Pokaż wyniki od 1 do 6 z 6

Temat: T.S. - problemy z odpalaniem

  1. #1
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie T.S. - problemy z odpalaniem

    Witajcie,

    Otórz mam nastepujący problem.

    Gdy po długim postoju (noc) auto postoi to zapala za pierwszym razem, ale jakos słabo, cieżko, tzn. zapali obroty ma ok. 850 licznikowe (w tym momencie pali sie o dziwo kontrolka oleju!), a dopiero gdzies po 2-3 sekundach wskakują na ok. 1300 i kontrolka oleju gasnie, no chyba że sam zaraz po tym odpaleniu dodam lekko gazu to gasnie i już mam obroty 1300. Żadne inne kontrolki awaryjne nie swiecą. Co najdziwniejsze, to jak mi juz zapali i go zaraz zgasze, to moge odpalac na dotyk, za pierwszym strzałem.

    Jak auto już zapali to jezdzi normalnie bez strat mocy. Jak sie silnik nagrzeje to obroty utrzymują sie na poziomie 840rpm.
    Inna sprawa to taka, że zrobiłem dzis 20 km w jedną strone, zgasiłem motor, nie było mnie może z 30min, próbuje zapalic, rozrusznik kręci, kreci i dopiero po kilku sekundach zapala, ale myślałem że już nie zapali. itak za każdym razem jak jest ciepły.

    dodam jeszcze, że zaobserwowałem tez wyższe spalanie, oraz rure wydechową strasznie okopconą na czarno, tak jakby za duzo paliwa lub niespalone paliwo, rura jest okopcona coś jak w dieslach - nigdy tego nie było.

    Żadnych płynów mi nie ubywa.
    Takie zjawisko zaobserwowałem po wymianie pompy paliwa na nową orginalną BOSCH (ponieważ stare przychodziłi mi uszkodzone z allegro!!!). Wymieniałem ją poniewaz poprzedni własciciel nadłamał króciec plastikowy podajacy paliwo i strasznie śmierdziało paliwem w środku, a naprawic tego sie już nie dało. dodam, że auto przez to stało tydzień nie ruszane, odkręciłem jedynie aku, poczysciłem styki i podładowałem.

    teraz mam pytanka:
    1. Czy po wymienie pompy trzeba jakos układ odpowietrzyc, czy wystarczy zrobic tak jak w jtd przy wymianie filtra paliwa - przekrecic kluczyk ze 3 razy.
    2. Czy po wymianie pompy trzeba robic adaptacje.

    POMOCY! Auto to 156 1.6T.S. z 99r. bez LPG

  2. #2
    Użytkownik Rowerzysta Avatar Kynium
    Dołączył
    02 2010
    Mieszka w
    Żary/Grabik
    Auto
    Alfa 166 3.0 '02 AT + Toyota Corolla Verso '04 na ropa + jakiś tam kombiaczek (Focus 1.6TDCI '05)
    Postów
    393

    Domyślnie

    Kolega miał podobny problem ale w audi. Jak postala nie chciala zapalic, jak byla dopiero co zgaszona palila od strzala. Nikt nie potrafil tego zdiagnozować. Później okazało się, że układ paliwowy miał nieszczelność i się zapowietrzał albo tracił ciśnienie. Dokładnie nie pamiętam. Jak auto było świeżo zgaszone to ciśnienie między zbiornikiem a silnikiem bylo w porządku, jak postało to traciło ciśnienie.
    Alfa Romeo 156 2.0TS '99 MOMO Nero 601- była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 manual '01 Blue Odyssey - była
    Lancia Phedra 2.0 JTD '05 Automatic - była
    Alfa Romeo 166 3.0 V6 automatic '02 nero vulcano - jest
    plus dwa jakieś wozidełka do szurania na ropę

    Była jeszcze masa innych, mało znaczących samochodów.

  3. #3
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Czy ktos ma jeszcze jakies sugestie? Czy jest tem gdzies jakis zawór, który utrzymuje cisnienie w układzie po wyłączeniu silnika?

    dodam, że podczas diagnostyki wywala bład P0170 - Fuel Trim i po wykasowaniu nadal sie pojawia.
    Ostatnio edytowane przez majster ; 14-07-2010 o 20:57

  4. #4
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Dzisiaj jeszcze doszedł błąd P0130 - 02 sensor signal low
    czy ktos może cos powiedziec mi o tych parametrach? Dają one coś? Dodam, że zauważyłem zwiekszone żużycie paliwa.
    >http://zapodaj.net/90174a0239e4.bmp.html

  5. #5
    selius
    Gość

    Domyślnie

    Bład P0130 oznacza przerwe w obwodzie sodny, czyli albo calkiem padla albo cos nie laczy we wtyczce, a co do problemow z odpalaniem na cieplo to ja bym obstawial czujnik walu.

  6. #6
    Użytkownik Alfista
    Dołączył
    07 2009
    Mieszka w
    Gorzyczki okolice Wodzisławia Śląskiego
    Auto
    Same ALFICE
    Postów
    4,443

    Domyślnie

    Jest jakis sposób, aby sprawdzic sonde miernikiem?

Podobne wątki

  1. 156 2.4 20V problemy z odpalaniem
    Utworzone przez wkamil w dziale 156
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 21-09-2015, 14:17
  2. [146] Problemy z odpalaniem i marchewa
    Utworzone przez Alfisti146 w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 08-06-2010, 16:21
  3. [33] Problemy z odpalaniem 1.4
    Utworzone przez mariano w dziale 33/164
    Odpowiedzi: 2
    Ostatni post / autor: 15-09-2009, 16:19
  4. [145] Problemy z odpalaniem 1.6 TS
    Utworzone przez Slades w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 1
    Ostatni post / autor: 19-07-2009, 09:24
  5. [146]PROBLEMY Z ODPALANIEM.
    Utworzone przez tomekkus w dziale 145/146/155
    Odpowiedzi: 9
    Ostatni post / autor: 23-02-2008, 15:09

Tagi dla tego tematu

Uprawnienia

  • Nie możesz zakładać nowych tematów
  • Nie możesz pisać wiadomości
  • Nie możesz dodawać załączników
  • Nie możesz edytować swoich postów
  •  
Amortyzatory