się szukanie tańszych dostawców dla części np .chiny (jest tego coraz więcej). Jest też zaóważalny (dla jednych tak dla innych nie) spadek jakości materiałów wykorzystywanych na deski rozdzielcze i elementy tapicerskie. Nie jest to jakaś kolosalna różnica, raczej kosmetyczna, ale zawsze te parę groszy na sztuce fabryka zaoszczędzi.

    Ta praktyka, okrajania samochodu w miarę upływu czasu od premiery jest stosowana przez wszystkich producentów, nie dotyczy to tylko Alfy czy Fiata. Można powiedzieć że samochody które wyszły z fabryki do 2 lat od premiery są trochę "cieższe" (mamy więcej auta w aucie) niż te wyprodukowane później. Nabywca takiego samochodu nie zaóważy jednak gdzie poczyniono osczędności w samochodzie, chyba że rozbierze go na części pierwsze i porówna go z modelem z pierwszych lat produkcji (który też musiałby rozebrać ). Oszczędza się tylko na tych rzeczach które są niezaóważalne dla klientów.

  7. #7
    Użytkownik Romeo Avatar Lucas83
    Dołączył
    01 2010
    Auto
    Nissan Murano Z 51 3.5L V6
    Postów
    1,209

    Domyślnie

    Sickboy w pełni się z Tobą zgadzam.

    Alfa ma wiele przetłoczeń na nadwoziu więc jeżeli obok nas parkuje jakaś drezyna lepiej przeparkować...:] Pisałem, że uważam, że nie jest miękka blacha bo nie sądzę by była wyjątkowo cienka - widać to np przy naprawie drzwi, mogłaby mieć jednak więcej usztywnienia.

  8. #8
    Użytkownik Rowerzysta Avatar TILT
    Dołączył
    09 2008
    Auto
    Giulia Sprint MY21
    Postów
    431

    Domyślnie

    Sickboy czyli Twoja jest jeszcze z właściwej balchy natomiast od 2003r. wypuszczali papierowe.... Proszę jednak o konkretne fakty a nie przypuszczenia. Często się również słyszy, iż własciciele modeli z pierwszych lat produkcji mają problemy przez niedoróbki które są usuwane w dalszym czasie.
    Co do listew to uważam że obkładanie alfy listwami, dorabianie świateł dziennych albo jakiś inny lexus look to profanacja, bo projekt naszego modelu jest piękny i nie trzeba go ulepszać. Jak się chce mieć listwy boczne to nalezy kupić lanosa albo golfa. Do alfy nie założono ich celowo bo dla projektantów był istotny jej wygląd.

  9. #9
    Użytkownik Romeo Avatar sickboy
    Dołączył
    09 2008
    Mieszka w
    Tychy
    Auto
    AR 159 1.9JTDm 16V Distinctive 2006r
    Postów
    1,106

    Domyślnie

    Cytat Napisał TILT Zobacz post
    Sickboy czyli Twoja jest jeszcze z właściwej balchy natomiast od 2003r. wypuszczali papierowe.... Proszę jednak o konkretne fakty a nie przypuszczenia. Często się również słyszy, iż własciciele modeli z pierwszych lat produkcji mają problemy przez niedoróbki które są usuwane w dalszym czasie.
    TILT faktem jest to że pracuje w koncernie fiata, w dziale jakości, i faktem jest to że dobrze znam strategię rozwoju modelu. Wszędzie liczy się tylko pieniądz. Można też powiedzieć że rok produkcji mojego samochodu nie jest zupełnym przypadkiem.

    PS. Koledzy tylko nie myślcie że Alfy 147 po 2002 roku są "papierowe". Pisałem wcześniej, że te cięcia kosztów są raczej kosmetyczne, a samochód zachowuje pełną funkcjonalność.
    Ostatnio edytowane przez sickboy ; 06-07-2010 o 16:04

  10. #10
    Użytkownik Rowerzysta Avatar TILT
    Dołączył
    09 2008
    Auto
    Giulia Sprint MY21
    Postów
    431

    Domyślnie

    Cytat Napisał sickboy Zobacz post
    TILT faktem jest to że pracuje w koncernie fiata, w dziale jakości,
    I to jest konkret.

Podobne wątki

  1. Emblematy zewnętrzne i listwy boczne
    Utworzone przez Radzina w dziale GT
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 31-05-2018, 16:31
  2. Listwy boczne
    Utworzone przez blood_dd w dziale 147
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 04-02-2015, 10:07
  3. Listwy boczne
    Utworzone przez bella w dziale 166
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 10-02-2011, 17:13
  4. LIstwy boczne(plastikowe)
    Utworzone przez kris25 w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 28-05-2010, 09:30
  5. [145] Boczne listwy przy podłodze.
    Utworzone przez Gregorov w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 8
    Ostatni post / autor: 22-08-2009, 20:34

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory