Pokaż wyniki od 1 do 10 z 10

Temat: [156] 2.4 JTD 20V Nie odpala

  1. #1
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 20V
    Postów
    34

    Domyślnie [156] 2.4 JTD 20V Nie odpala

    Witam wszystkich i proszę o pomoc.

    Kupiłem swoją Belle w lutym tego roku.Do dziś dnia zrobilem w niej 8tyś km.W ten poniedziałek alfa mi napociła problemu.Wracając do domu póznym wieczorem zapaliła mi sie kontrolka silnika i na wyświetlaczu info Motor system failure-go to dealer.Autko wkręcało sie do 3500obr/min a turbina nie ładowała.Rano pojechalem do pracy(pracuje w serwisie opla) i tam szukałem przyczyny o co kaman. Podłączyłem tester diagnostyczny i wyskoczyły mi cztery błędy przepływomierz Egr zawór turbiny i jeszcz jeden którego nie pamiętam.Po nierównej walce doszedłem ze spalił mi sie bezpiecznik pod deską rozdzielczą.Załozyłem nowy i autko chodziło jak wcześniej z tym ze przy dodawaniu gazu szarpało.Wiec zaczołem szukac w kablach jakiegoś zwarcia.Fakt znalazęłm lekko przetarte kable i je poizolowałem założyłem nowe wełniane izolacje.I wszystko wróciło do normy do wczorajszego dnia rana.
    Wczoraj chyciałem sobie wymienic olej w silniku.Wiec wsiadam do auta łapie za kluczyk i krece.Za pierwszym razem nie chciał odpalić.Po wyłączeniu zapłonu i ponownemu włączeniu odpaliła na strzala ale zaświeciła sie kontorolka silnika.Autko zgasło a kontrolka znikneła na zawsze i swieci mi sie teraz kontrolka auta z kłódką.W servisie FIATA powiedziano mi ze nie ma komunikacji imobilajzera z sterownikiem silnika.

    Mam kilka pytań.Ktoś z was miał problemy z instalacją czyli gdzies przetarta.
    Czy i gdzie znajde schemat połączeń elektrycznych auta.
    I z czym musze sie zmierzyc.Czy to ze gdzieś kabel jest przerwany

    Dodam ze jak holowano mnie do garażu to po zapaleniu sie kontrolki silnika auto w garażu mi odpalało i nie gasło,wtedy silnik pracował nawet 10min.
    Ma ktoś z was jakieś pomysły...HELP Pozdrawiam i Z góry dzięki za pomoc.

  2. #2
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wystąpiło zwarcie i rozkodowała ci się centralka immobilajzera - odpal procedurą awaryjna i jedź na kodowanie do ASO
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  3. #3
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 20V
    Postów
    34

    Domyślnie

    Widzisz w ASO też tak myśleli ...jak holowałem auto do garażu coś mnie tkneło bym milion razy przekręcał kluczykiem.W pewnym momencie check sie zapala a auto z kluczykiem gaśnie i auto chodzi.Jak znowu kontrolka auta z kłudką sie zapala to gaśnie potem znowu mililion razy przekrecam i sytuacja sie powtaża...co u licha nie mam pojęcia.Gdyby mi się rozkodował imobilajzer to bym wcale nie zapalił.

    Pyt.jak uruchomić procedure awaryjną w razie konieczności gdyby mi autko odmówiło dalszej jazdy?

  4. #4
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 20V
    Postów
    34

    Domyślnie

    Witam Ponownie.Chce odświeżyć temat ponieważ już myslałem ze doszedłem co było powodem mojej awarii w Belli. Jak pisałem wcześniej to wystarczyło poruszać przekaźnikiem i autko chodziło normalnie ...
    Lecz ku*&%$ wczoraj jadąc sobie w mieście po prostu mi zgasła.Poruszałem przekaźnikiem i nic.Teraz tylko miga kontrolka czek engine i miga razem z nią kontrolka świec żarowych.Silnik kręci a nie odpala.Jak odłączę wtyczkę od EGR to kontrolka czek Szaleje!!!
    Pomocy...!!! W przyszły piątek chcę jechać na wymarzony urlop po Italii a tu już nie mam czym jechać...Proszę o sugestie

  5. #5
    Użytkownik Quadrifoglio Verde Avatar Maciek-156
    Dołączył
    05 2007
    Mieszka w
    Warszawa
    Auto
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Postów
    8,623

    Domyślnie

    Wyczyść styki antenki immobilajzera. No i masz kłopot z zaworem EGR - może pomoże czyszczenie i zaślepka, jak nie to wymiana, czyszczenie i zaślepka:
    http://allegro.pl/zaslepka-egr-jtd-1...192031408.html
    AR Stelvio 2.0 Turbo 280KM Veloce 2021
    Jeep Cherokee 2.0 MJD A9 LIMITED 2014
    Giulietta 1,4TB MA Distinctive 2010
    AR156 1.9 16v JTD M-jet 2004
    AR156 1.6TS 2000
    Wcześniej 7 włoskich aut F (126, 127, UNO DS, TIPO, PUNTO, BRAVA, MAREA)

  6. #6
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 20V
    Postów
    34

    Domyślnie

    A gdzie znajduje się ta antenka od imobilajzera??

  7. #7
    Dylu
    Gość

    Domyślnie

    puszka od immo znajduje się pod kierownicą, wejście ma podobne do kabla od internetu jak się położysz pod kolumna i zaświecisz latarką to powinieneś ją dostrzec. rozłączasz kabel, używasz czegoś do styków elektrycznych (ja użyłem WD) i powinmo być po problemie.

  8. #8
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 20V
    Postów
    34

    Domyślnie

    dobrze wszystko ładnie pięknie ...ale czy takie objawy występowały w alfach jakie podałem ...?

  9. #9
    Dylu
    Gość

    Domyślnie

    w mojej było tak, że musiałem też kilkanascie razy przekręcić kluczykiem, żeby odpaliła

  10. #10
    Użytkownik Maniak resoraków
    Dołączył
    07 2010
    Mieszka w
    Lubin
    Auto
    Alfa Romeo 156 SW 2.4JTD 20V
    Postów
    34

    Domyślnie

    Ok więc tak.Auto zrobiłem.Nawalił przekaznik pod maską.Poprostu go zalałem wodą.Od tej pory Byłem we włoszech robiąc przy tym 5 tyś km,I kompletnie brak usterki kreci pali jedzie.Przekaznik ten steruje napięcie między komunikacją komputer imo i zapłon.TZW HEATER czy jakos tak sie pisze.Polecam Dylu go wymienić bo to ponąc według serwisu on blokuje imo.Koszt 50 zł B-)>>>POZDRAWIAM <<<

Podobne wątki

  1. Nie odpala / odpala na 3 cylindry?
    Utworzone przez jashooligans w dziale 147
    Odpowiedzi: 12
    Ostatni post / autor: 21-01-2016, 13:24
  2. Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 14-03-2014, 10:53
  3. 1,9 JTD nie odpala lub odpala pod dłuższym kręceniu
    Utworzone przez palchon w dziale 156
    Odpowiedzi: 6
    Ostatni post / autor: 02-11-2013, 17:50
  4. Zimna odpala ciepla nie odpala nie slychac nawet rozrusznika
    Utworzone przez Chrzanek1994 w dziale 147
    Odpowiedzi: 13
    Ostatni post / autor: 04-12-2012, 21:55
  5. 156 JTD Nie odpala!!
    Utworzone przez raven80 w dziale 156
    Odpowiedzi: 11
    Ostatni post / autor: 17-04-2011, 19:23

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory